• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autobrite Magifoam

ivo's

Detailing guru
Tester of Bling
6 sep 2009
4.327
193
38
Brabant
Onlangs binnengekomen met een bestelling uit UK:

Autobrite Magifoam

Omschrijving volgens de webshop van Autobrite:

Ultra high foam additive for a stable dense foam.

Magifoam has been formulated to be a concentrated ultra high foam additive that will produce an extremely stable dense foam when used through a Heavy Duty foam lance. With a light banana scent this product is extremely pleasant to work with and the stable foam produced will linger for up to and over 30 minutes meaning that there is no more rushing around to clean wheels, badges or door shuts like before whilst the foam is dwelling. By using magifoam as a foam prewash the risk of swirl marks and scratches when washing the car is dramatically reduced.
- Superior, Safe Cleaning Action
- Very High Foaming
- Banana Scented
- Economical to use.
- Produces a blanket of foam on vehicle
- Dwells on car surface up to 30 minutes giving you maximum penetration and cleaning
- Contains biodegradable surfactants
- LSP safe
- Leaves a great finsh!


Usage Instruction;

Magifoam has been primarily formulated to be used in a foam lance, with a dilution rate of 100:1 it is also very economical, this equates to roughly 1-2" in the bottom of a 1l bottle in a foam lance when using with a domestic pressure washer.To use simply rinces car surface first, then spray the car with a liberal layer of foam and allow to dwell for at least 10 minutes, after this time simply rinse the foam off and watch the dirt rinse away too. The longer this product dwells the deeper it penetrates into the dirt and more of the dirt will then be removed.

--------------------------------------------------------------------

Voordat ik begon, had ik al vernomen dat deze foam betere "standtijd" had wanneer deze opgebracht werd op een "droge" wagen.
Dus NIET voorspoelen voor het foamen...

Men neme:

- Een smerige VW Transporter T5 T-edition
- Nilfisk HD met Autobrite Foamlans
- +/- 100ml Magifoam, aangevuld met warm water tot +/- 500ml totaal in de fles

IMG00073-20101005-1013.jpg


IMG00074-20101005-1015.jpg



Gelijk bij het openen van de fles dacht ik, die bananen-geur is ver te zoeken... :weetniet
Ruik lichtelijk chemisch zelfs..?! :roll
Afijn, geur is niet zo belangrijk, dus naar buiten met t zooitje een foamen maar!


Zoals gezegd, de wagen dus NIET voorgespoeld, om een betere werking/standtijd te verkijgen...
Na twee seconden foamen kwam er een heerlijke geur me tegemoet vliegen, BANAAN! :ja
Dus wat dat betreft zit het wel goed met deze foam 8d

Maar nu verder met de belangrijke zaken...
Reinigende werking:

IMG00007-20101008-1545.jpg


IMG00008-20101008-1546.jpg


Lijkt me niets mis mee toch?

Verder nog op de koplamp een leuk "fenomeen"...

IMG00010-20101008-1546.jpg


IMG00009-20101008-1546.jpg


Who needs Poorboy's Bug Squash? :D


Hieronder een plaatje van de T5 na een dik kwartier:

IMG00011-20101008-1546.jpg



Soortgelijk resultaat heb ik tot nu toe met de SSF nog niet behaald, terwijl ik daarbij ongeveer dezelfde dosering gebruik qua foam/water.

Andere factoren:
- Bus staat goed in de wax (Collinite 845 aan de zijkanten en achterkant, Zymöl Concours en Dodo SN op de neus en zijschermen)
- temperatuur was zo'n 18 graden, met een normale luchtvochtigheid.
- waxlaag werd (voor zover te beoordelen) inderdaad niet echt aangetast, beading en sheeting volop aanwezig na de foam-sessie!

-------------------------

Inmiddels te horen gekregen dat de batch foam waaruit deze komt, misschien niet goed geproduceert zou zijn, dus er komt nog een betere versie van 8-o
Dus.... 2 B continued...... :)_[]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: reks
Hé da's interessant, vooral het effect op de lijkjes ]d~^

En voor de rokers onder ons, deze houdt het wel een sigaartje lang uit dus ...
Beetje jammer dat ik bijmekaar nog zeker een liter of 8 heb staan.
Wordt flink door foamen.

Hans
 
Thx voor de review, ziet er goed uit. Was erg benieuwd hoe deze foam was na de verhalen op DW te hebben gelezen. Zodra mijn SSF op is ga ik eens shoppen voor de Magifoam. :)^
 
18 graden met normale luchtvochtigheid, waar woon jij ergens? :D

Foam ziet er goed uit. Je kunt je vraagtekens zetten bij het (extreem) lang blijven hangen van het foam, het doel is ten slotte het vuil af te voeren, maar de resultaten liegen er niet om!
 
Mooie review Ivo! Bekende pics :) https://forum.Carclean.com/cc_postsm157696/Wat-is-je-laatste-aanwinst-Deel-7.aspx#post157696

Ik heb zelf nog geen review gemaakt voor CC aangezien dat blijkt dat de eerste batch van de magifoam een niet juiste mix was.
Dit probleem is inmiddels opgelost en een 2de batch is beschikbaar die het nog beter moet doen als deze.

Aangezien de 1e batch nog niet helemaal goed was wel gepost op DW voor AB (sorry engels)

In elk geval het is echt een aanrader (ook al is deze batch nog niet 100%) de reinigins kracht is echt super! Zoals
Ivo ook al aangaf je hebt echt absoluut geen bug (wax) killer producten meer nodig ze gaan er zo vanaf. De foam is tevens wax safe!

Aanrader!

@Tim moest vragen van Mark of je interesse hebt in wat liters.....!

----------------------------------------------

Is the magifoam and operation not dependent on certain factors ?

- rinse the car or not rinse just direct foam
- is the car dirty (foam sticks on dirt)
- state of the wax on the car (beading - sheeting)

! Note the car was washed and then fully covered with Berry Blast 2weeks ago, car was not really (extreme) dirty and there was enough beading and sheeting from the Berry Blast and the 5 weeks old Addiction.

So first rinsed the car with the garden hose (on the label there is no note must be rinsed first like the SSF)

Most of the foam was gone after 10mins the car was already slightly drying but it was here today 25 degrees and it was blowing very hard very hot air. (maybe also a factor)

My thoughts,

It is not so sticky or linger then I had imagined or as read on the label or see on shots here on DW. But when I compare it with the SSF or the Citrus Pearl Autowash Shampoo that I already used to foam those two are usually already in less then 5min gone of the car (in my case) Even not compared with the weather of today here!! I think the magifoam and operation are dependent on certain factors (dirt, rinse, weather).

Pros!
- The magifoam has much more cleaning ability then the SSF or the Citrus Pearl Autowash Shampoo and it is wax safe.
- More economical to use then the SSF and the Citrus Pearl Autowash Shampoo, because of the more cleaning ability.
- Smells good has a light banana odor.

It's a keeper for sure for me, if it is a good or bad batch.......... and 30minutes waiting on foam is long :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blamm zei:
18 graden met normale luchtvochtigheid, waar woon jij ergens? :D

Foam ziet er goed uit. Je kunt je vraagtekens zetten bij het (extreem) lang blijven hangen van het foam, het doel is ten slotte het vuil af te voeren, maar de resultaten liegen er niet om!
Deze foamtest was een week of 3 geleden :cool: vaandaar de temperatuur en luchtvochtigheid....
 
Interessant.
Mijn 5 liter SSF komt binnenkort aan z'n eind,
en wil dan eigenlijk iets met wat meer reinigingskracht.
Komt deze in het assortiment van CC?
 
Mijn (pure) SSF is vandaag opgegaan, heb nu nog 2 brouwseltjes staan van wat SSF + andere ingredienten, waarmee ik 3 a 4 auto's kan doen. Tijd voor een nieuwe dus. Net voor dat ik m'n bestelling vanavond eruit wilde doen kwam ik deze tegen, en wacht dus even met het bestellen van een nieuwe gallon SSF.
Bij het zien van deze review is m'n intresse nl. erg groot voor deze Magifoam :ja
 
Mss een gekke vraag, maar hoelang blijft het op de straat liggen? Ik gebruik namelijk geen SSF meer omdat het de volgende dag, dan wel niet de dag daarna nog steeds in de goot ligt... De bilthamer is met een kwartier weg, en foamt net zo goed.
 
@Eelco: Jah, heb ik is een klein flesje Autofoam gekregen. Prettig werkend m.i. en redelijk gelijkend aan de SSF. Heb lopen pielen met de concentratieverhouding, want 1:100 resulteerde in een zielig beetje "motsneeuw", terwijl ik met foamen liever de categorie "sneeuwstorm" voorbij zie komen :-b

@Dries: zolang op straat blijven liggen? 8-o
Zoiets dergelijks nog nooit meegemaakt eigenlijk. Misschien domme vraag, maar je hebt het toch wel verdund aangemaakt?
 
Als ik zie wat er maar uit de fles is :weetniet doe ik iets verkeerd...

Gebruik zelf SSF en doe daar 100 ml van in de foamgun, rest aanvullen met water en als ik klaar ben met foamen is mijn flesje voor 3/4 leeg
 
Ik gebruik zelf de SSF en het is mij opgevallen dat, bij het gebruik van de Gillmour foamgun, de foam vreemd genoeg langer op de grond aanwezig blijft dan bij het gebruik van de hogedrukspuit met foamgun. Op de één of andere manier lijkt het schuim met de Gilmour dan "steviger" te zijn dan de foam met de hogedrukspuit.

Groeten,
Erik
 
Correct en is voorradig. :ja

https://www.Carclean.com/product/Autobrite/Magifoam_1000ml_MAGIFOAM1L_101948

en

https://www.Carclean.com/product/Autobrite/Magifoam_5000ml_MAGIFOAM5L_101949
 
Vandaag ook gebruikt. (zie https://forum.Carclean.com/cc_postsm187150/Hebben-we-nog-wat-gedaan-vandaag-Deel-7.aspx#post187150)
Ben er erg tevreden over. Iig was het resultaat beter dan SSF!