• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CC klei test op Kia Cerato

Ron-RS

Detailing rookie
30 aug 2009
393
0
Bij deze mijn review / test van de CC klei.
Als testobject heb ik de auto van mijn zwager genomen. Dit is een Kia Cerato uit ergens 2004 volgens mij.
Sinds die tijd alleen nog door de wasstraat geweest, onder bomen gestaan en verder eigenlijk niets.

Het grootste probleem was het dak en de hars druppels die over de gehele auto zaten.

Als eerst de klei ongebruikt, de klei voelt erg zacht aan, is heel elastich en ruikt niet lekker (vind ik)
Kleiongebruikt.jpg


De benodigdheden, Spray & Wipe 1:1, PB's DMT en natuurlijk de klei. Later ook nog met Meguiar's Quick Detailer. Deze vind ik persoonlijk
lekkerder werken als de Spray & Wipe met de test klei:
Benodigdheden.jpg


De staat van de lak was echt een horror, overal vegen van andere auto's, teer, vogelstront, hars en noem maar op:
Dak2.jpg


Vogelpoep.jpg


Dak.jpg


Ik heb de gehele auto gedaan met de klei, maar voor de foto's de motorkap gebruikt:

Eerst de halve motorkap, weinig op te zien....de klei nam vrij weinig op:
Halvemotorkap.jpg


De gehele motorkap. Wel wat meer vuil, maar nog niet echt het gewenst resultaat. Zeker niet omdat de auto nog nooit gekleid is.
Helemotorkap.jpg


Eind fototje met een laagje Dodo Lime Prime en een laagje Natty's in de volle zon gebruikt:
klaar.jpg



Conclusie:

Opzich een hele fijne klei om mee te werken vooral omdat de klei zacht en elastisch is.
Alleen is dit niet een klei voor de "grote" projecten zoals deze auto. De klei nam vrijweinig vuil op.
Het is meer een klei voor tussendoor....want voor de kia had ik echt een grove klei nodig!
Voor mijn eigen auto die om de zoveel tijd gekleid wordt is dit een perfecte klei. Heb je een auto waarvan de lak
niet meer om aan te voelen is dan kan je beter voor een grovere gaan.
Het dak van de Cerato heb ik met APC moeten doen, dit is dus nog wel goedgekomen :ja
 
Ik heb gisteren een 307 break (nagenoeg) helemaal met de 'Dolce Giallo' gedaan en ik kon de klei ook niet echt
'vuil' krijgen. Alleen bij de echt heel vuile stukken achter de wielen, zag ik nog wel wat vuil terug op de klei.

Ik vind het ook meer een 'onderhoudsklei'.
 
Dit zou inderdaad een mooie aanwinst zijn om te gebruiken bij auto's die goed of redelijke goed zijn onderhouden.
Of om af en toe op bijv. de liggende delen te gebruiken....ik noem maar wat ;)
 
Duidelijke en goede review. Is inderdaad zoals ik nu al een paar keer gelezen heb meer een 'onderhoudsklei' wel ideaal i.v.m. weinig marring.
 
Even een kleine update over de klei. Ik bewaar klei (van welk merk dan ook) altijd in een soort van tuperware bakje, een spraytje Quick detailer erbij en klaar.

Zo ook dus met de test klei, maar wat schept mijn verbazing toen ik het potje open deed.....schimmel!

Dit heb ik nog nooit gehad / gezien...maar wilde het toch nog even melden.
 
Hell..., ik doe ze altijd met een spraytje Spray & Wipe in een boterhamzakje.

* spurt naar de kast met detailspullen *

Nee, hier geen schimmel.
 
ik ben inmiddels door de CC Dolce Giallo heen...
Heb hem diverse malen geprobeerd, iedere keer vergelijkbaar resultaat...
Erg zachte klei, vooral voor "onderhouden" wagens (toch gaf 'ie op mn eigen Luup marring...)
 
Ik heb het ook gehad dat ik schimmel tegen kwam toen ik het tuberware bakje opende. Weet zo niet wat ik er tegen kan doen. Mogelijk zit er in de spray en wipe 1:1 met water wat schimmelsporen.