• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chemical Guys E-Zyme Paste Wax

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Chemical Guys E-Zyme Paste Wax

E-zyme Natura is 100% natuurlijk. Volgens Chemical Guys de beste natuurlijke wax die te verkrijgen is. Ontwikkeld met de beste extracten van tropische oliën, de hardste en meeste duurzame Carnauba gecombineerd met enzymen. Samen maakt dit een 100% natuurlijke wax die je nooit eerder hebt gezien of geroken.

Deze wax geeft een bijzonder warme glans en diepte die je alleen van de hoogste kwaliteit waxen kan verwachten. Maar liefst 59% van het volume is pure Braziliaanse Carnauba, ongebleekt. Dus puur natuurlijke 1e graads gele Carnauba.

Omdat de E-Zyme bestaat uit seizoengevoelige producten (olie en enzymen), kan de wax alleen midden in het jaar geproduceerd worden. De ingrediënten zijn dus schaars en de beschikbaarheid van de wax kan beperkt zijn.

E-zyme Natura… Go Natural.


Deze week voor het eerste deze wax kunnen uitproberen. Er zit een heerlijk luchtje aan deze wax. Zodra je het deksel eraf draait komt een heerlijke perzikachtige lucht tegenmoet. Tijdens het werken rook de hele ruimte dan ook naar de E-Zyme.
Dat de wax verschilt t.o.v. waxen als de M16 of Gold class werd me snel duidelijk. Zodra je je vinger ook maar even in het potje duwt merk je meteen dat de wax begint te smelten, hij is dus ook uitermate geschikt om zonder applicator en dus gewoon met de blote handen aangebracht te worden.
Ik heb echter toch voor een applicator padje gekozen omdat dit voor mij sneller en zuiniger werkt! Bij de pot worden 2, op het eerste gezicht vrij lompe, applicator pads geleverd. Van dat lompe ben ik toch terug gekomen. De pads zijn iets dikker en groter dan de Meg's applicators maar ik vind ze ideaal om de wax mee aan te brengen. Bij die kleinere pads kreeg ik vaker kramp in mijn hand van het vasthouden tijdens het waxen. Zeker bij grote auto's was dit het geval maar met deze pads heb ik daar geen last van gehad.

De wax laat zich met de applicator makkelijk uit de pot nemen en laat zich ook goed verspreiden. Nadeeltje vind ik dat na het opbrengen het bijna lijkt alsof de wax in de lak trekt en je het idee krijgt dat je bepaalde stukken bent vergeten omdat je het gewoon niet meer ziet zitten. Lang curen hoeft deze wax niet, je kunt hem vrijwel direct na aanbrengen weer afnemen.
Erg economisch vind ik deze wax niet. Ik heb met de pot nu een auto van 2 laagjes E-Zyme voorzien en je kunt goed zien dat er al een kuil in de pot komt.

Ik wil niet weten hoe het potje eruit gezien had als ik de wacht met de blote hand had aangebracht!

De beading van deze wax vind ik erg netjes. Tijdens de regen allemaal kleine druppeltjes en wanneer het ophoudt zie je duidelijk dat de kleine druppeltjes zich samen beginnen te voegen tot grotere 'plasjes'.

Over de duurzaamheid van de wax kan ik natuurlijk nog niks zeggen aangezien ik de wax deze week pas heb gebruikt. Hier zal ik nog op terugkomen in een later stadium.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de test :)^

Kan je wellicht iets vertellen over de glans, diepte en verdere indruk als de wax is opgebracht?
Heb je misschien daar foto's van?:heart_eyes:
 
Over glans en diepte kan ik eigenlijk niet veel zeggen. Ik heb de auto tot slot van rekening nog helemaal niet bij fatsoenlijk daglicht gezien. Wat je wel zag was dat de lak waar de E-Zyme op zat t.o.v. een gedeelte waar nog geen wax was aangebracht aanzienlijk donkerder was. Dat is overigens niet alleen een eigenschap van de E-Zyme, hetzelfde gold voor de Swissvaxjes.

Als het weer morgen een beetje mee zit wordt de auto morgen gewassen en met een beetje geluk kan Ries er wat foto's van maken. Zo niet moeten we nog ff geduld hebben, foto's van het resultaat komen er in ieder geval aan! ;)
 
Goede Review Benny.. :)^

Economisch is het zo te zien niet..Jammer want hij kost toch wel wat ,maar als hij zeer duurzaam is maakt het niet zoveel uit.
Beading is wel zeer mooi..!