• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 500

zo jij wil erg snel reviews zien ;)

ik heb hem even in de het stopcontact gehad, en hij maakt zeker minder geluid dan de g220.
Meer kan ik er NOG niet over zeggen .
 
Denk dat jew voor een review Dibbuz of Stimpy ( oftewel Dennis / Adrie, a.k.a. DDD ) moet lastig vallen.
Denk dat zij hem al wel geprobeerd hebben.....
 
Ik hem getest en ik vind het een geweldig apparaat. Handzaam, krachtig en weinig trilling. En natuurlijk een normale prijs t.o.v. de G220 van Meguiar's.
 
Ik heb zelf de Meguiar's G220 (ja, hij doet het nog steeds :D totaal geen problemen mee) en heb natuurlijk ook gewerkt met het eerste model DAP500, de DAP500 maakt iets minder geluid en is net zo handzaam en krachtig als de G220. Tja, dus voor de prijs van de DAP500 zou ik het zeker niet laten! 135,- euro voor de DAP500 tegenover 249,- euro voor de Meguiar's G220 plus dat je bij de DAP500 tenminste een tas krijgt waar je je machine wel in kwijt kunt zonder dat 'm uit elkaar moet halen zoals bij die nutteloze koffer van de G220 ;) . You do the math! :rules
 
Helemaal mee eens Adrie :)^

Vandaag ook met de Dap500 gewerkt.

Idd minder geluid dan de G220
Veeeel goedkoper.
Mooie handzame tas erbij met handige vakjes
Net zo goed als de G220
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er prachtig uit... :auw

toppie :)^ :grinning:

niet te veel foto's maken he' :auw

anders ben ik bang dat ik dit jaar hem nog moet bestellen.. :auw
 
jeffrey rallye zei:
ziet er prachtig uit... :auw
toppie :)^ :grinning:
niet te veel foto's maken he' :auw
anders ben ik bang dat ik dit jaar hem nog moet bestellen.. :auw

dat klinkt als een oproep! :D Maar bespaar je de zorgen, gewoon bestellen!:cool:
 
Heb vandaag ook de nodige meters gemaakt ermee.. maar kan zeggen dat ie super bevalt!!
Echt zo'n verbetering met de oude parkside :D

Ook de padwasher is echt een must :cool:
 
Als ik die foto's van john 623 zie, dan begint het toch wel te kriebelen bij me. Alhoewel ik nog maar een beginneling ben wat betreft het detailen, krijg ik wel meer en meer zin in een DAP500. Ben alleen nog een beetje 'bang' dat ik er wat verkeerds mee zou doen, iets wat met de hand natuurlijk minder snel zal gebeuren.

Ik wacht eerst nog wat reviews af, maar als er wat meer van deze posts komen dan denk ik dat ik al weet wat de volgende bestelling gaat worden.

Een ding vraag ik me wel af. De DAP kan ook gebruikt worden voor het aanbrengen van wax. Alleen hoe doen jullie dat praktisch gezien met de Natty's, de pot is toch te klein voor zo'n machine pad?
 
Werner zei:
Een ding vraag ik me wel af. De DAP kan ook gebruikt worden voor het aanbrengen van wax. Alleen hoe doen jullie dat praktisch gezien met de Natty's, de pot is toch te klein voor zo'n machine pad?

Streepje wax op te behandelen stuk met een handpad aanbrengen en dan machinaal verspreiden werkt perfect! Oppoetsen doe ik evenwel met de hand!
 
Met de juiste pad 5.5 is hij heel stabiel, en trillingen valt ook
reuze meer, oke, je voelt hem wel maar dat is logisch, het blijft
een machine.

Als je er grotere pad's op doet gaat hij wel meer "dansen"dus een
beetje onstabiel, maar een oplossing is dan een grotere backing plate.

Maar hij valt echt niet tegen, ook voor een beginner zeker aan te raden hoor.

En gezien z'n prijs, zeker een aanrader.
 
Nog nooit last gehad van meer of minder trillen of dansen e.d. met een 6,5" inch pad, gebruik niets anders. Heb er wel eens een 5,5" pads op gehad. Trillingen zijn hetzelfde
 
Ik zou 6,5" pads nemen als je een grote auto hebt met veel grote vlakken. Omdat met polijsten toch meestal meerdere hits nodig hebt zal dat best schelen in de tijd. Maar voor bv Black Hole maakt het maar heel weinig uit omdat dat zeer snel aan te brengen is en meerdere hits niet nodig is. Veel mensen kiezen de 5.5"pads voor het prijsverschil. Op 6 pads scheelt dat toch al gauw een paar tientjes. Kan je mooi weer een ander produkt voor nemen.

Voor trillingen zou je verwachten dat het bij 6,5" juist minder is omdat de trillingen verdeelt worden over een groter oppervlakte maar in de praktijk scheelt het geen klap.
 
Klinkt logisch Dibbuz, alleen wat noem je groot? Ik heb een Peugeot 307 en een 206 te onderhouden, echt groot zou ik dit niet willen noemen. Gelukkig zijn bij beide auto's wel de meeste kunststof delen (bumpers, stootstrips) meegespoten dus dat scheelt wel in afplakwerk.

Als ik voor een DAP500 zou gaan, dan denk ik dat ik de 5.5" zou nemen. Momenteel heb ik alles uit de Poorboys lijn:
Professional polish + witte polishing CSS euro foam hand applicator
White diamond + rode LC hand applicator
EX-P + rode LC hand applicator
Natty's + Carclean pad of MF applicator

Met name de Professional Polish vond ik zwaar aan te brengen, zou natuurlijk kunnen dat ik iets niet goed gedaan heb. Aangezien ik redelijk snel last heb van mijn schouder en rug lijkt een DAP mij een goede verbetering wanneer ik het volledige stappenplan uitvoer. (tussentijds wax of QD+ met de hand aanbrengen is natuurlijk geen probleem)


Aangezien ik niet echt wil gaan polijsten (heb ook bewust geen SSR producten gekocht), denk ik dat ik bij de DAP500 kan volstaan met blauwe en zwarte 5.5" pads voor de Prof. polish, White Diamond en EX-P, niet?