• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diamondite Glass Resurfacing Creme & Glass Leveling pad

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.501
198
44

lpimg.ashx?id=100961&f=d.jpg
Vandaag de Diamondite Glass Resurfacing Creme en de Glass Leveling pad uitgetest.

De voorruit van Dana zat onder hele laag miniscule krasjes en daardoor was het zicht erg slecht.

Zo zag het er ongeveer uit:
IMG_9814.jpg

IMG_9815.jpg


Voorbereiding:
Ruit gewassen en gekleid, daarna goed ontvet met IPA 1:1.

Polijsten:
Het is even wennen om met een heel hard schijfje te polijsten. Je denkt dat je een doffige ruit over gaat houden als je voelt waarmee je gaat polijsten.
De creme is goed smeerbaar er staat alleen op het flesje dat je een minuut of 2 moet polijsten maar dat ging ik echt niet redden, dan was de polish al helemaal afgebroken en weggewerkt.

Zo'n schijfje loopt heel snel vol en slijt vrij rap. Na deze ervaring denk ik dat je een schijfje of 3-4 voor een voorruit nodig hebt.
Nu heb ik alleen de creme gebruikt en niet de restorer (die is meer voor watervlekken e.d.) en moest ik 3-5 hits per stukje doen.
Als je maar 1 hit nodig hebt gaat zo'n schijfje natuurlijk een stuk langer mee.

Afnemen moet absoluut met een spray, ik heb IPA 1:1 gebruikt en dat ging echt als de brandweer dus dat raad ik zeker aan.

Resultaat:
Ik had echt niet gedacht dat het resultaat zo goed zou zijn, ook was ik bang voor hologrammen maar die heb ik ook niet kunnen ontdekken.

Voor:
IMG_9815.jpg


Na:
IMG_9816.jpg


Voor:
IMG_9819.jpg


Na:
IMG_9818.jpg


Nog wat na foto's:
IMG_9825.jpg


IMG_9826.jpg


IMG_9827.jpg


IMG_9828.jpg


IMG_9829.jpg


IMG_9830.jpg


Prima zicht ook vanuit binnenuit:
IMG_9831.jpg
:D

Gebruikte producten:
IMG_9833.jpg


Links gebruikt, rechts nieuw:
IMG_9834.jpg


Links nieuw, rechts gebruikt:
IMG_9838.jpg


Conclusie:
Het is zeker geen goedkope oplossing maar het werkt wel! Wil je diepere krasjes verwijderen dan zal je flink moeten stampen en heb je een soort "deuk" in je ruit die je goed kan zien in het zonlicht. Dat hadden we met Adrie zijn achterruit die een aanvaring had met een voetbal.

Voor de voorruit is lichte druk echt meer dan zat en ik was zeer aangenaam verrast met het resultaat.
Het is ook niet makkelijk om het midden van een ruit te polijsten, ook dat is geen knaller voor je rug.

Ik ben echter wel gigantisch verrast hoe goed het gelukt is! De ruit zag er echt niet uit en is nu weer uitstekend doorheen te kijken.

Minpunten:
-Niet al te makkelijk, je moet echt veel hits (3-5) op dezelfde plek doen en sommige delen zijn lastig te doen (midden van de ruit en randjes)
-Niet goedkoop


Pluspunten:

-Resultaat is verbluffend, had ik nooit verwacht!
-Goedkoper dan een nieuwe ruit (als je geen verzekering hebt of je rijdt liever zo lang mogelijk rond met de originele ruit zoals ik)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jongens, ik ben echt heeeel blij :party: , want het werd gewoon echt gevaarlijk rijden ineens met een ruit waar ik vooral 's avonds met regen niets meer doorheen zag. Ik reed echt alsof ik dronken was en dat voor iemand die niet van alcohol houdt o:) .

Volgende keer mijn achterruit ;) ?
 
Als je een hele voorruit wilt doen verdeeld in kleinere stukken en dan 4 tot 5 hits per deel, dan ben je wel ff bezig. Even snel is het dus zeker niet, maar ja het resultaat is prachtig. Ik heb net mijn bestelling met o.a. Diamondite producten binnen gekregen, maar helaas (conform mijn bestelling) maar één schijfje. Ik denk dat ik eerst mijn koplampen maar eens ga proberen. Deze zijn ook van glas. Daarvoor moet ik toch wel genoeg hebben aan één schijfje.

Dank voor je review!
 
Dat denk ik wel, heel benieuwd naar jouw ervaringen met deze producten! Je bent er zeker wel even zoet mee ;)
 
Als mensen zich afvragen: waarom staat ie met die auto in het magazijn? Dan is het antwoord: Diventa Bella staat vol houtwerk van de aannemer en potten lak van de schilder :D
 
Wat is dat nou, een beetje staan beunen in het magazijn :weetniet

Goeie test, en zeker een mooi resultaat.
Nou wel goed sealen en niet meer zo vaak wisseren zeker ....

Hans

Edit; heb ik weer, afgetroefd door de baas.
 
Zitten nieuwe wissers op, ruit is nog niet gesealed. Veel stadsverkeer en dan werkt het niet optimaal natuurlijk. Ze gaat eerst rijden zonder, we kunnen later altijd nog een seal aanbrengen.
 
Dank je Dennis ! !
( en Mw Dana w^^w voor het tot beschikking stellen van het testobject )
Interessant leesvoer, jammer dat alleen zo verdomde prijzig is ( thuis ook wel het 1 en ander willen aanpakken :( )
 
@mk-us: Graag gedaan!
Prijzig? Tja, ik zal niet zeggen dat het te geef is, maar voor 16,50 heb je een flesje Glass Resurfacing Creme en die Glass Leveling Pads zijn dan wel 3,99 per stuk, maar als je het vergelijkt met het alternatief: je ruit vernieuwen (en dat was in mijn geval echt het alternatief!), dan is het een koopje :ja
 
Ik doelde meer op het feit dat je er 3 a 4 nodig hebt voor een voorruit en dan is de koek op ( reguliere polijstpads kan je véél vaker gebruiken ( en zat met thuisgebruik e.d. in het achterhoofd )).
Is idd stuk goedkoper dan nieuw raam ( zeker die van mijn, die met voorruitverwarming komt op iets van €500 )

Is die creme met een 'Micro Abrassive' of een 'Diminishing abbrasive' korrel ?
 
Ze breken af. Het zijn piramidevormige deeltjes die tot poeder afbreken.
 
Mooi spul en weer een topper van een review! De voorruit van de RS is nog helemaal gaaf behalve bij het omslagpunt van de ruitenwisser aan de bestuurderkant. Daar zitten van die fijne krasjes. Mischien ook maar eens proberen. Wat werkt het beste: met de DAP of met de rotary?
 
Heel mooie review en een product dat me zeker en vast ook wel interesseert. Heb namelijk op men achterruit veel van gelijkaardige krasjes, binnenkort dit dus maar eens bestellen.
 
Kan je deze producten ook icm een DAP 500 & 900 gebruiken of heb je hier echt een rotary voor nodig ?
 
Ik heb het net de rotary gedaan. Volgens het flesje mag het ook met een D/A maar ik ben ervan overtuigd dat een rotary meer resultaat heeft dan een D/A.
 
Dennis......denk je dat dit middel ook heel geschikt is om de sporen op je zijraampjes aan te pakken.???
Je kent ze wel die krassen van boven naar beneden veroorzaakt door je raampjes omhoog en omlaag.....

Of zijn die krassen te diep?

Danny.