• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Duragloss 901

Soepergrover

Soeper Moderator
Medewerker
Tester of Bling
13 mei 2009
7.133
223
Omgeving Breda
Zo af en toe zie je op een forum weleens een product waar iedereen gek van is.
Nou zit ik weleens op detailingworld en als iemand dan eens een vraag stelt welke shampoo nou het beste is,
komt uit het hele lijstje dat je dan doorgaans voor je kiezen krijgt het tweetal Born to be Mild en Duragloss 901
toch wel erg vaak voor. De Duragloss 901 wordt vaak op hetzelfde niveau gezet als BtbM.
Nou heb ik de Born to be Mild en die vind ik geweldig. Verder vind ik het wel geinig om wat verschillende shampoo's te hebben
(wat sommigen hier hebben met waxen of polijstmiddelen). Duragloss 901 had dus zeer nadrukkelijk mijn aandacht.

Nou is deze shampoo voor zover ik weet nergens te verkrijgen in Nederland, dus maar eens een bestelling in de UK gedaan.
En omdat ik nou toch al lekker zo lekker bezig ben, gelijk maar een gallon.
Nou is Duragloss 901 niet in gallons te krijgen, althans niet met die naam. Afhankelijk van de grootte van de verpakking
heet het goedje Duragloss 901 (473ml), 902 (gallon) of 903 (1892ml). Een andere naam voor hetzelfde spul dus.

Deze week kwamen de spullen binnen. Ik heb de gallonfles gelijk opengedraaid om eens aan de inhoud te ruiken.
Deze geur is wel erg sterk, maar ik vind 'm heel erg lekker. Deed me gelijk denken aan de bosbessensap die in sommige
bakken Mona pudding zit. Soepergrover zal de Duragloss dus uit de keuken moeten houden, voordat hij per abuis
wat over een toetje heen gaat kiepen. :grinning: Ik heb van anderen overigens wel begrepen dat de smaak ronduit smerig is. :-&

De shampoo is ook een stuk visceuser dan andere shampoo's die ik heb. Bij het overgieten naar een wat handzamere fles,
kwam het goedje er ook wat langzaampjes uitgelopen. Er staat dan ook Car Wash Concentrate op de verpakking. Laten we
er maar van uit gaan dat het behoorlijk geconcentreerd spul is. Het blijft ook wel wat plakkerig als je wat op je handen krijgt.

Maar goed, het is ook niet bedoeld om op je handen te smeren, je mot het in een emmer water kiepen om er dan je auto mee te soppen.
Laten we dat maar eens doen dan. Op de verpakking staat 'Add 1 ounce (3 caps) per gallon of water'.
Nou had ik al gelezen dat je er lang niet zoveel van hoeft te gebruiken. Ik heb in mijn Blokker emmertje van pakweg 10 liter
gewoon 30 ml gedaan en dat is eigenlijk meer dan genoeg.

p6250410.jpg


p6250411.jpg


Het schuimt behoorlijk aardig. Ik heb berichten gelezen van mensen die het ook gebruiken om mee te foamen.

p6250412.jpg


Ik heb overigens met een rustige straal de emmers gevuld, dus op onderstaande foto viel de schuim wel mee.
Vlak voor het wassen heb ik met een stevige straal nog wat water toegevoegd en toen kwam er een behoorlijke
kop schuim op (geen foto hiervan).

p6250413j.jpg


Dan het wassen zelf: de mitt lekker ondergedompeld in de emmer en vervolgens een hoeveelheid shampoo op het dak gemikt.
De mitt glijdt lekker over de lak, behoorlijk lekker zelfs. Ik zou de vergelijking met BtbM best durven maken.
Qua reiniging vind ik 'm ook top. Mijn Focus was op het moment van wassen niet overdreven vies, maar het kleine kerkhofje
vliegen en muggen dat nog niet door de Bug Squash was verwijderd, kwam lekker makkelijk los, zonder te moeten gaan 'boenen'.
Verder nog iets dat ik wel belangrijk vind aan een shampoo: het streept en vlekt niet zo erg als je het even niet gelijk af kunt spoelen.
Tijdens de 'snelle wasbeurt' van vrijdagavond, werd ik een paar keer van het werk gehouden door passerende bekenden en door een
telefoontje van een verdwaalde Hagenees, zodat ik eindelijk anderhalf uur na aanvang eens klaar was. Gelukkig wel telkens wat kunnen
afspoelen, maar ik had eigenlijk wel een hoop plekjes en strepen verwacht. Niet dus. Mooi.

Alles bij elkaar vind ik het een erg fijne shampoo. Gelukkig maar, anders had ik met een volle gallon gezeten.
Nu kan ik er mooi een tijdje mee vooruit. Maar wel geregeld afwisselen met alle andere shampoo's die ik heb.

Nog maar eventjes een kort overzicht van de bevindingen:

++ de geur: jammie :heart_eyes:
+ gladheid bij wassen: glijdt best lekker
+/- zuinigheid (verbruik): 30 ml op 10 liter is niet overdreven veel, maar ook niet zo zuinig als een BtbM (ik zal nog eens wat proberen met minder shampoo)
+/- prijs: omgerekend zo ongeveer 30 euro voor een gallon (verzendkosten niet meegerekend). Kan goedkoper, maar ook veel duurder.
- helaas niet verkrijgbaar bij je favo webshop
+ reinigend vermogen
+ drooggemak: zoals gezegd duurde de wasbeurt voor de test wat langer dan de bedoeling was en gelukkig heb ik niet veel last gehad van plekken en strepen
-- de geur: het spul ruikt te lekker, het nodigt teveel uit om ervan te gaan proeven en dat is sterk af te raden :-& (even zonder gein: dat is sowieso af te raden bij ieder product voor detailing)
 
mooie review!
ziet er goed uit, en ben er zelf ook best benieuwd naar (Dus als je een keer besluit een litertje of halve liter te verkopen, hou ik me aanbevolen:cool: )

die emmers zijn ook MOOI!!! ga morgen direct naar de blokker om ze op te zoeken!

dankje voor deze mooie review:)^
 
Mooie uitleg, als je eens wat kwijt wilt uit die galon houd ik mij aanbevolen :rules

Enneh ikkie gaat morgen naar de Blokker :-b
 
Deze shampoo laat ik ook nog eens meekomen met een volgende bestelling.
Positieve reviews en de lage prijs maken me zeer nieuwsgierig :ja
 
Volgens mij heb ik deze emmers een jaar geleden bij de Blokker gekocht.
Ik loop eigenlijk regelmatig tijdens het boodschappen doen even binnen bij die gasten om te zien of ze deze emmers voorradig hebben.
Heb er nu twee, maar zal er nog eens een paar kopen.

On topic.
Leuk dat de shampoo zo bevalt. Ik ben zelf ook zeer tevreden over de Born To Be Mild, dus kan me nu voorstellen dat deze door jou gebruikte shampoo ook zeer fijn werkt.
 
Goeie review Joost, de dosering op de gebruiksaanwijzing lijkt me ook wat enthousiast. Vanavond ga ik de Duragloss ook voor het eerst gebruiken. Het flesje is al heel wat keren opengedraaid om even te snuiven, en ook ik had zaterdagavond een "proever" in huis. zijn reactie: "het ruikt lekkerder dan dat het smaakt"
Cor707 heeft gisteren ook een sample-tje gehad van me, ben benieuwd wat hij ervan denkt.
 
Nieuwe rage Joost :D

Verders mooie review, de term concentrate is wel een beetje met een korreltje zout genomen volgens mij. BTBM is een stuk geconcentreerder!

Dit is gewoon een shampoo toch geen wash en wax?
 
Zojuist heb ik een Mercedes S 320 die maar heel licht vervuild was gewassen met ongeveer 8 liter water met 35 ml Duragloss.
Het ging prima; er zat een lekkere schuimkop op (weet ik: schuim wast niet per definitie beter maar het is vooral voor het gevoel)
De reiniging was ook prima in orde, al was de auto niet erg vuil. Ik heb het idee dat de Duragloss niet erg agressief is voor de waxlaag, maar dat heeft vanzelfsprekend ook met de concentratie te maken.
Duragloss wordt bij mij een product wat in de collectie blijft maar het wordt wel steeds moeilijker kiezen. De Meguiars Gold Class blijft en de DodoJuice BtbM is ook super. Wat een luxe probleem:D