• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen waxes

christiaan3108

Detailing addict
8 nov 2015
43
68
28
Rotterdam
Hallo allemaal,

Ik heb zelf al veel met collinite 845 gewerkt maar wil toch ook graag wat meer naar de hogere wax klasses gaan kijken. Ik hoor en lees veel positiefs over waxaddict en monello ibrido en dit lijkt me ook echt een goede wax. Maar vraag me toch af of er mensen zijn met ervaring met bijvoorbeeld Autoglym high definition wax of de Scholl premium vintage wax.

Ik ben benieuwd!
 
Ook al eens gedacht aan de Dodo Juice waxen ?

Daar zitten ook een paar hele mooie tussen.
 
Autoglym HD Wax was tot een paar jaar geleden (onterecht) vrij onbekend.
Na een paar reviews van o.a. Rodders heeft deze wax (terecht) meer aandacht gekregen.

Dodo Juice is zeker ook leuk qua waxen. Double Wax (indien nog voorradig), Rubbishboy's Juiced Edition of zelfs Supernatural 2.0...

Even kijken of de laatste Bouncer's nog niet verkocht zijn.

De keuze is reuze...
 
@christiaan3108 ,ik heb beide Scholl waxen in bezit waarbij de Premium vintage Wax wel echt mooi was op mijn lak maar wel een stuk/paneel de Wax aanbrengen (zo dun mogelijk) en zo goed als gelijk weer afnemen anders krijg je spierballen maar wat mij betreft de mooiste Wax qua looks die ik bezit. Ook goede standtijd.
Wat ook belangrijk is dat je de Wax even laat "zweten" en dan opnieuw afnemen een 2e laagje gaat wat makkelijker.
The Rock is een heel stuk vriendelijker in het gebruik en echt easy met afnemen ook al vergeet je een stukje .
Ook een heel mooie Wax.
Autoglym heb ik zelf nooit gesmeerd.
 
Wat ik persoonlijk lastig vind onder andere bij dodo juice. Zijn de vele "smaakjes". De ene wax geeft iets meer wetlook de a.dere heeft een iets betere standtijd enzovoorts. Bij Autoglym heb je 1 vaste wax en that's it en Scholl dan 2 maar dat is het ook. Als het product dan goed is ben ik helemaal tevreden! Ik geef zelf verder niet zo veel om alle verschillende mogelijkheden van hetzelfde merk... raak ik zelf eerlijk gezegd alleen maar van in de war hahaha. Maar dan is het wel heel erg fijn om wat gebruikerservaringen te hebben van eventuele waxen die mij erg interessant lijken!

@Ric325i ik heb op internet een filmpje gezien van scholl waarbij de de wax ook een soort van "in masseren" is dit zo belangrijk dat jij weet? Of is het een kwestie van even laten "zweten" wat je net zelf zei?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
In masseren is wat mij betreft bullshit ja je kan het best met je handen opbrengen echter is dat niet verplicht. Ik breng Wax aan met een zacht Monello rood foampadje en dan zo dun mogelijk. Die vintage wax heeft een hoog carnauba gehalte en na het afnemen (paneel voor paneel) van de auto leek de lak soort licht doffer. Nogmaals afgenomen en perfect! Echt easy is ie niet maar wel te doen als je em redelijk snel weer afneemt. In de volle zon zou ik het er niet op wagen...
De kleur van een wax is ook niet zo belangrijk in mijn ogen , van al die verschillende Ddj waxen is het maar de vraag hoe verschillend ze echt zijn. Ik heb witkleurige wax op mijn zwarte auto gesmeerd en hij werd er echt niet minder zwart van.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat een beetje in dezelfde situatie als jou Christiaan, al heb ik eerst naar sealants/coatings gekeken.
Niets zo persoonlijk als een wax, een staaltje bemachtigen en zelf uitproberen kan ik je van harte aanraden!
De Monello Ibrido heb ik wel ooit gehad, maar ik was toen nog heel onervaren dus kan er niet veel over zeggen (behalve dat je deze niet over Auto Finesse Tripple moet opbrengen).
 
Ibrido heb ik ook staan en naar verluid kan deze welleens niet overweg met een glaze (gebruik ik toch niet althans niet op mijn eigen auto). Aanbrengen/afnemen is easy en ook de standtijd is goed.
 
Ik heb inderdaad gelezen dat je ibrido het beste kan aanbrengen op een volledig schone ondergrond, omdat het niet goed samen gaat met sommige andere waxen. Een oud stuk auto kan ik makkelijk bemachtigen. Ik werk bij een autoschade bedrijf. Alleen om te proberen moet ik wel eerst wax hebben en om meerdere verschillende aan te schaffen. Om te kunnen testen zie ik niet zo zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk