• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ibrido vs. Fuzion Testpaneel UPDATE 4-9!

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Laat ik maar even aftrappen dan.......

Ik kon het niet laten om alvast een kleine test te doen.
(ik denk dat er nog vele zullen volgen)

Paneel voorbehandeld met Wolfgang PPE

De waxen zijn allebei erg makkelijk heel dun op te brengen
De fuzion na een kwartier afgenomen en de Ibrido na een half uur.
Afnemen van de Fuzion gaat iets makkelijker dan de Ibrido maar dat komt natuurlijk omdat Fuzion eigenlijk niet hoeft te curen
53fbdbff.jpg


Foto's van de beading

Ibrido
db1a3fae.jpg


Fuzion
6a4fa252.jpg


De beading van de Ibrido is ietsie pietsie mooier dan de Fuzion vind ik (iets rondere bolletjes)

Video van de sheeting

links Fuzion en rechts Ibrido

De sheeting van de Ibrido is zoals je ziet iets beter dan de Fuzion kant

De glans:
5c423d42.jpg


Ibrido kant lijkt wel ietsie donkerder

Gladheid:
De Fuzion kant voelt iets gladder aan




Al met al ziet het er uit dat de Ibrido net even beter is dan de Fuzion :)^ Bravo Carclean!!!
Nu alleen de duurtest nog dus het paneel ligt weer in de regen buiten

Update na 10 dagen
Paneel is erg vies geworden in de achtertuin, heb 'm sinds het aanbrengen niet gewassen en hij ligt er na een regenbui zo bij
2e5afc3e.jpg

274ff7e8.jpg

sheeting na 10 dagen (ongewassen paneel)


Qua beading ziet dit er een stuk beter uit:
Beading van de Ibrido aangebracht op de auto zelf (3 dagen later)na een regenbui

552d9a23.jpg


Update na iets meer dan 6 weken

Paneel was nog steeds niet gewassen in de tussentijd
Dus nog even een filmpje geschoten van de sheeting voor- en na het wassen,en de beading natuurlijk.

Ibrido is aan de winnende hand :heart_eyes:
Maar de Fuzion doet het natuurlijk echt niet slecht
 
Mooie test Rogier, ben benieuwd naar de standtijd en bescherming! (SN vs Ibridio zou ook een mooie zijn)
 
Goede performance van de Ibrido, maar ik hik zelf wel tegen die 149 euro aan.
Ik vraag me af, of het veel beter is dan bijv. Dodo Sn 2.0
 
Soepergrover zei:


Oja, 149 was de introductieprijs.... 8-())

In ieder geval op die manier een exclusieve wax voor liefhebbers :) Bij mij zal die met deze prijs geen plaatsje op "de plank" bereiken :schaam

Grtz Sander
 
De beading van de Fuzion is normaal beter, minstens gelijkwaardig aan de Ibrido beading op de foto. Ik kan het weten, ben al 1,5 jaar verslaafd eraan, kleine kanttekening: Ik heb Fuzion altijd icm DGPS gebruikt.

Prijs technisch is de Ibrido 2 x zo duur, en das mij een stap te ver.

Toch ben ik benieuwd naar de uitslag van de test.

Nog wat vragen:

Heb je een swipe test gedaan voor afnemen? Was er verschil in glans, look of gladheid?
 
Het was al donker en de plek waar ik het aanbracht was maar half verlicht door een bouwlamp die ik niet goed kan draaien.
Daardoor kon ik het met de swipetest niet helemaal goed zien en heb ik het maar afgenomen na een half uurtje.
Glans is (vind ik) alleen overdag in de zon goed te beoordelen.
Beading van de Ibrido is toch echt iets beter (al is het maar een heel klein beetje) ik stond er natuurlijk met mn neus bovenop en dan kun je het natuurlijk beter zien dan op de foto, zeker als het verschil zo klein is.

Ik heb de test samen met de Fuzion gedaan en niet met de SN 2.0 omdat ik graag 2 hybride en dus vergelijkbare waxen tegenover elkaar wilde zetten.
 
Mooie review Rogier :)^

Wordt het niet eens tijd om wat extra testpanelen te scoren? Met deze ene kom je niet meer toe voor al je topwaxen :D
 
Tim zei:
Top zeg, zo snel een test!

Probeer ook eens Ibrido op een onvette ondergrond, en na een uurtje een 2e layer. :ja


Jullie snel leveren, ik snel testen ;)

Voor die ontvette ondergrond heb ik IPA nodig en ik zit te wachten wanneer dat nou eindelijk eens in het assortiment komt (hint,hint)
 
Korte vraag die wellicht al ergens anders beantwoord is maar ik kan het niet vinden;

Wat is de netto inhoud van de Ibrido?

De Fuzion lijkt namelijk meer dan twee keer zo goedkoop als ik de refill en lagere aanschaf prijs mee tel.

Thanks!
 
Zonder de inhoud exact te weten ( meen 250ml ) kan ik je nu al verklappen dat de fuzion goedkoper is.
Boeit dit:
Ja - meer voor je geld
Nee - je koopt iets exclusiefs wat nergens anders dan in Nederland te verkijgen is, speciaal op maat gemaakte wax + alu pot + kist + nummer
Resume: appels met peren vergelijken.
Haal een fles EXP, nog goedkoper, blijft ook lang plakken, glimt ie ook van etcetc, maar tja daarvan heb je er een milljoen van op deze aardbol
 
Thanks mk-us...

Ik koop iets voor de kwaliteit, niet zozeer of het "speciaal" is... de opmerking "appels met peren" gaat natuurlijk nergens over want dit zijn beide hybrid waxen die je moet kunnen vergelijken.
 
SN Hybrid ?
Met appels en peren doelde ik dus idd op het stukje 'overal te verkrijgen vs exclusiviteit'
De fuzion is alom geprezen, de ibrido is pas net uitgebracht.
Ondanks het feit dat je er z.g.a. vanuit kan gaan dat je een goede wax in huis haalt blijft het uiteraard nog even afwachten tot er meer resultaten bekend zijn ( bv ook de standtijd )
Ga je op safe en wil je meer qua kwantiteit dan moet je voor de fuzion gaan, wil je de 'gok' wagen ga dan voor de ibrido ( en mijns inzien geld dit ook nog voor de hybrid (owkee wat langer en meer test maar toch )
Maar goed, Rogier is al super goed bezig en zo zullen er nog meer reviews gaan verschijnen, wellicht dat deze je wat dat betreft over de streep heen gaan trekken .... blijft altijd een persoonlijke keuze welke wax je prefereert