• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron X getest op de zomervelgen [Update]

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
45
Omgeving Rotterdam
Hierbij mijn aandeel van het middel Iron X. Ik kan er een heel lang verhaal van maken, maar het is een wondermiddel..!!!

Waar ValetPro bilberry stopt, waar mijn alkalische reiniger stopt.... daar gaat Iron X verder! Aan de binnenzijde van de spaken zat een zwarte aanslag die ik er niet goed afkreeg. Even inspuiten met Iron X, wachten tot het gaat kleuren en dan rustig borstelen met een zachte kwast. Zonder enige moeite vliegt het eraf.

De voorzijde van de velg had ik al eerder gereinigd met Valma teerverwijderaar, ValetPro bilberry en gekleid. Ondanks deze voorbereiding was er toch verkleuring zichtbaar wat inhoudt dat er metaaldeeltjes zitten.

Oh ja, er is 1 ding dat je echt niet moet onderschatten. De geur is echt VER-SCHRIK-KE-LIJK. Ik heb het binnen gebruikt in een groot magazijn en direct na gebruik allemaal weggespoeld, maar het mocht niet baten. Ik was blij dat ik nog niet gegeten had.

En dan nu het plaatje bij het praatje..

Velg ingespoten met eigen middeltje (alkalisch)
5340670320_fc5c1d4ebc_z.jpg


Velg na behandeling met Bilberry en klei. Schoon zou je zeggen?
5476039642_3595cefb18_z.jpg


NOT! Dit bleef dus nog achter
5476039746_fa61e9a26e_z.jpg


Dan inspuiten met Iron X. Na 1 minuut niks te zien...
5475441491_6fa6e5606e_z.jpg


3 minuten verder..
5475441559_241aff05dc_z.jpg



AARRGGHH.... m`n velg....
5475441851_ffc8108a70_z.jpg


Al met al een goed resultaat behaald!! Het eindresultaat moet ik jullie helaas nog schuldig blijven. Ga ik zo verzorgen.

Wat mij opvalt is dat het middel weinig meerwaarde heeft als je je velgen zeer regelmatig reinigt en behandeld met klei. Wat ik me wel voor kan stellen is dat eventuele metaaldeeltjes dus in je klei kunnen gaan zitten. Vandaar dat je daarna je lak er niet mee mag behandelen. Maar ik zou mijn velgen dan ook geen tweede keer doen met het stukje klei..

Dus heb je verwaarloosde velgen of veel remstof.. Dan is Iron X jouw ding. Ik heb het in mijn assortiment en zal het zeker gaan gebruiken, maar niet tijdens het wekelijkse onderhoud. Ik zie het meer als groot onderhoud voor tijdens een velgenwissel (zomer-winter).

Binnenkort de zijkant van de auto....

Groeten,

Robert
 
Ljjkt me niet, als ik t stuk lees over "blij dat ik nog niet gegeten had"
Geur is niet prettig, maar de werking is wat telt toch...? :cool:
 
Ik heb Iron-x ook net getest
16135ccc.jpg

Na veel lovende recensies was ik heel erg benieuwd geworden dus net op m'n wintervelgen getest zodat ze perfect schoon in opslag gaan
Vies wiel voorkant
249bb263.jpg

vies wiel achterkant
49be4dbc.jpg

voorkant inspuiten
1ff4dad6.jpg

achterkant
f3ae75f6.jpg

even vegen met de borstel
d9cc9eac.jpg

ce07bb9c.jpg

afgespoeld wiel na 1 behandeling
0b69b74d.jpg

2147f500.jpg

2e keer inspuiten
35fa081c.jpg

0b051dcb.jpg

Nu echt schoon
3f509050.jpg

ba955a22.jpg

WAT EEN TOPSPUL!!! :x :x :x
Het stinkt inderdaad wel vreselijk, naar stront welteverstaan.
Ik weet niet hoe ze bij squash flower smell komen maar zulke bloemen hoef ik niet in huis dan :))
 
Wat mij nu wel opvalt is dat de meesten het als velgenreiniger gebruiken in plaats van eerst de velgen schoon te maken met een velgenreiniger en pas daarna iron-x te gebruiken (wat ik zou doen...).

Maar goed, Rogier, mooit resultaat! :)^
 
@stimpy: mee eens was mij ook opgevallen. Ik denk dat je het als een overtreffende trap moet zien net als bij polijstmiddelen / klei / pads.
Daarbij is de heoveelheid wat je gaat gebruiken op deze wijze veel te veel omdat de ondergrond niet al een keer is schoongemaakt.

In elk geval laat het wel zien hoe goed het zijn werk doet, want het resultaat is ongelooflijk !

P.s niet rot naar Robert bedoelt, gezien het zijn topic is, maar als aandachtspuntje voor allen
 
Is mij ook opgevallen. Voor zover ik weet en gelezen heb, is dat de Iron-X géén velgenreiniger is.

Al valt ie wel onder de categorie velgenreinigers

Iron.X is zeer effectief, zuurvrij en pH gebalanceerd (6-7pH) en reinigt effectief autolak, velgen en ramen. Iron.X is bedoeld om veilig vervuiling door kleine deeltjes metaal te verwijderen/ af te breken.

Ook zeer effectief tegen andere chemische metaalvervuiling en remstof. Reinigt diep tot in de porieen van de lak, ook waar klei en polijstmiddel niet bij kan komen! Iron.X is bijvoorbeeld zeer effectief tegen vliegroest (flyrust).

Iron.X is gelachtig en transparant. Het reageert op de vervuiling en verandert dan van kleur naar paars / rood. Dit toont een reactie met de metaalvervuiling aan, metalen worden afgebroken en kunnen daarna met water weg worden gespoeld.

Hardnekkige vervuiling moet in sommige gevallen geborsteld worden.

:roll

Maar goed, het is goed voor de handel zullen we maar zeggen :D
 
Jullie hebben gelijk jongens
Ik heb de andere 3 velgen wel eerst schoongemaakt maar ik vond dat je zo beter de kracht van het product kan zien.
Je verbruikt idd teveel op deze manier en dat is zonde.