Hierbij mijn aandeel van het middel Iron X. Ik kan er een heel lang verhaal van maken, maar het is een wondermiddel..!!!
Waar ValetPro bilberry stopt, waar mijn alkalische reiniger stopt.... daar gaat Iron X verder! Aan de binnenzijde van de spaken zat een zwarte aanslag die ik er niet goed afkreeg. Even inspuiten met Iron X, wachten tot het gaat kleuren en dan rustig borstelen met een zachte kwast. Zonder enige moeite vliegt het eraf.
De voorzijde van de velg had ik al eerder gereinigd met Valma teerverwijderaar, ValetPro bilberry en gekleid. Ondanks deze voorbereiding was er toch verkleuring zichtbaar wat inhoudt dat er metaaldeeltjes zitten.
Oh ja, er is 1 ding dat je echt niet moet onderschatten. De geur is echt VER-SCHRIK-KE-LIJK. Ik heb het binnen gebruikt in een groot magazijn en direct na gebruik allemaal weggespoeld, maar het mocht niet baten. Ik was blij dat ik nog niet gegeten had.
En dan nu het plaatje bij het praatje..
Velg ingespoten met eigen middeltje (alkalisch)
Velg na behandeling met Bilberry en klei. Schoon zou je zeggen?
NOT! Dit bleef dus nog achter
Dan inspuiten met Iron X. Na 1 minuut niks te zien...
3 minuten verder..
AARRGGHH.... m`n velg....
Al met al een goed resultaat behaald!! Het eindresultaat moet ik jullie helaas nog schuldig blijven. Ga ik zo verzorgen.
Wat mij opvalt is dat het middel weinig meerwaarde heeft als je je velgen zeer regelmatig reinigt en behandeld met klei. Wat ik me wel voor kan stellen is dat eventuele metaaldeeltjes dus in je klei kunnen gaan zitten. Vandaar dat je daarna je lak er niet mee mag behandelen. Maar ik zou mijn velgen dan ook geen tweede keer doen met het stukje klei..
Dus heb je verwaarloosde velgen of veel remstof.. Dan is Iron X jouw ding. Ik heb het in mijn assortiment en zal het zeker gaan gebruiken, maar niet tijdens het wekelijkse onderhoud. Ik zie het meer als groot onderhoud voor tijdens een velgenwissel (zomer-winter).
Binnenkort de zijkant van de auto....
Groeten,
Robert
Waar ValetPro bilberry stopt, waar mijn alkalische reiniger stopt.... daar gaat Iron X verder! Aan de binnenzijde van de spaken zat een zwarte aanslag die ik er niet goed afkreeg. Even inspuiten met Iron X, wachten tot het gaat kleuren en dan rustig borstelen met een zachte kwast. Zonder enige moeite vliegt het eraf.
De voorzijde van de velg had ik al eerder gereinigd met Valma teerverwijderaar, ValetPro bilberry en gekleid. Ondanks deze voorbereiding was er toch verkleuring zichtbaar wat inhoudt dat er metaaldeeltjes zitten.
Oh ja, er is 1 ding dat je echt niet moet onderschatten. De geur is echt VER-SCHRIK-KE-LIJK. Ik heb het binnen gebruikt in een groot magazijn en direct na gebruik allemaal weggespoeld, maar het mocht niet baten. Ik was blij dat ik nog niet gegeten had.
En dan nu het plaatje bij het praatje..
Velg ingespoten met eigen middeltje (alkalisch)
Velg na behandeling met Bilberry en klei. Schoon zou je zeggen?
NOT! Dit bleef dus nog achter
Dan inspuiten met Iron X. Na 1 minuut niks te zien...
3 minuten verder..
AARRGGHH.... m`n velg....
Al met al een goed resultaat behaald!! Het eindresultaat moet ik jullie helaas nog schuldig blijven. Ga ik zo verzorgen.
Wat mij opvalt is dat het middel weinig meerwaarde heeft als je je velgen zeer regelmatig reinigt en behandeld met klei. Wat ik me wel voor kan stellen is dat eventuele metaaldeeltjes dus in je klei kunnen gaan zitten. Vandaar dat je daarna je lak er niet mee mag behandelen. Maar ik zou mijn velgen dan ook geen tweede keer doen met het stukje klei..
Dus heb je verwaarloosde velgen of veel remstof.. Dan is Iron X jouw ding. Ik heb het in mijn assortiment en zal het zeker gaan gebruiken, maar niet tijdens het wekelijkse onderhoud. Ik zie het meer als groot onderhoud voor tijdens een velgenwissel (zomer-winter).
Binnenkort de zijkant van de auto....
Groeten,
Robert