• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kwasten en Borstels

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,.

Ben wat aan het neuzen en info aan het zoeken over het reinigen van het interieur.
Mijn werkwijze in meestal:
- alle kuntstof afnemen met een sopje APC van PB
- alle kunstof in de Natural Look van PB zetten
- ramen afnemen met de PB Spray And Wipe
- rubbers in de trim restorer

Hoe behandelen jullie de zetels van zowel stof als leer? Met name leer roept bij mij vragen op...Heb al dingen gelzen over nagelborstels en afwaskwasten.
Zijn deze niet te ruw qua structuur voor het leer?

Verder gebruik voor de roosters gewoon een kwast van de Gamma. Of moet ik hiervoor echt een concours interieur kwast gebruiken?

Gr.
Marc
 
Een kwast is een kwast..Ik gebruik de Side Lock van Megs ,maar daarvoor deed ik het ook gewoon met een verfkwast.

Over het leer kan ik bijna niets zeggen ,meestal is het gewoon even afvegen met een lichte APC mix en daar blijft het bij. Af en toe wat Natural Look ,als je het wat bijhoud blijft het toch wel goed uitzien.

Dashboard doe ik net hetzelfde ,of even overgaan met de Interieur QD van Megs..

En stofzuigen natuurlijk..:cool:
 
Stoffen bekleding behandel ik met zéér verdunde APC of met CG Fabric Clean en de extractor.

Leer behandel ik met APC en PB Leather Stuff.

Kunststof delen neem ik af met een vochtige doek en APC.
Die behandel ik daarna met Meguiars ASD of met Meguiars nxt Tech Protect.

Ventilatiesleuven enz. behandel ik met de Slide Lcok van Meguiars
 
Stoffen bekleding doe ik momenteel nog gewoon met het handje met verdunde apc en een badstoffendoek.

Leer neem ik af met verdunde apc en een microvezeldoek en daarna behandelen met natural look.

Kunststof delen ook met apc en microdoek en natural look.

ventilatierooster enz. gewoon met goede kwaliteits kwasten.

Leer heb ik wel eens afgenomen met apc en een microdoek om een nagelborstel. Dit werkte goed en geen beschadigingen gekregen.
 
voor het interieur werk ik met :

Pb trim restorer
extractor
apc of apc+
megs leder step1 en 2
megs slide lock
mothers brushes
soms carpet cleaner
megs carpet brush
megs glas cleaner