• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguair's Wheel polishing kit (Dynacone)

Lode

Detailing addict
Tester of Bling
21 jan 2011
237
62
Hallo iedereen,

Ik kocht onlangs deze wheel polishing kit van Meguairs (49,99 euro), ik kocht hem in promotie voor 42,99 euro.

Graag zou ik mijn ervaring met dit product met jullie willen delen.

Eerst en vooral; wat zit er in de kit;

791e2143.jpg


- 1 dynacone (polishing cone)
- 1 flesje "all metal polish"
- 1 flesje "foam pad cleaner"

even overlopen (eerste indruk):

De dynacone lijkt uit een redelijk stevig schuim gemaakt te zijn. Dit op een metalen staaf die je vastklemt op je boormachine.
Rond deze metalen staaf zit een kunststoffen cilinder die je (tijdens het roteren) kan vasthouden om met een hogere precisie/kracht
te kunnen werken.

De all metal polish is vrij dikke vloeistof. (vergelijkbaar met de meeste polish / sealant / wax van dikte)

De foam pad cleaner is vrij dun, waterachtig.

Dan maar aan de slag!
De vrijwilligers van vandaag, voor de nieuwsgierigen Brock B2 (met gepolierde lip) in maatje 18 inch, 8,5J en 10J ;
Eerst even proper gemaakt met Quick Wheel Detailer van Meguairs

En dan aan de slag! Een eerste tip. smeer de All Metal Polish op je velg, en wrijf je vinger schoon op de cone. Anders loop je het risico op Polish-spetters op je plafond als je de polish rechtstreeks op de cone smeert, ook bij lage toeren ! Dus even smeren, en dan (bij een rechts draaiend boormachine) van links naar rechts langzaam polijsten en pasta opnemen in je Cone.

Het gepolierde oppervlak geeft een diepere glans, donkerdere kleuren minder matte waas.

Dan heb ik er even de klassieke All Metal Polish bijgehaald met dit als resultaat; (weer links behandeld, rechts enkel de "vloeibare" All Metal Polish.

Haast anderhalf uur op één velg gezeten. In totaal heb ik zondagnamiddag anderhalve velg gedaan.
Het proper maken van de Cone na gebruik ging vrij vlot met de cleaner. Ik heb wel wat meer nodig gehad dan standaard wordt aangegeven. Zo zag mijn Cone eruit na anderhalve velg te polieren (gereinigd).

Conclusie;

De Cone houdt zich vrij goed. Ik heb hem goed gebruikt/misbruik. Hij heeft wat littekens overgehouden maar het valt nog mee...
Nadeel is wel dat het plastieken handvat rond de metalen staaf op hoge snelheid wel eens durft inslijten/smelten op de uiteinden.

De "vloeibare All Metal Polish" vond ik persoonlijk minder. De klassieke pasta deed het beter in minder tijd...

De cleaner krijgt de cone wel mooi proper.

Resultaat. Mag er zijn maar het is en blijft werken. Ik ben er niet mee verder gegaan om mijn cone wat te sparen. Ik vind persoonlijk dat deze kit NIET geschikt is om je velgen te polieren, wel om grondig gepolierde velgen te ONDERHOUDEN. Daarom ben ik gestopt.

Deze polijstkit staat nu hoog in mijn verlanglijstje, waarna ik denk de Cone nog te gebruiken om watervlekjes te verwijderen. Het polieren kan wel, maar de plaatsen waar je minder druk kan zetten (onder een spaak) zijn niet zo mirror-shine als de rest.

Al bij al wel tevreden over de kit, had misschien wel net dat ietsje meer verwacht (na het zien van het promofilmpje van Meguairs)...
Voor het geld heb je anders haast 2 cones bij de concurrentie.
De "vloeibare" All Metal Polish is geen meerwaarde.
De Cleaner doet zijn werk maar er zijn wel alternatieven.
Goed voor het onderhouden van gepolierde velgen, minder om geschuurd aluminium die mirror-shine te geven...

Mocht er iets niet duidelijk zijn of zijn er vragen/opmerkingen, ik hoor het graag !!!

Groetjes,

Lode
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi resultaat op de 50/50 foto's :ja Ik vind dit een mooie review :ja

Ik heb in een grootwarenhuis wel eens een vergelijkbare kit gezien (qua inhoud in elk geval), die was van het merk Marly geloof ik, de prijs was in elk geval lager, de resultaten...:weetniet
 
even een quick-reply;

Velgen stonden wel stevig in de Wheel Sealant van Poorboy's. Deze heb ik niet "verwijderd" op voorhand met bijvoorbeeld APC ofzo.
Velgen waren dus niet puur blank alu, maar ik denk dat de polishing kit er wel vlot doorging... :|~*
 
Inderdaad een geweldige review, heb je nog andere producten om mee te testen? Mother's, Professional Polish o.i.d.?
 
Erg mooie en duidelijke review! Eigenlijk een onmisbaar item voor de detailer deze set.

Mooie Brock velg trouwens!
 
Dibbuz zei:
Inderdaad een geweldige review, heb je nog andere producten om mee te testen? Mother's, Professional Polish o.i.d.?

Nee, inderdaad jammer dat ik niets heb om te vergelijken... Maar je mag altijd iets opsturen natuurlijk !:D
 
Zoals je aangaf wou je een andere set aanschaffen voor het polijsten van je velgen, maar je kunt beter nog aan het schuren gaan.

hierop kun je nog duidelijk de krassen zien van de draaibank. Nog even met waterproof afbouwen en dan moet het polijsten vele malen eenvoudiger gaan.


Probeer eens de rvs reiniger uit de supermarkt , die dikke pasta die je voor je wasbak kun gebruiken. Heeft bij mij al vaak goede resultaten opgeleverd op aluminium velgen icm een lappenschijf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
waar je mee moet starten is een kwestie van proberen, kan zo aan de foto niet zien hoe fijn het is afgedraaid. Ik gok dat wanneer je met korrel 1000 aan het schuren bent geweest het polijsten veel minder tijd gaat kosten.
Je kunt bij jou eindresultaat ook zien dat de krassen weg zijn , alleen heb je dit nu anderhalf uur gedaan met een te fijn middel terwijl je dit sneller had kunnen bereiken met tussenstappen ( schuren in dit geval).
 
en dat kan met in de (auto)handel verkrijgbaar waterbestendig schuurpapier? Korrel (800)-1000-1500-tot zo hoog als de zot wil gaan? :)
 
Lode zei:
en dat kan met in de (auto)handel verkrijgbaar waterbestendig schuurpapier? Korrel (800)-1000-1500-tot zo hoog als de zot wil gaan? :)
ja, maar koop wel kwaliteitspapier van 3M oid. Goedkoop schuurpapier slijt alleen snel maar is vooral niet homogeen genoeg qua korrelgrootte om tot een mooi resultaat te komen.
 
bedankt voor de tip!
Maar achteraf nabewerken met deze kit (of een polierkit met lamellen) blijft noodzakelijk?