• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Ultimate Wash & Wax

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
45
ShowProdImgLarge.ashx?id=101703&f=d.jpg



Vandaag de Ultimate Wash & Wax voor de eerste keer gebruikt.

De auto van mijn pa zou ik even vanmorgen wassen omdat hij dit met zijn hernia niet meer goed kan. De Z4 had ik in het voorjaar nog een volledige detail gegeven en was nog vrijwel swirlvrij.

Juist voor dit soort klusjes had ik de Wash & Wax aangeschaft, dit bleek echter een grote teleurstelling.

Hieronder mijn bevindingen:

Geur : Vrij lekker, maar niet zo sterk als BTBM
Dosering: Omdat er wax in zit en de auto al in de wax staat (Collinite 845) heb ik slechts 40ml op 15 liter gebruikt, achteraf bleek dit een hele goede zet. Hoe minder hoe beter......

Het wassen zelf gaat vrij goed, de shampoo reinigt goed, je merkt wel dat er wax in zit, er was weinig beading of sheeting te bemerken tijdens het wassen en het afspuiten.

De auto heb ik afgespoten, het water stroomde echter niet van de auto zoals dat bij een normale shampoo (NXT, BTBM) wel het geval was.

Na het drogen met de Delirium bleek dat de auto uitzag alsof ik alles in de wax had gezet (het is dus zeker niet als gewone shampoo te gebruiken). Werkelijk alles zat onder de waxstrepen, ramen , plastics , etc... De auto stond ook nog eens in de zon, dus van even verwijderen was geen sprake. Nadat ik de ramen schoon had gekregen met Spray & Wipe:heart_eyes: , heb ik alle trims nog maar eens nagelopen met de Trim restorer.

Toen ik dacht klaar te zijn keek ik eens goed naar de lak om te zien of de glans wel in orde was. Logischerwijs bleken ook hier dezelfde vettige waxstrepen op te zitten.

Hierna heb ik de wagen nagelopen met QD+ , waarna een mooie glans tevoorschijn kwam.

Kort gezegd, ik vind dit het slechtste Meg product ooit en zal het niemand adviseren. De Delirium kan de was in, en de tijdsbesparing is nihil. Alleen QD+ (of UQD) had ook al voor dit resultaat gezorgd, dus wie dit product overweegt om tijd te besparen komt van een koude kermis thuis.

NXT en Goldclass shampoo heb ik lang tot volle tevredenheid aangehouden, maar dit AIO product zeker niet...

Hier nog enig "bewijsmateriaal" ;)


th_IMG_4338.jpg

th_IMG_4339.jpg

th_IMG_4342.jpg



Dit was dan nadat de wagen gedroogd was.

Ik stond in de zon te wassen, met een ontharder ertussen. De auto is afgespoten met hoge druk en daarna nagelopen zonder druk.

Op de verpakking staat niets van uit de zon te blijven of nalopen met een detailer. Dan vind ik ook dat je dat niet hoeft te doen. Daarnaast denk ik niet dat zon/schaduw iets uitmaakt , want op de voorkant zaten dezelfde vegen, en daar zat de schaduw op.

Is het trouwens bij een Wash & Wax niet de bedoeling dat deze niet in een keer erafspoelt?:weetniet
 
Thnx voor de review. Heb je geen foto's gemaakt?
Dergelijke ervaringen had ik enige tijd geleden met de Poorboys Super Slick & Wax gelukkig niet. Maar ik geef toch liever de voorkeur aan de pure producten in plaats van AIO.
 
Is een shampoo die ik me nooit zou aankopen.
Na 3 shampoo's met waxtoevoeging getest te hebben, heb ik besloten dat ik er nooit meer één zal aankopen.
Maken de lak stroever naar mijn mening, en je moet steeds nalopen met een detailer spray voor een mooie finish.
Ook wassen in de zon of warme temperaturen gaat slecht.
 
Niet dat ik een grote Megs fan ben, maar ik denk niet dat ze dit product zomaar even op de markt gooien. Stond je in de zon te wassen? Meestal is het ook beter om de panelen onder druk even af te spuiten na het wassen(daarna uiteraard afspoelen), anders kunnen er inderdaad shampoo restanten achter blijven. Dit in combinatie met warm weer kan al snel gaan vlekken.
 
Vreemd.. ik had deze problemen totaal niet op mijn zwarte bora??
De auto had een kleine maand of 2 geleden een exterieur detail gekregen en zit in de M21 synthetic sealant die getopt is met M16.

Ik had vorige week de auto gewasen met de Megs Wash & Wax en ik vond het goed spul.
Ik had eerst het dak en de ramen gewassen. Het dak en ramen met een zwakke stroom water uit de slang afgespoeld en vervolgens meteen gedroogd met de Orange baby.
Daarna de motorkap gewassen, afgespoeld en gedroogd, toen de kofferdeksel gewassen, afgespoeld en gedroogd.
Vervolgens de rechter zijkant (spatborden en deuren) gewasen, afgespoeld en gedroogd en uiteraard ditzelfde gedaan met de linkerkant.
Als laatste heb ik de bumpers gedaan.

Ik had absoluut geen last van wax resten die ik nog eens moest verwijderen.
Na het drogen was de auto weer lekker strak zwart. De trims vond ik ook nog zwart genoeg en was ik dus lekker snel klaar.

Ik vind de Meguiars Wash & Wax een blijver die ik zeker vaker ga gebruiken. :cool:
 
Nu ben ik ook benieuwd geworden, misschien de temperatuur? Het moet ergens aan liggen want de NXT en BTTM geeft dit effect echt niet. Achteraf lijkt het ook geen goed idee om met een Wash & Wax ramen en trims te doen... Want of het product heeft weinig tot geen wax, of je krijgt deze problemen.... Of zie ik dat verkeerd? :weetniet
 
Ik kan de foto's hier op m'n werk niet bekijken, maar als ik het zo hoor, klinkt het als de ervaring
die ikzelf had met de SmartCarwash van Smartwax.
De beschrijving op hun website: "SmartCarwash™ is a premium wash and wax shampoo in one."

Ik heb deze in verschillende verhoudingen geprobeerd op mijn auto en telkens kreeg ik van die gele
strepen/'lopers'. Overigens allemaal bij warm weer. Ook bij direct afspoelen per paneel, wat ik niet fijn vind werken.
Ik vond het op dat moment een kl*te shampoo, maar afgelopen winter heb ik 'm ook gebruikt en toen
was 'ie goed te gebruiken. Ik denk dus dat de temperatuur zeker van invloed is.
Ik zal niet zo snel meer een wash&wax shampoo kopen, Sour Power misschien uitgezonderd.
 
Eerlijk gezegd heb ik met Sour Power dezelfde vervelende strepen in warm weer. Met warm weer en een wash & wax shampoo moet je de wagen afspuiten met een hd-spuit. Dit verwijderd het grootste gedeelte van de wax resten uit de shampoo.
 
Bedankt voor de revieuw. Ik zat er sterk over te denken deze als vervanger van NXT te kopen......maar ik ga nu eens verder zoeken ;)
 
Ik heb de afgelopen wintermaanden de auto wel gewassen met een shampoo+wax: Raceglaze Aqua Bathe. Geen problemen mee gehad. De aanvullende bescherming vond ik wel gewenst tijdens die sneew periodes.

Nu was ik sinds maart weer met Mothers of BTBM, die ruiken ook lekkerder.. Wellicht dat Meg's wash+wax wel een optie wordt tijdens de koude maanden.
 
rodders zei:
Met warm weer en een wash & wax shampoo moet je de wagen afspuiten met een hd-spuit. Dit verwijderd het grootste gedeelte van de wax resten uit de shampoo.

Dit is inderdaad ook waar ik in eerste instantie aan dacht :ja
Afgespoten met de HD na het wassen, paneel per paneel. Zo doe ik het toch, met iedere shampoo.

Maar het kan dat je alles hebt goed gedaan en dat de shampoo gewoon echt niet goed is. :weetniet

Ik denk dat het echt aan de zon/afspuit combo ligt. Gewoon nog eens proberen, kijk wat het geeft ?
 
Ik ga morgen mijn eigen auto doen, en hier mijn bevindingen plaatsen. Het merk heeft krediet bij me opgebouwd, dus een 2e kans krijgt het zeker.
 
Ik denk toch dat er een andere aanpak nodig is hier namelijk: Bij elke shampoo waar een wax aan toe gevoegd is hou je na het drogen deze vettige resten! Je dient dan ook ná het drogen van je auto, de gehele (incl. ramen, stijlen, bumpers enz.) na te wrijven of wel op te poetsen met een zachte MF doek. De wax die na het water is weg genomen dient ingewerkt te worden. Dus lekker in/uit poetsen heren;) dat doen we toch bij elke wax anders ook:ja .


cees:-b
 
En jij waxt je ramen en rubbers ook met wax die daar niet voor bedoeld is? Al eens een Carnauba Canister op je voorruit gesmeerd?:D

Maar anyway, zoals jij het aangeeft ijkt het mij het aannemelijkst, echter zo staat het niet op de verpakking. Daar staat zelfs expliciet dat je beter een zachte straal gebruikt om af te spoelen......8-o
 
Ik las de review de 14e en had toen de Wash & Wax zelf al aangeschaft. Eerst nog een tijdje mijn NXT wash gebruikt met deze review in het achterhoofd. Vandaag de stap gezet en toch gebruikt op mijn auto.

Ik moet (gelukkig) alle bevindingen van MCShine gaan tegenspreken. De Wash & Wax werkt vrijwel hetzelfde als de NXT. Reinigt grondig, niet extreem veel schuim en ruikt lekker. Bij het drogen met de miracle dryer hield ik mijn hart vast. Echter, het resultaat is verbluffend! De auto is een stuk gladder (mijn huidige wax laag zit er al weer een maand op). De kunststof delen en ramen hebben nergens last bij mijn auto.

Ik ben blij met deze wash & wax van Meguiars :)!
 
Ik heb hem de week erna weer geprobeerd, nu bij 21 graden. De ervaring was positief vergeleken met de eerste. Reinigt goed, maar iets vlekkeriger bij het drogen (weeral die ramen........). Daarna opgewreven met een DMMT, en dat gaf een mooie glans.

Een pure shampoo met daarna een detailer is echter beter. Misschien is het iets voor de winter...

Qua shampoo's staat bij mij GlossWorkz nog steeds bovenaan, met op kleine afstand de BTBM. De Meg shampoo is er dus 1 met een handleiding.