• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[mini] review CarPro Iron.X (Iron Cut)

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.351
190
Utrecht
Zoekresultaat gaf geen hit in dit topic, vandaar een kleintje.
Kan iedereen zijn ervaringen toevoegen.

Het gaat dus om de Iron Cut.
Na de link klikken even scrollen voor het filmpje.

Het doet prcies wat er beloofd wordt, het oplossen van kleine staaldeeltjes die zich op enige manier in het oppervlak hebben gehecht.
In het product zit een markertje dat paars uitslaat als het product aan het werk is. Geinig effect.

De velgen zijn eerst schoongemaakt met APC en toen dat niet voldoende bleek met Bilberry wheel cleaner.
Normaal lijken ze dan schoon genoeg. Nog even een blokje klei erovergehaald, maar dat gaf weinig effect.

Ook als je denkt dat een velg wel schoon is, toch lichte paarse streepjes. (die dus aangeven dat er metaal zit)
Wel liefst buiten gebruiken want het stinkt naar rotte eieren.
Niveau in de fles nu net onder de tekst "Iron Cut" na 12 velgen.

Hans
 
Dat ziet der wél spectaculair uit !

Moet ik mss ook is proberen, ma dan buiten ... of ik vlieg der helemaal uit met m'n autopoetsgerief ...}:)w
 
Ik heb hem ook topspul is dat maar die lucht dr aan:-& ,lijkt veel op de extreme wheelcleaner van sonox,ongeveer hetzelfde effect purple,maar ironX is toch beter en ik denk iets beter uitgedacht met betrekking op beschadigingen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De velg leek inderdaad brandschoon! Geweldig spul, zal het ook eens mee bestellen. Bedankt voor de review Hans!
 
Bedankt voor deze korte revieuw. Maar dit lijkt mij geen product wat je als eerste grijpen zult toch? Ik probeer het eerst met een sopje,.dan WB,.en dan zou iron x een logische volgende stap zijn...
 
Juist, je gaat Iron Cut niet gebruiken voor staalstof dat je er gewoon af kunt wassen.
Dus eerst even met een sopje of een wheel cleaner.
Kleien en polijsten is een tweede, misschien dat je Iron Cut toch vooraf moet gebruiken.
Je wilt geen scherpe deeltjes loshalen met klei of polijstmiddel.
(topic aangevuld)

Hans
 
Snitser,

volgens mij kan iedere velg wel een Iron.X behandeling gebruiken. Net als dat filmpje dat op cc.nl staat.
Die R8 velg zag er in mijn ogen schoon uit. Zag geen duidelijk aangekoekte remstof of wat dan ook.
En tot haalt Iron.X er wat vanaf wat je met het blote oog niet ziet..
 
Hier ook maar eens een flesje in het winkelmandje gegooid. Met name mijn zomervelgen zou ik het goed op kunnen gebruiken. Thx voor de review :)^
 
Ik heb het ook al tweemaal gebruikt. Loste bij mij ook die bruine aanslag tamelijk goed op. Als het echt allemaal paars is uitgeslagen afspoelen en nog eens. Heb zo wel meer als half busje nodig gehad voor mijn zomervelgen.

Zoals al gezegd: eerst APC, dan een wheelcleaner en dan pas iron cut. Zodat je het product niet verspilt op loszittend vuil.
 
Heb het zelf ook, en zeer tevreden van dit product :)^
De geur is een ander verhaal, het medelijden met de mensen die dit product moeten produceren :-&
 
Dank je voor de (mini)review Hans !
Of het nu wel / niet goed schoon zou maken tot daar aan toe, vind het principe dat je middels de verkleuring zicht krijgt op de nog aanwezige bende een zéér groot pluspunt !