• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[mini review] Poorboy's World Natty's Liquid Blue (geen foto's)

Soepergrover

Soeper Moderator
Medewerker
Tester of Bling
13 mei 2009
7.117
223
Omgeving Breda
Een kleine review met hierin mijn bevinding(en) over de nieuwe vloeibare wax van Poorboy's World.
Ik heb deze fles gewonnen/gekregen bij de laatste rotary clinic bij Carclean (waarvoor nog dank).
Er werd me wel gevraagd nog even een review van de aanwinst te schrijven. Nu was Nicknameless me
al (ruim) voor en hij heeft ook al een vrij stevige review hiervan gemaakt, dus dat zal ik dan niet meer doen.
Ik zal slechts mijn bevindingen hier neerzetten van het gebruik van de Liquid Natty's Blue.

Daar gaat ie dan.

Allereerst iets over het fleske dat ik heb gehad: dit is (volgens mij) een pre-productie exemplaar.
Het label dat erop zit is anders dan hetgeen ik nu in de webshop zie en bovendien ziet deze Natty's Blue
er een beetje uit als Natty's Grey. Volgens Tim zou op de kleur na (en het label dan) deze Natty's verder
exact hetzelfde zijn aan de uiteindelijke versie.

Omdat de 'gewone' solid Natty's Blue in de markt gezet wordt als een wax voor donkere auto's,
wou ik dit ook op een wat donkere wagen testen. aangezien ikzelf een vrij lichte kleur auto heb, dan maar de
auto van de buurman geregeld als testobject: een (donker-)grijsblauwe Toyota Corolla.

Affijn, vandaag na het wassen van de eigen Focus heb ik toch nog maar even het dak en de motorkap in de
Liquid Natty's Blue gezet. De horizontale delen hadden nauwelijks nog beading, dus een kleine toevoeging was nodig.
Even een rode LC euro handpad bevochtigd met Spray&Wipe, het fleske Natty's goed geschud en vervolgens aan het wazen.
Zoals al door anderen aangegeven is de vloeibare wax wel erg vloeibaar, vergeleken met de meeste vloeibare waxen
en sealants, die vaak wat visceuser zijn. Even rekening mee houden, maar doseren op je pad is eigenlijk niet zo'n probleem.
Het 'primen' met iets als Spray&Wipe zorgt er wel voor dat er niet zoveel in de pad trekt.
Aanbrengen is geen enkel probleem; dat gaat net zo makkelijk als de vaste Natty's varianten. Bij het raken van zwarte
kunststof delen bleef er wel een zichtbare plek achter. Deze heb ik niet meer verwijderd. Eens kijken of deze morgen
nog zichtbaar zijn. Curen duurde niet erg lang. Even swipe test en uitpoetsen maar. Geen centje pijn.

Daarna buurmanlief gemobiliseerd. Eerst even z'n auto gewassen met Pinnacle Bodywork Shampoo. Vervolgens dak en
motorkap voorzichtig gekleid met SN klei (ikke), terwijl hij aan de slag mocht met de Dolce Giallo die ik nog had liggen.
Altijd leuk om iemand voor het eerst te zien kleien. :grinning:

Vervolgens aan de slag met de Natty's. Ik heb mijn LC pad samen met de fles wax maar aan de buurman gegeven en
heb zelf een ronde rode LC pad gepakt. Buurman was redelijk kwistig met de Natty's (heb 'm er wel een paar keer op gewezen,
maar hij heeft eigenlijk nauwelijks ervaring met poetsen/detailen), zodat er een behoorlijk dikke laag op de lak bleef liggen.
Zelf heb ik wat zuiniger gewerkt. Bij het uitpoetsen was de 'dikke' laag overigens nog goed weg te krijgen. Geen M16 issues dus.

Kort samengevat kan ik het volgende zeggen over de Liquid Natty's Blue:
- behoorlijk dunvloeibaar, maar niet ongemakkelijk met doseren
- verwerkt makkelijk
- is goed af te nemen, ook bij een wat dikkere laag (leuk voor de beginners)
- ruikt lekker (iets subtielere kauwgumlucht dan de vaste Natty's Blue)
- gaat dus ook prima op lichtere kleuren

Aan het begin van de avond heeft het hier nog wat geregend (eerst lichtjes, vervolgens wat grotere druppels).
Op beide auto's was wel een prettige beading te zien. Ook niet onbelangrijk.
 
TTIWWP.gif


:D

Kortom, beetje dezelfde mening die ik heb over de wax. :)^