• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello - Lancia Foam Kit for Karcher

modernization

Detailing rookie
19 okt 2014
4
0
32
Beste Forumleden,

Afgelopen vrijdag de Monello - Lancia Foam Kit for Karcher gekocht en een fles Monello - Artico Magico Snow Foam. Vandaag wilde ik mijn auto gaan wassen en wel beginnen met het infoamen.
Helaas slaat mijn Karcher op elke instelling van de foam lance af. Wijziging van sproeibeeld, de instelknop bovenop of watertoevoer maakt geen verschil. De foam laag die eruit komt is fenomenaal mooi, maar na 1 seconde slaat mijn hogedrukspuit af en vervolgens weer aan.

Ik heb een Karcher K 6.85 M met respectievelijk maximale druk van 140bar en 530 liter/uur (9 liter/min). Dit terwijl de lance maximaal 180bar en 20 liter/min vraagt.

Ik heb al even rond zitten speuren op het internet en kwam 1 zelfde geval tegen. Hier bleek het om een "Back pressure problem" te gaan. Hebben jullie enig idee wat dit kan veroorzaken en hoe ik dit het beste kan oplossen?

Groet, Patrick
 
Neem even contact op met CC. Zij kunnen dan iets aanpassen in de foamlance zodat hij wel werkt.
 
Achter de zwarte koppeling zit een zogenaamde "jet", een schroefje met een gaatje erin.
Voor het overgrote deel van de hogedrukreinigers tot 130bar is het gaat standaard goed.
Voor meer druk zal het gaatje opgeboord moeten worden met een paar tienden van mm's. Zoals je gemerkt hebt kan de hogedrukreiniger zijn druk niet kwijt en slaat deze af.
Door een grotere "jet" erin te zetten kan de druk wel weg en werkt hij wel goed. Een grotere "jet" in een
 
Ik moet bekennen dat de opmerking bij het product nu pas voor het eerst opvalt. Heb dit niet gezien en dus bewust niet aangegeven.

Hebben jullie deze nozzles op voorraad? Want dan kom ik van de week even langs, dan komen we er wel uit.

Alvast bedankt Dibbuz!
 
Vandaag even langs geweest, was zo gebeurt, gelijk even jullie prachtige showroom mogen bewonderen. Eenmaal thuis alles aangesloten en het werkte perfect. Bedankt voor de service!