• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Mystery Shampoo

Leon1987

Detailing addict
21 okt 2008
394
62
36
Op de oliebollen avond als klap op de vuurpijl (sorry, kon het niet laten) van Tim een flesje Monello Mystery Shampoo gekregen.

Vanmorgen vroeg in alle vroegte naar de plaatselijke wasstraat gereden om aldaar, in de wasbox ernaast, de auto eens lekker te wassen.
Dit was wel nodig, auto was redelijk vies.

Eerst de verpakking van de Mystery Shampoo eens goed bekeken, mooi rond flesje, degelijk dopje. Beloofd veel goeds!
(op de foto zien jullie overigens de "omstickerkunsten" van Tim)
Toen geroken, een tropische verassing van allerlei soorten exotische vruchten komt je tegemoed. Beloofd wederom veel goeds!

Toen de emmers gevuld, 20ml shampoo op 15l water (1/750). Tim had eigenlijk gezegd 1/500, maar wou het rustig aan proberen.
Shampoo schuimt lekker, maar niet overdadig dat je er bij het vullen van de emmer last van hebt.

Het wassen gaat heel eenvoudig, mitt (DoDo Juice Short Hair Wookie) gijdt erg mooi en makkelijk over de lak. (auto is in mei voor het laatst in de SN2.0 gezet, tussendoor zeer regelmatig gewassen)
Wat me vooral opviel was dat tijdens het wassen er hele fijne schuim achterblijft op de lak, anders dan ik bij de Supernatural Shampoo heb.
Daar is het schuim wel weg na de liggende delen. Elke keer als ik nu shampoo uit de emmer pakte gaf het ook schuim op de lak.

Qua verwerking is dit werkelijk één van de fijnste shampoo's die ik ken. Als deze net zo veilig voor de lak is als de BtbM / Supernatural / Autobath e.d. zal ik zeer zeker een fles aanschaffen!

Dit gaf mij eigenlijk de indruk / angst dat ik toch niet goed had aangemengd. Ondanks veel narekenen kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk te weinig shampoo heb gebruikt, ben benieuwd hoe de shampoo schuimt als je hem 1/500 aanmengt.

Ik heb de auto aan 1 stuk gewassen (velgen uitgezonderd) De Shampoo droogt niet op en laat geen resten achter.
Auto is niet afgedroogd maar met gedemineraliseerd water afgespoten.

Conclusie:

Prettig werkende shampoo, prettige geur die niet te overdadig aanwezig is.
Dosering vind ik een aandachtspunt, ben bang dat je bij de 1/500 dosering een waar schuimbad creeert.

Tot slot nog wat foto's:

De verpakking:
tumblr_l69o795uod1qd0xp8o1_r3_500.jpg

De exotische geuren explosie

:D

(sorry, was vergeten de camera mee te nemen en de Iphone foto's waren trash.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Binnenkort dus weer een mooie productuitbreiding in de Monellolijn?
Op de oliebollenavond nog wel even met Tim en Joost over de voorkeuren van shampoo gehad. Die linkerds wisten het goed stil te houden dat er iets in de pijplijn zat.
 
;) Als je hier en daar terugzoekt, dan vind je wel wat aanwijzingen dat er een shampoo aan komt. (o.a. op Facebook)

De huidige testversie van de shampoo is samengesteld voor 1:600 a 1:700, is residuvrij, bevat geen wax of andere ingrediënten die op het oppervlak achterblijven. pH neutraal (door ons gemeten op 6,8)

De versie die nu getest is, is niet de uiteindelijke versie, we zijn nog aan te stoeien met het eindproduct.
 
De eerste test nota bene in een wasbox :sob:
Als de dosering aandacht vraagt komt het toch wel in een pompflesje :weetniet
Zo niet, niet erg, tegen die tijd is mijn SN wel op :party:
 
Wat is er zo erg aan een wasbox? Als je daar gewoon de spuit gebruikt voor schoon of kalkvrij water en verder wast met je eigen washmitt en shampoo?
 
@ Redcat,

Normaal was ik ook hier voor de deur.
Maar tegen het winterseizoen inderdaad de wasbox.
Alleen voor het gebruik van de spuiten.
Emmers, Mitt en Shampoo komen van thuis mee.

Box heeft voor mij als voordeel dat ik ten alle tijden mijn auto kan wassen, ook als het vriest.

Pompje komt erop begreep ik vrijdag van Tim.
 
Plus het afvalwater wordt op een juiste manier gerecycled.. Ik was hem daarom altijd in de wasbox, met mijn eigen spullen!
 
Leuke review/teaser.
Ik had eerder al aan een sampletje mogen snuffelen, maar kon door verkoudheid/verstopte neus eigenlijk de geur niet echt opnemen.
Ben benieuwd naar de ervaringen van de testers.

BlackPassat zei:
Die linkerds wisten het goed stil te houden dat er iets in de pijplijn zat.
Ja hey, die andere linkerd wist het goed stil te houden dat hij stiekem samples uit aan het delen was. }:)w

Er is inderdaad al eerder melding van gemaakt hier en op Facebook. Misschien BPJ de Carclean pagina
maar laten 'liken' Johan, dan word je via hem wel op de hoogte gehouden van updates.
 
Heb geen gezichtboek en andere sociale media. Helaas dit ook gemist! Ben erg benieuwd, ga hem zeker kopen als hij uitkomt. Met welke shampoo is hij te vergelijken? SN van DJ?
 
Leuk om te lezen dat de shampoo ook volop in ontwikkeling is. Tegen welke tijd komt de shampoo op de markt? Toch wel rond april schat ik.
Ik hoop ook vooral dat het flesje mooi word, daar hecht ik persoonlijk ook wel waarde aan. Al zal dat CC kennende wel goed komen.
Goed bezig:)^ en Leon bedankt voor de review.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Heb geen gezichtboek en andere sociale media. Helaas dit ook gemist! Ben erg benieuwd, ga hem zeker kopen als hij uitkomt. Met welke shampoo is hij te vergelijken? SN van DJ?

Vergelijken vind ik lastig...
Er is niet 1 shampoo die veel gelijkenissen toont.

Hij verwerkt zeker zo fijn als de SN, alleen die heeft anti-statische bestanddelen die ik prettig vind.
Tim zou moeten aangeven of die ook in de Mystery Shampoo zitten....
Hij schuimt weer een beetje als BtbM, maar de Mystery Shampoo blijft schuimen (terwijl bij BtbM daarvoor de tuinslang een keer in de emmer moet)

Tim gaf al aan PH-neutraal, dat zijn de Dodo's volgens mij ook.

Er is bij mijn geen shampoo bekend die ik in de Mystery Shampoo herken.
 
@ Xsara, Leon

No offence, bedoeld als geintje. Wasbox is opzich niets mis mee, maar een test op meer luxe terrein had ik wel verwacht
Maar wie weet komt er een heel nieuw marktsegment in beeld :-b BYOS als in Bring Your Own Shampoo
 
RedCat zei:
@ Xsara, Leon

No offence, bedoeld als geintje. Wasbox is opzich niets mis mee, maar een test op meer luxe terrein had ik wel verwacht
Maar wie weet komt er een heel nieuw marktsegment in beeld :-b BYOS als in Bring Your Own Shampoo

Bella Diventa was helaas gesloten....

(ook al is dat ook niet meer dan een veredelde wasbox, alleen zonder muntjes automaat)
 
Zou cool zijn! Gelukkig doet de wasbox eigenaar hier totaal niet moeilijk en mag ik zo'n box gewoon een hele dag claimen voor een polijstbeurt!
Ben wel erg benieuwd naar deze shampoo!
 
Zodra we tevreden zijn over de pre-productie-samples, zal de shampoo geproduceerd gaan worden. We verwachten dat hij uiterlijk in maart beschikbaar is, wellicht iets eerder.

Aan de huidige samples wordt dus nog iets gesleuteld en het is niet de uiteindelijke shampoo.
 
Ook ik was tijdens de oliebollen avond één van de gelukkigen die een sample van deze shampoo mee kreeg en heb deze vandaag getest.

De staat van de auto:
deze is op 10 December 2011 voor het laatst gewassen en van een 2de laag fuzion voorzien. De auto was dus behoorlijk vuil, maar niet in slechte conditie.

Was gerei:
emmers van CG's á 13.5 ltr.
Meg's washmitt

Voorbereiding:
wasemmer voor een 1/4 gevuld met warm water, 26ml shampoo toegevoegd en de emmer tot 3/4 aangevuld met warm water.
Het laatste deel van de emmer met de tuinslang aangevuld met koud water.
spoelemmer gevuld met lauw water.

Tijdens het aanvullen met de tuinslang viel mij op dat er een rijkelijk schuim ontstond, maar niet in overdaad. Dit in tegenstelling tot bv de Meg's NXT of Meg's wash and wax.
Hier een indicatie
DSC_3613.jpg


Eerst de auto zorgvuldig afgespoeld en begonnen met wassen. Zoals Leon ook al aangaf, glijdt de washmitt met het grootste gemak over de lak en voelt heel glad aan. Tijdens het wassen bleef de washmitt ook rijkelijk schuimen. Het schuim weekte het vuil makkelijk los.
Na het dak ben ik aan de zijkanten begonnen.
DSC_3618.jpg

DSC_3623.jpg


Nadat ik de hele auto gedaan had bleef er genoeg schuim achter, het schuim sloeg niet "dood" en liet geen vlekken achter.
Dit plaatje is van het eerste deel waar ik was begonnen, nadat ik de hele auto gewassen had.
DSC_3639.jpg


Hier nog een indicatie hoe de shampoo de washmitt liet schuimen. De foto is genomen nadat ik de hele auto had gewassen
DSC_3637.jpg


Nadat ik de hele auto had gewassen, bleef er nog genoeg schuim over in de emmer.
DSC_3646.jpg


Conclusie:
De shampoo verwijderd het vuil zonder enige moeite en geeft een heerlijk schuim zonder overdadig te zijn.
Ook het afspoelen ging makkelijk. De shampoo werd niet vlekkerig en liet geen vervelende waas of iets dergelijks achter, ondanks het feit dat er vandaag een harde wind stond en de auto deels droog geblazen werd.
De reuktest heb ik aan mijn vrouw overgelaten. Deze omschrijft de geur als licht zoet en fruitig, maar niet overheersend.
De geur had van mij iets sterker gemogen, maar dit is uiteraard een persoonlijke voorkeur.
Als er inderdaad een handig doseer systeem op de fles komt, zoals werd geopperd tijdens de oliebollen avond, dan word dit zeker een aanrader.

Met dank aan Mrs db9 voor het maken van de foto's.
 
Leon en Riccardo,

mooie verslagen!
zeer uitgebreid en alle belangrijke punten genoemd.

Riccardo, weet jij wel een vergelijkbare shampoo te noemen?
wat vind je tot nu toe de belangrijkste eigenschappen van deze shampoo (punten waarom je volgende keer weer deze shampoo zou kiezen)

top! :)^