• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Raffini Wintertest

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
Naar aanleiding van wat vragen of de Monello polijstmiddelen ook in de winter werken, hebben we een testpaneel buiten gelegd, polijstmiddelen erbij en af laten koelen. Daarna hebben we zowel met een DAP900 (Dual Action) als een PRO900 (Roterend) een aantal normale passes gedaan.

In onderstaand filmpje was het een paar graden boven 0 en we hebben bewust gewerkt in de schaduw, om het paneel door de zon niet op te laten warmen.

Er zijn altijd bepaalde omstandigheden die kunnen varieren zoals de luchtvochtigheid, maar het filmpje laat in ieder geval zien dat de polijstmiddelen prima kunnen functioneren. De beelden laten dat zien en het commentaar bij het filmpje is duidelijk (en grappig). :-b Wij wisten al dat deze polijstmiddelen eigenlijk altijd prima functioneren bij (erg) koude temperaturen, door onze eigen tests, maar ook door ervaringen van onze klanten. En omdat beelden meer zeggen dan woorden, hebben we meteen de koe bij de horens gevat en onderstaand filmpje gemaakt.

Het filmpje is even snel gecompileerd en na het compileren zakte het logo opeens 3 cm naar beneden, geen idee waarom. Ik zal kijken of ik hem van de week even netjes kan maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk is de verwerking nagenoeg gelijk, het probleem met te hoge temperaturen heb je eigenlijk alleen bij verkeerd roterend gebruik, of als je werkt op panelen die erg warm zijn (in de zon hebben gestaan). Kou zal minder problemen geven dan te hoge temperaturen.

Verwerk je de Raffini lijn met een Dual Action, dan hebben wij afgelopen zomer zelfs in de zon redelijk makkelijk kunnen werken, zonder noemenswaardige problemen.
 
mooi filmpje! en precies op tijd, ik vroeg het me net af!

even een side line, wat voor een doeken werden er gebruikt in het filmpje? ik herkende ze niet 123.
 
[brutaal modus] [topic=5759] wist ik al [/topic]:-b [\brutaal modus]

Filmpje is altijd duidelijker. Was het niet een beetje mistig?
Dat duidt op verzadiging, dus bijna 100% luchtvochtigheid.
Edit; straatstenen zijn nog vochtig dus een % of 70 haal je zo.

Hans
 
Er stond juist een lekker zonnetje (donderdag), geen mist in ieder geval, dat was vrijdag.
 
Bartezzz zei:
even een side line, wat voor een doeken werden er gebruikt in het filmpje? ik herkende ze niet 123.

Mega Mega Plush doeken van Poorboy's World.

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Mega_Mega_Plush_40x68cm_PB-MMP_101029
 
Goed,polijsten gaat prima.Maar dan moet je er sealant en was op aan brengen,en dat bij 1 of 2 graad boven nul?
 
Gisterenavond heb ik op de Auris nog een nieuwe waxlaag aangebracht met de Collinite 915. het was toen 5 graden in mijn garage.

Nadat ik heel de auto rond was geweest met de wax heb ik de swipetest gedaan op de motorkap, waar ik was gestart. Deze was geslaagd, de wax was prime gecured. Uitpoetsen ging wel ietsjes zwaarder dan gebruikelijk, maar kan ook zijn doordat de wax wellicht toch te lang gecured had.
 
Gisteren heb ik in de buitenlucht (2 graden celcius) 915 aangebracht. Ik heb een panel ingesmeerd, en toen het vorige panel uitgewreven. Dit ging ook prima. Mijn ervaring is dat het uitwrijven bijna meteen kan, als het dun is aangebracht.
 
En voor de newbies is het meteen handig om te zien hoe snel je nu zo een machine over je lak dient te bewegen.
Leuke demo verder. Had ik zelf (zie avatar) net ietsje anders gedaan.... Hi hi hi
 
Heb er aan gedacht hahaha, maar ik kan mijn lachen dan niet inhouden :D
 
Voor intensief lakherstel zou het met de DAP900 nog wat langzamer kunnen, maar dan werd het helemaal een filmpje van drie kwartier. :D