• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Ultra filmpje

Radjen

Detailing rookie
23 mei 2011
34
0
42
Ik heb Nanolex Ultra op mijn voorruit aangebracht.

De ruit eerst geclayd en daarna nanolex cleaner aangebracht met mf doek en ook weer afgenomen met een mf doek.
Vervolgens de sealer aangebracht met padje (grote makeup padje).
±10 min laten curen en afgenomen met een mf doek.

Ik heb met mijn mobiele telefoon twee filmpjes gemaakt van de werking.

 
Ziet er mooi uit, maar eigenlijk hetzelfde als elke andere rain-repellant. De kunst is om het effectief te laten zijn bij lage snelheden.
 
Mooie werking, maar zoals Tim zegt: andere rain pellants werken net zo, net zoals mijn ProVision! Gave filmpjes.
 
Tim zei:
Ziet er mooi uit, maar eigenlijk hetzelfde als elke andere rain-repellant. De kunst is om het effectief te laten zijn bij lage snelheden.

Vanaf welke snelheid werkt die nanolex?
Met rain-x moest ik minstens 100km/u rijden
Provision werkt al vanaf 60km/u :)^
 
Heeft ook te maken met de hellingshoek van het raam. Bij mijn A2 werkte de PV destijds al bij 50km/h, terwijl bij de 80 het pas begint te werken bij 70km/h. Bij de A1 ook rond de 70 km/h.
 
Ben benieuwd naar de Carpro..

Bij mijn Corsa B zitten er 2 dunne laagjes op, en vanaf 50-55 km/u zie je de 'iets groter dan miezer' druppels als wegrennen van mijn voorruit..
Echter na +- 6 weken werkt het pas vanaf 75/80km/u :p Maargoed, de ruit is wel 3/4 weken niet meer gewassen (buiten de regen om)
 
In het begin vind ik het fijn werker maar wanneer de laag begint te slijten vind ik het vreselijk irritant. Een waas over de ruit bij het gebruik van de ruitenwisser en vlekken.
Bij mijn volgende voorruit ga ik het ook niet meer aanbrengen, met een regensensor hoef je zelf toch al niks meer te doen om de ruit schoon te houden.
 
Tim zei:
Ziet er mooi uit, maar eigenlijk hetzelfde als elke andere rain-repellant. De kunst is om het effectief te laten zijn bij lage snelheden.
+1. Het verschil is dat het gemiddelde rain-repellent product niet bepaald duurzaam is. Daarbij is mijn ervaring dat je snel "slijtage" kunt waarnemen bij alternatieve producten, waardoor het maximale effect snel afneemt. Dat is iets wat ik bij de Nanolex producten minder tot niet heb gemerkt (nog), weinig "slijtage" en niet om de 1 a 2 maanden opnieuw aanbrengen.

Duurzaamheid van de Nanolex producten maken ze gewoon waar. De premium sealant heeft het 28 DKM uitgehouden in het afgelopen jaar, de laag was nog niet aan vervanging toe maar toen eenmaal bezig waren met de Full Detail... dat even aangepakt.......omdat het kan zeg maar :grinning:

Ik heb de Ultra Sealant ook op de A6 en de Polo zitten inmiddels. Binnenkort wat filmpjes van mijn kant @ low speeds :cool:.

Paulus de Boskabouter zei:
Heeft ook te maken met de hellingshoek van het raam. Bij mijn A2 werkte de PV destijds al bij 50km/h, terwijl bij de 80 het pas begint te werken bij 70km/h. Bij de A1 ook rond de 70 km/h.
+1. Nanolex claimt met de Ultra Sealant rondom ~35KM/u. Tot nog toe heb ik alleen snelweg gehad met regen, hoop binnenkort wat stad kilometers te maken in de regen ;)
 
RogierV12 zei:
Provision en rain-x dien je idd wel elke maand aan te brengen ja, maar dat is zo gebeurd toch?
Het 1x per maand aanbrengen is niet zo spannend en dat is zeker zo gebeurd :ja

Het verschil zit hemm in het feit dat de roll-off snelheid lager ligt dan bij alternatieven. Zoals Tim al direct goed opgemerkt had, het nut van dit soort glass sealants is niet om mooie beading druppels op je ruit te krijgen maar om de effectieve roll-off bij zo laag mogelijke snelheid te creeëren. Hoe eerder het effect in komt hoe beter imho. Duurzaamheid in de zin van zo lang mogelijk genieten van het roll-off effect op lage snelheden speelt voor mij ook een rol (dus niet direct de duurzaamheid in maanden of jaren, maar dat is ook wel mooi meegenomen natuurlijk).
 
RogierV12 zei:
Provision en rain-x dien je idd wel elke maand aan te brengen ja, maar dat is zo gebeurd toch?
Whaha, dan mag ik het weleens vaker doen.
De Rain Clear blijft hier toch veel langer zitten.