Ik heb deze wax al van net voor de winter in bezit, maar nog nooit echt uitvoerig kunnen testen.
Vandaag nog is gebruikt op men wagen, en een korte beschrijving van gemaakt.
De wax word afgeleverd in een "satijnlook" zakje en met een gele poepsimpele foampad.
Verpakking ziet er netjes uit, de pot is stevig en bevat 227gr en sluit netjes af met een degelijke o-ring.
Vind de pot stijlvoller dan bv Fuzion met die fake wagen op enz.
De wax is bijna geel van kleur, en voelt zeer vettig aan.
Op gevoel kan ik zeggen vettiger dan de Wolfgang fuzion maar nog niet zo vettig als bv. CG pete's 53.
Het aanbrengen en uitbuffen is dan ook kinderspel, en doordat ie zo zacht en vettig is ook kinderspel om heel dun aan te brengen.
Je moet de wax wel even opwarmen door lichtjes met je pad in de pot wrijven.
Geur kan ik moeilijk omschrijven want vind niet direct iets terug in mijn omgeving waar ik de geur kan mee vergelijken.
Voor mij ruikt hij OK, maar geur is en blijft iets persoonlijk.
Ook dat de wax niet hoeft te curen is voor mij een pluspunt aangezien ik altijd buiten moet werken en op dagen zoals vandaag in de vlakke zon.
Zo kan ik paneel per paneel afwerken, en hoef ik niet te kijken of de wax last had van te snel curen door de zon en kan er geen stoflaagje (natuurgebied waar ik woon) op de waxlaag vallen.
En ik ben een enorme fan van easy on/easy off waxen.
Resultaat op foto vastleggen is moeilijk vind ik, na het aanbrengen van eender welke wax heb je wel een glanzend resultaat op foto dus ga er niet te diep op ingaan.
Heb ook een witte wagen, geen makkelijke kleur om op foto vast te leggen.
Wagen heeft geen voorbehandeling gekregen, laatste cleaner en claybeurt is dik 2 maanden geleden geweest.
Enkel vandaag gewassen met CG Glossworkz en dan de wax op de wagen.
Wel had ik een glad aanvoelende lak, dat viel me direct op tijdens het uitbuffen.
mijn Carrand doek gleed zonder moeite over de lak, helemaal nergens druk moeten uitoefenen om wax te verwijderen.
Iets wat ik niet kan zeggen over andere zachte vaste waxen uit mijn collectie bv. Collinite 915 die toch ook wel vrij zacht is van structuur voor een Collinite product te zijn.
op gebied van glans zat het goed.
Standtijd heb ik tijdens de zomermaanden nog niet kunnen testen.
Tijdens de winter had ik de wagen eens snel gewaxed en had ie het +- een maand uitgehouden tijdens al de sneeuw en zoutellende.
Zomermaanden verwacht ik toch 2.5 a 3maanden op mijn wagen die altijd buiten staat en slaapt.
Fuzion ofzo houd het ook zeker niet langer dan 3maand uit bij mij.
Wagens die binnen staan zullen er langer geniet van kunnen hebben.
Het is ook een concourswax en dan hoef je niet te kritisch zijn wat standtijd betreft :ja
Wil je standtijd koop je maar een klassieke Collinite ofzo.
Tot zover mijn persoonlijke bevindingen van deze minder bekende wax.
Ben blij dat die in mijn collectie zit, word niet een zoveelste potje op de rek dat zelden gebruikt zal worden.
Vandaag nog is gebruikt op men wagen, en een korte beschrijving van gemaakt.
De wax word afgeleverd in een "satijnlook" zakje en met een gele poepsimpele foampad.
Verpakking ziet er netjes uit, de pot is stevig en bevat 227gr en sluit netjes af met een degelijke o-ring.
Vind de pot stijlvoller dan bv Fuzion met die fake wagen op enz.
De wax is bijna geel van kleur, en voelt zeer vettig aan.
Op gevoel kan ik zeggen vettiger dan de Wolfgang fuzion maar nog niet zo vettig als bv. CG pete's 53.
Het aanbrengen en uitbuffen is dan ook kinderspel, en doordat ie zo zacht en vettig is ook kinderspel om heel dun aan te brengen.
Je moet de wax wel even opwarmen door lichtjes met je pad in de pot wrijven.
Geur kan ik moeilijk omschrijven want vind niet direct iets terug in mijn omgeving waar ik de geur kan mee vergelijken.
Voor mij ruikt hij OK, maar geur is en blijft iets persoonlijk.
Ook dat de wax niet hoeft te curen is voor mij een pluspunt aangezien ik altijd buiten moet werken en op dagen zoals vandaag in de vlakke zon.
Zo kan ik paneel per paneel afwerken, en hoef ik niet te kijken of de wax last had van te snel curen door de zon en kan er geen stoflaagje (natuurgebied waar ik woon) op de waxlaag vallen.
En ik ben een enorme fan van easy on/easy off waxen.
Resultaat op foto vastleggen is moeilijk vind ik, na het aanbrengen van eender welke wax heb je wel een glanzend resultaat op foto dus ga er niet te diep op ingaan.
Heb ook een witte wagen, geen makkelijke kleur om op foto vast te leggen.
Wagen heeft geen voorbehandeling gekregen, laatste cleaner en claybeurt is dik 2 maanden geleden geweest.
Enkel vandaag gewassen met CG Glossworkz en dan de wax op de wagen.
Wel had ik een glad aanvoelende lak, dat viel me direct op tijdens het uitbuffen.
mijn Carrand doek gleed zonder moeite over de lak, helemaal nergens druk moeten uitoefenen om wax te verwijderen.
Iets wat ik niet kan zeggen over andere zachte vaste waxen uit mijn collectie bv. Collinite 915 die toch ook wel vrij zacht is van structuur voor een Collinite product te zijn.
op gebied van glans zat het goed.
Standtijd heb ik tijdens de zomermaanden nog niet kunnen testen.
Tijdens de winter had ik de wagen eens snel gewaxed en had ie het +- een maand uitgehouden tijdens al de sneeuw en zoutellende.
Zomermaanden verwacht ik toch 2.5 a 3maanden op mijn wagen die altijd buiten staat en slaapt.
Fuzion ofzo houd het ook zeker niet langer dan 3maand uit bij mij.
Wagens die binnen staan zullen er langer geniet van kunnen hebben.
Het is ook een concourswax en dan hoef je niet te kritisch zijn wat standtijd betreft :ja
Wil je standtijd koop je maar een klassieke Collinite ofzo.
Tot zover mijn persoonlijke bevindingen van deze minder bekende wax.
Ben blij dat die in mijn collectie zit, word niet een zoveelste potje op de rek dat zelden gebruikt zal worden.