• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's Bug Squash & Auto Finesse Citrus Power

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.501
198
44
Eindelijk weer eens tijd voor een mooie review.
De Leon was al een aantal weken niet gewassen met het winterse weer van vorige maand zat er heel wat pekel en zooi op.
Vooral de onderkant moest het ontgelden natuurlijk.

Welke producten staan er in de spotlight:

-Poorboy's World Bug Squash, een anti insecten en Pre-Wash cleaner.
Verkrijgbaar in 473, 946 en 3780ml. Alleen de 473ml versie heeft een meegeleverde sprayer.
Je kan de Bug Squash verdunnen in diverse verhoudingen. In deze review was de verdunnen 1:4.

-Auto Finesse Citrus Power, eigenlijk hetzelfde product als Bug Squash alleen is dit een kant-en-klaar product.
Verkrijgbaar in 500 en 1000ml en beide varianten worden geleverd met sprayer.

Verwerking:

Simpelweg opsrprayen en in laten trekken. Op de Leon heeft het 5 minuten ingetrokken.
De lak was droog en nog niet afgespoeld. Daarna afgespoten met de hogedrukreiniger.

Van het hele gebeuren heb ik een filmpje gemaakt. Om de twee producten te scheiden heb ik een microvezeldoek om een stuk karton geplakt zodat de ene spray niet op de andere kant komt.
Halverwege gaat het filmpje sneller vooruit anders wordt het 5 minuten naar een stilstaand beeld gluren.


Link naar het filmpje als deze niet werkt:

https://www.youtube.com/watch?v=IasnX5k0tuI

Eindoordeel:

Bug Squash
+Werkt geweldig
+Sprayt erg mooi dankzij de verstelbare sprayer op de 473ml versie
+Goedkoper dan Citrus Power
-Tast de waxlaag meer aan dan Citrus Power

Citrus Power
+Werkt geweldig
+Iets prettiger geur (persoonlijk!)
+Tast de waxlaag minder aan dan Bug Squash
-Duurder in gebruik
-Sprayer is wat minder makkelijk dan Bug Squash


Beide producten zijn uitstekend! Het scheelt een berg vervuiling die je zonder de lak aan te raken met een mitt of spons een heel stuk schoner krijgt.
Later de andere deur met foam ingespoten en daar hielp dat ook bij maar zeker niet zoveel als deze twee producten.

De Citrus Power liet wel een betere sheeting zien dus de kans is groot dat Bug Squash de waxlaag niet zo leuk vindt.
Prijstechnisch is de Bug Squash absoluut in het voordeel, ik heb ongeveer 300ml gebruikt op de hele auto.

Met beide producten zit je gewoon helemaal goed, aanraders!


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad,... Ook op de iPhone niet,.. Mac weer wel... Zal wel iets softwarematigachtigsondersteuning zijn of zoiets :roll

(volgende week misschien Ipad3 hier)

Verder interessante test, misschien toch ook eens een flesje Citrus Power proberen, zomertijd komt er tenslotte ook weer aan!
 
Mooie test en indrukwekkende resultaten :)^
De aardbeving op 2:50 was trouwens ook indrukwekkend! ;)
 
ik gebruik Bug Squash ook altijd voor het onderste gedeelte van de auto
alleen ik wist niet dat je het 5 min zijn werk moet laten doen

Is Bug Squash ook te gebruiken in een HD foamgun?:weetniet
 
Link erbij gezet voor als het filmpje niet werkt.

@ Snitser:Goed idee!

@Sander:ik zou geen van beide op laten drogen op de lak, als het warm is minder lang laten zitten.
 
Fijne review Dennis. Ik ben benieuwd of DodoJuice Crudzilla nog (veel) zou verschillen. Heb zelf de crudzilla pas geprobeerd, maar ben benieuwd of jij er ervaring mee hebt.
 
Naar zo'n review was ik al een tijdje op zoek: Bug Squash vs. Citrus Power. Prachtig, Dennis! :)^
Een vergelijk met de Crudzilla zou ook interessant zijn.
 
We hadden het al wel getest met Bugsquash op een gewarpte auto, Bug Squash won.
 
Weer een prachtige review Dibbuz! Buq Squash gebruik ik altijd als pre-wash bij een full detail, een blijvertje. Helaas kan ik het filmpje niet bekijken. Gebruik een Gloria gifspuit en sproei zo de hele wagen onder met Buq Squash.
 
Ook niet als je op de link klikt? Filmpje werkt hier gewoon wel (IE 9)
 
Mooie test, bug squach gebruik ik voornamelijk in de zomer. Voor, duhu, de vliegen, kan ik het spul nu ook in de winter gaan gebruiken, puur lijkt het me wel niet echt een aanrader voor je waxlaag.
 
Als het filmpje niet werkt op een IPad, IPhone o.i.d. zou het wel eens te maken kunnen hebben met flash ondersteuning :-"
 
Filmpje staat gewoon op youtube, zou niet weten hoe ik het anders moet plaatsen.
 
Volgens mij werken Youtube en andere sites nog steeds met Flash en hebben Apple apparaten daar geen ondersteuning voor naar mijn weten. Dus meer een Apple probleem dan een ander probleem.
 
Ik kan hem ook niet openen vanaf het forum 'insluiten op verzoek uitgeschakeld' krijg ik.
Een ipad/ipod opent het filmpje normaal in de Youtube app. Maar dat staat het filmpje niet toe:)^
 
Insluiten is uitgezet om te voorkomen dat andere websites het filmpje overnemen, zal het wel inschakelen.

edit: aangepast, doet ie het nu wel?
 
Mooie en duidelijke revieuw, bug squash heb ik hier ook werkt idd heel mooi was er alleen niet op gekomen om hem in de winter ook te gebruiken, thanks Dennis:cool: