• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 911 Carrera 4S

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.957
193
47
Den Haag
Afgelopen week deze prachtige Porsche 911 Carrera 4S gedaan.

De auto bij aanvang:

IMG-20151115-WA0016_zpsiwgpkapk.jpg


IMG-20151115-WA0014_zpshgr7utpg.jpg


IMG-20151115-WA0020_zpscvibw5qy.jpg


IMG-20151115-WA0022_zpsqsf2bvww.jpg


IMG-20151115-WA0021_zpsobuowdbj.jpg


De auto gefoamed en gewassen (met dank aan Martin Janssen)
FB_IMG_1448009044506_zpsvepl7yjj.jpg


FB_IMG_1448009041847_zpshvbgc4pa.jpg


Veel gebruikerssporen, diverse krassen, swirls enz.

DSC_6494_zps6mfjemdi.jpg


DSC_6488_zps9u2toybq.jpg


DSC_6489_zpsz8j2epon.jpg


De lak werd met microvezelpads en diverse polijstpasta's behandeld, verwerkt met de Rupes 15 en 21. Ook werd er hier en daar lokaal gebruikt gemaakt van de rotary

DSC_6499_zpsoqu18gb3.jpg


DSC_6507_zpsorqasjxt.jpg


DSC_6517_zps4zghoj4t.jpg


Voor
DSC_6520_zps57semzfd.jpg


Na
DSC_6526_zpsn5xhurzs.jpg


Voor
DSC_6497_zpsnnloyfmi.jpg


Na. Verdere afwerking was nog nodig
DSC_6498_zpsfxhazr5q.jpg


De lak op de metalen delen liet zich makkelijk corrigeren. Echter waren de voor en achterbumper (kunststof) knetter en knetterhard. In dit geval hebben we er voor gekozen om deze te wetsanden en daarna machinaal polijsten.
DSC_6534_zpso8vgpagc.jpg


FB_IMG_1448008764861_zpsetsyqj0e.jpg


FB_IMG_1448008769527_zpsj8bmaagj.jpg


DSC_6554_zps9mvip7cr.jpg
[

DSC_6555_zpskwzxc1uv.jpg


DSC_6556_zpscwgkah8a.jpg


Helaas veel steenslag
DSC_6557_zpseryt6hvm.jpg


DSC_6558_zpslpfyssco.jpg


De lak is voorzien van een hoogwaardige coating.
DSC_6576_zpsoziztoth.jpg


DSC_6560_zpshfel4dxy.jpg


[
DSC_6561_zpssmzp0z30.jpg


DSC_6566_zpssbn2cl5y.jpg


DSC_6567_zps93jj8lxq.jpg


DSC_6571_zpsv13hkxxu.jpg


DSC_6580_zpsdslmkatd.jpg


DSC_6581_zpsuyxcdu4f.jpg



Roel, bedankt voor de gezellig dag.
Weer een auto die ik van m'n to-do lijstje kan strepen.
 
@Bikkel


8. Commerciële inhoud is niet toegestaan, denk hierbij aan bedrijfs- en merknamen (al dan niet hobbymatig), (bedrijfs)logo's en hyperlinks in titels, berichten, onderschriften, avatars, banners en foto's . Commerciële inhoud wordt verwijderd of aangepast. Let hierbij ook op de keuze van je nickname/alias.

9. (Commerciële) activiteiten van concurrerende bedrijven, poetsbedrijven of detailers zijn niet toegestaan.

Een persoon is iets heel anders dan een bedrijfsnaam en/of logo.
Daar heb ik rekening mee gehouden ;)

En daarbij heb ik het verslag uit eigen naam geschreven en niet namens of voor het desbetreffende bedrijf.
Tel daarbij op dat ik nergens producten en/of merken bij naam heb genoemd, conform de forum regels.

Mocht een moderator het alsnog niet mee eens zijn, dan mag hij/zij de post aanpassen c.q. verwijderen.
 
Leuke wagen om te detailen, zo`n platgeslagen kever haha ( zo noem ik Porsches ).

Is dit harde lak? Als ik zo al die foto`s bekijk lijken er nog wel holgrammen te zitten zoals de voor-na foto van de voorbumper en de foto van linksachter gemaakt op achterscherm.
Ik zal het vast wel verkeerd hebben.

Correct me if I am wrong...:schaam
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Aficior

ik heb nog veel meer foto's, echter staan hier logo's en bedrijfsnaam op en dit is in strijd met de forumregels, vandaar dat ik ze niet geplaatst heb. Maar je weet de inloggegevens van m'n Photobucket, daar staan ze allemaal op ;)

Ric325i

​klopt wat Aficior zegt, zijn pads die Roel verkoopt en gebruikt. Zelf ben ik helemaal niet zo fan van microfiber pads, doe mij maar gewoon foampads. :ja
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Mooi !! Wel top dat je op een goede hoogte kan werken zo. Wie weet komt zo'n brug ook wel eens op mijn to-have lijstje...:D
Met welke gritt is de achterbumper "geschuurd" voor je ging polijsten en hoeveel micron is er daarbij verdwenen ?? Ik neem aan dat jij dat zeker wel hebt gemeten en ben benieuwd hoeveel blanke lak er op zo'n auto zit.
 
Goedemiddag Patrick,
Ik moest even zoeken, maar heb het berichtje van 15 januari 2012 terug gevonden waarin de login-gegevens vermeld waren. Je zult het niet geloven, maar het blijkt dat je zo verstandig bent geweest om jouw login-gegevens te wijzigen in de tussentijd. Ha ha ha.
Maar geeft niet. Ik heb genoten van de mooie detail hoor.
En ik zag dat je laatst met de auto van mevrouw Nameless nog in Nootdorp bent geweest. Niet dat ik daar in de buurt was, maar ik dacht de scheidingsschotten te herkennen op de foto en toen viel mij ook nog de gedeeltelijke tekst op op een rode auto op de achtergrond.;)
Fijne dag voor jou en je gezin,
Aficior
 
Ik zie op de achtergrond een blauwe Tesla Model S! Wat zijn jullie ervaringen met de lak van deze zalige machine?
 
grandscenicman
helaas hebben wij niet de beschikking over een lakdiktemeter die geschikt is om op kunststof te meten, maar met geduld en beleid schuren kom je een heel eind.

BrunoV
ik heb zelf geen ervaring met de lak van een Tesla. Roel heeft echter genoeg ervaring ermee, ik geloof dat deze Tesla nummer 300 is die hij tot nu toe heeft gedaan. :D
Volgens mij laat de lak zich makkelijk corrigeren. :ja

Aficior
is inderdaad in Nootdorp.
Check je pm box. ;)
 
ik ben kei jaloers op die werkplaats!! damnit
Zeer goede verlichting en een lekker handige brug!

van de Porsches die ik al gedaan heb is de lak zeer zacht.

Mooi werkje.
Met 2 zo werken lijkt me ook leuk.