• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pro Vision Fog Clear vs CarPro Fog Fight

DannyL

Detailing addict
Tester of Bling
28 apr 2011
488
65
39
Tijd voor een korte test tussen Pro Vision Fog Clear en CarPro Fog Fight


Prijs en beschikbaarheid
• € 8,95 Pro Vision Fog Clear Anti Fog Gel - 150ml, diverse aanbieders
• € 7,73 CarPro - Fog Fight 100ml, nog niet in NL verkrijgbaar, dus besteld in het buitenland en de prijs omgerekend met de huidige koers.

Verpakking
Pro Vision Fog Clear Anti Fog Gel - 150ml
Eenvoudige verpakking, tekst goed leesbaar en een stevige dop.

CarPro - Fog Fight 100ml
Klein handig flesje waarbij de sprayer lekker in de hand ligt.
Als je wil sprayen moet je deze open zetten door onder het hendeltje onder de sprayer op 'open' te zetten.

Geur
Pro Vision: Geurloos
Fog Fight: Beetje een mix van glassex / wc blokje.. Vreemd luchtje, maar niet storend of vervelend.

Test omgeving
Wanneer is het product gebruikt? 20-01-2012
Waar is het product gebruikt? Binnen bij 20 graden, en de daadwerkelijke 'stress test' een graad of 30-35 en een hele hoge luchtvochtigheid.

Test object
Vanwege het vervelende weer buiten is het lastig om een testje te doen.
Daarom doe ik het in huis.. En wel op de spiegel in de badkamer.
Let niet op mijn 'badkamer'.. Tis een simpele huurwoning, en geen super mooie afgewerkte badkamer rofl


Eerst natuurlijk de spiegel schoonmaken, en dit heb ik gedaan met Meguiar's Glass Cleaner Concentrate 1:10.
Methode die ik gebruikt heb:
Glass Cleaner op een badstof pad gespoten, de spiegel schoongemaakt en met een Poorboys World Velvet Smooth Glass Towel netjes droog gemaakt.
En nu de echte test..

Links op de spiegel gaan we Fog Clear gebruiken, en rechts gaan we Fog Fight gebruiken.

De beschrijving van Pro Vision
(1) Doe een kleine hoeveelheid Fog Clear Gel op een doek en wrijf het egaal open over het oppervlak.
Laten drogen. (2) Waas of strepen kunnen verwijderd worden door op het oppervlak te wrijven met een droge doek tot het opnieuw helder is.

Zo gezegd zo gedaan..
Een klein beetje Fog Clear op een schone badstof pad en egaal wrijven. Dit laten drogen, en toen leek het glas al bijna 'schoon' te zijn.
Even nagewreven met een Monello Peluche Verde, zodat alles weer helder en netjes was.
Hierbij kreeg ik wat strepen tijdens het uitwrijven, maar na 2x extra wrijven verdween het netjes.

De beschrijving van Fog Fight
APPLICATION:
Shake well. Spray on surface & wipe off with suede MF.

Zo gezegd zo gedaan..
Rechtstreeks op de spiegel gespoten, en met de bijgeleverde suede MF op het padje netjes schoongewreven.
Dit ging zonder enige moeite, en strepen en dergelijke deed het totaal niet.

Nu is het tijd om de badkamer eens heerlijk te voorzien van lekkere warme dampen, dus de douchekraan eens even flink laten stoken..
De damp zie je in het onbehandelde stuk vrij snel komen.

Daarna heb ik aan beide buiten zijdes even gevoeld, en het oppervlak voelt beide in mijn ogen even glad.

Uiteraard wordt het elk middel op een gegeven moment teveel, en krijg je echt gewoon overal vochtaanslag op.
De Pro vision gaf zich net wat eerder over dan Fog Fight, maar zulke extremen lijken mij in de auto normaliter niet voor te komen.

Toen de deur open gezet, en alles is netjes weggetrokken toen ik na een tijdje terug kwam.

Conclusie
Over beiden ben ik in erg te spreken, maar aangezien Fog Fight net wat langer de damp tegen kon gaan heeft deze voor mij de voorkeur.
Qua gebruik kan ik over beide niets anders zeggen dan; TOP!
Ik hoop ook dat Carclean de Fog Fight snel in het assortiment zal opnemen.

Dank voor het lezen, en hopelijk is dit informatief voor anderen.

Dit is mijn eerste review, tips zijn altijd welkom, want ook ik moet het leren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou Danny, wat mij betreft ben je geslaagd voor je eerste review. :)^ Bedankt voor het delen.
 
Heel goede eerste review, niets op aan te merken.
En makkelijk dat je elke dag toch in de buurt bent
Op naar de eerste update :cool:
 
Dank voor de reacties tot nu toe.
In de komende weken zal ik op de vrijdagavond een 'stresstest' doen, en dan zal ik ook proberen de tijd bij te houden om te zien wanneer ze het niet meer tegen kunnen houden.
Hopelijk kan ik daarmee een stabiele test geven.
 
Good review!
i just want to comment few things ,
the sticker will be change next batch since its really badly can see . we admit that.
in cold and humid weather,make sure the surface is well dry before coating , then better to let the Fog Fight dry after the application, round 10 min.
once its dry you can wipe it off with terry cloth with more pressure.

no need to spray allot on the glass , 2~3 squirts per 50cm2.
 
Iemand al eens Dreft geprobeerd? Ik had het laatst voor de gein op de badkamerspiegel gesmeerd en het werkt wel. Maar op de autoruit lijkt het me niet streeploos bij volle zon.
 
Avi@carpro zei:
Good review!
i just want to comment few things ,
the sticker will be change next batch since its really badly can see . we admit that.
in cold and humid weather,make sure the surface is well dry before coating , then better to let the Fog Fight dry after the application, round 10 min.
once its dry you can wipe it off with terry cloth with more pressure.

no need to spray allot on the glass , 2~3 squirts per 50cm2.

I'm going to use it also when it's colder outside, so this info for letting the spray dry is worthful information. Thanks for that!
Great to hear that the sticker is going to be changed for easier reading.
Thanks Avi!

I've one question.
Everytime when I've used my towels and pads, I want to wash it to clean my tools also.
Can I put the MF suede towels in the washing machine at 30/40 degrees without fabric softner?
 
Yes ofcourse
fabric softners and conditioners use silicone inside , thats not good for some products you use the MF clothes.
always best to use washing powders without softeners.