• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pro Vision rain clear gel slaat op raam

SMFLK

Detailing chief
22 aug 2011
139
103
Noord-Brabant
Hi allen,

Vorige week met de DAP en zwarte monello, Pro Vision rain clear aangebracht. Ruit eerst proper gemaakt met ruitenreiniger en na de rain clear afgenomen met een natte MF.

Sochtends slaat er nu aan de buitenkant een waas op mijn ruit die pas weggaat zodra de blower op de voorruit warm word. Als ik de ruitenwissers gebruik komt die waas weer even terug. Het lijkt condens aan de buitenkant... Heb ik niet goed afgenomen? Niet goed aangebracht?

Ben benieuwd naar jullie visie!
 
Hey Hallo,

Een waas aan de binnenzijde is condens. Als je de ruitenwissers aanzet, kan er geen waas aan de binnenzijde terugkomen. :p

Toevallig heb ik eergisteren de RainX aangebracht en heb deze keer ook erg last van een waas die de wissers maken. De raam is ontvet met APC, gereinigd met DDJ Glasreiniger, afgenomen met een schone doek. Vervolgens de RainX ingewerkt en met een andere doek weer afgenomen.

De witte waas was ik bekend mee en hield maar een fractie van een seconde stand. Nu blijft de waas een 2-3 seconden aanwezig.

Ik wet het niet zeker, maar het lijkt erop dat de weersomstandigheden en/of temperatuur erg van invloed is.


Greetz
 
Ik heb het met RainX ook wel eens gehad, en als ik het goed heb, was dat aangebracht bij wat vochtiger omstandigheden en waarschijnlijk onvoldoende uitgebufd. Later eigenlijk geen last meer gehad bij opnieuw aanbrengen van RainX.
 
Heel dun aanbrengen en zeer goed uitwrijven
Keukenrol doet het erg goed voor de laatste stap
Mogelijk deels door de zwavel die daar in zit
 
Niet voldoende uitgebufd geloof ik niet met een DAP, het zullen de weersomstandigheden zijn. Nu een goed weekje verder moet ik zeggen dat de klachten afnemen. Er is toch iets achtergebleven na het oppoetsen vermoed ik. Moet ook zeggen dat het resultaat wat tegenvalt, ik heb de druppels er beter af zijn glijden!

Thanks voor de reacties!
 
Bij mij zijn de resultaten met Rain Clear ook afwisselend. De laatste keer viel me wat tegen, terwijl het de keer daarvoor prima werkte.
Binnenkort nog maar eens mee in de weer dan.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik bedacht dat er 'ingewerkt' bedoeld werd haha.
Ik heb gewoon af genomen met een MF doek en sprayertje H2O.