• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pt cruiser 2001 cranberry purple

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Na een lange periode van uitstel door weersomstandigheden en mijn gezondheid was het zaterdag dan toch gelukt om Martins PT te detailen.
Om klokslag 9 uur reed Martin de straat in en konden we aan de detail beginnen.

Uiteraard eerst een bakkie koffie en wat voor foto’s

DSC_1401_zps8320f19e.jpg


DSC_1402_zps513c313f.jpg


DSC_1403_zpsd609891e.jpg


DSC_1404_zps471d0837.jpg


we zijn gestart met het reinigen van de velgen. omdat het chroom is, gebruik ik geen velgen reiniger maar APC. de verhouding 1:10 was voldoende om het vuil te verwijderen.

daarna de auto gewassen. en gekleid. ik heb de motorkap voor gedaan en Martin heeft de rest van de auto voor zijn rekening genomen.

DSC_1406_zps5c074294.jpg


hierdoor kon ik alvast met het polijsten beginnen. eerst een testspot gemaakt en deze lak bleek een vrij zachte lak te zijn. hoewel een witte pad en mezzo te licht was, heb ik een oranje pad gebruik met de nieuwe polijstpasta van monello op de DAP

de diepe glans en de metallic kwam al meteen terug

DSC_1407_zps80858eca.jpg


DSC_1408_zps0a9dc829.jpg


het polijsten langzaam afgebouwd met als laatste stap de blauwe 3M pad voorzien van smartwax liht cutting polish.

DSC_1409_zps2df212de.jpg


de typerende lijsten van de pt cruiser ...

DSC_1411_zps80e67b4f.jpg


DSC_1412_zpse14c3802.jpg


eerst geprobeerd om deze te bewerken met de professional polish, maar dat gaf geen resultaat...daarom de stoute schoenen aangetrokken en met een polijstpad en mezzo de lijsten gepolijst en ze werden weer als nieuw.

foto volgt..

Martin ging met een handpolijstpad en de smartwax light cutting polish alle randen en kieren af waar ik met de machine niet bij kon!

na het polijsten de lak gevoed met een glaze van smartwax

DSC_1413_zps607fa58a.jpg


na de glaze een smartsealant aangebracht als bikkelharde bescherming van al het werk, daarna de lak nog getopt met smartwax concours als kers op de taart!

DSC_1414_zps6c94bb80.jpg


de velgen behandelt met mothers metal polish en de bumpers en banden behandelt met smartdressing.

de voorbumper was behandelt met een middel wat leek op schoensmeer...dit hebben we weggehaald met wd40 en een scotch & brite doek.. ook de lijmvlekken op de bumpers op deze manier behandelt.

DSC_1418_zps9d05772e.jpg


DSC_1420_zpsd6dc703a.jpg


DSC_1422_zpsf463fdfd.jpg


DSC_1425_zps5ebb03c0.jpg


ook de binnenkant behandelt maar daar heb ik helaas geen foto's van...

bedankt weer voor het lezen!!!
 
Ziet er weer top uit, mooie glans en reflectie.
Lijkt alleen of die voorbumper een beetje vlekkerig is?
En de uitlaatpijp had wel een beetje aandacht mogen hebben.
Maar deze wil ik ook nog wel eens vergeten, en vaak zie ik dat op de foto's :)
 
Aparte kleur , maar de wagen ziet er echt wel top uit ! :)^ ( op de voorbumper na :weetniet , de achterste bumper heeft geen last van die "vlekken" )
 
Goed werk geleverd! :cool: Jammer van die bumper alleen aan de voorzijde. Heb je de velgen nog voorzien van een beschermende laag?
 
Diepe glans, mooi! Wel jammer van de voorbumper. Zou D-lux de bumper weer strak kunnen krijgen?
 
op de voorbumper zat een vreemde substantie. eigenlijk wou ik nog verder met corrigeren maar de eigenaar vond het goed...
idd zonde. maar als de dressing weer verloren is gegaan is het niet veel werk meer om de bumpers nog eens goed aan te pakken.


die uitlaat:-" zag het idd op de foto.....

normaal gesproken gebruik is de autoglym bumper care...deze was op, maar ik ga hem snel weer bestellen want een betere heb ik nog niet gehad!!:)^
 
Auto niet mijn ding maar op de voorbumper na moest ik toch net wat langer blijven kijken, netjes man!
Zelfs de dame op een van de foto's weet even niet meer waar te kijken ,^^ ....
 
Denders;339101 zei:
Zelfs de dame op een van de foto's weet even niet meer waar te kijken ,^^ ....

Scherp gezien , al lijkt het alsof ze zelf midden in de "picture" wil staan , ze tilt precies haar jurk zelfs een beetje op :D
 
Ja wat ze nou precies doet? hahaha!
Misschien een geintje voor de foto of jeuk aan haar been.. :roll

..sommige dingen gaan een heel eigen leven leiden maar ik hoop niet dat ze met haar leuke stappertjes in iets "minder leuks" gestapt heeft! :D
 
Haha, met 12 lentes jong zal de interesse wel dalen voor de meeste hier.
 
:D

De meeste hier zijn de pubertijd inmiddels wel voorbij denk ik whaha!
detailers hebben gewoon goede ogen voor lakdefecten en houden de omgeving ook goed in de gaten, je weet maar nooit waar onheil vandaan komt! LOL