• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rain-X review

mezzerin

Detailing addict
4 mei 2011
156
62
Product: Rain-X regenafstoter

Werkwijze:
- Voorruit gewassen en gekleid, daarna nogmaals afgespoten met water en droog gemaakt met Delirium droogdoek
- Rain-X dun aangebracht (met cirkelende beweging) dmv een MF doek
- Paar minuten laten curen
- Uitwrijven met een MF doek, totdat alle haze weg was

Resultaat:
- bij snelheden boven de 70km/uur vliegen de regendruppels van de voorruit af, de ruitenwissers heb je eigenlijk niet nodig en vind ik zelf wel rustgevend
- onder de 70km/uur zie je dat de regen veel minder hecht aan de voorruit, maar is het gebruik van ruitenwissers nog wel nodig

Conclusie/Score:
- Geweldig product! Makkelijk aan te brengen en af te nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erasmo zei:
Kan je ook uitvissen hoe lang Rain-X bijft zitten? In kms of dagen?

Het zit er nu een week op. Ik zal het in de gaten houden, maar deze auto lever ik in juli weer in ivm de levering van mijn nieuwe Seat Exeo :party:
 
Ik ben gek op dit spul! Het blijft bij mij toch zeker wel een aantal maanden (2-3) op m'n voorruit zitten. Op m'n zij en achterruiten blijft het echt 5-6 maanden op zitten!
 
Idd bij mij heeft het er ook wel zeker 3 maanden opgezeten. Na 3 maanden werkt het nog wel alleen lopen de druppels iets minder makkelijk weg.

De laag slijt ook harden als je hoosbuien hebt terwijl je onder de 80km/u rijdt. Dan werkt de laag niet helemaal 100% en moet je dus aardig doorzwabberen. Dit merk je zeker aan de standtijd.
 
wernerbr42 zei:
Idd bij mij heeft het er ook wel zeker 3 maanden opgezeten. Na 3 maanden werkt het nog wel alleen lopen de druppels iets minder makkelijk weg.

De laag slijt ook harden als je hoosbuien hebt terwijl je onder de 80km/u rijdt. Dan werkt de laag niet helemaal 100% en moet je dus aardig doorzwabberen. Dit merk je zeker aan de standtijd.

Dat is lang, misschien toch de moeite dan. Alleen doe ik bijna nooit autostrade en denk dus niet dat ik er echt veel profijt van ga hebben. Vrouwtje dan weer wel...
 
Erasmo zei:
Dat is lang, misschien toch de moeite dan. Alleen doe ik bijna nooit autostrade en denk dus niet dat ik er echt veel profijt van ga hebben. Vrouwtje dan weer wel...

Je krijgt ook beading van het water op je voorruit en niet zo'n vlek zoals je vaak bij onbehandelde ruiten ziet.
Dus ook bij lage snelheden verbetert het je zicht.
 
mstr zei:
Je krijgt ook beading van het water op je voorruit en niet zo'n vlek zoals je vaak bij onbehandelde ruiten ziet.
Dus ook bij lage snelheden verbetert het je zicht.

Dat klopt.

En ook wanneer je in 1x een dikke plens water op je voorruit krijgt door een vrachtwagen bijvoorbeeld dan slaat deze binnen no time weg, wel zo veilig ook. Ik heb het ook direct bij mijn vrouw op de auto gedaan om die reden, wel zo veilig, zeker met een kind aan boord.
 
Afgelopen weekend de ramen eens behandeld met Optimum Opti Seal.

Ik moet zeggen, wauw 8-())

Er komt weinig in de buurt van Rain-X of de Turtle Wax Clearvue Rain Kleer, maar dit goedje is perfect.

Ruitenwissers niet nodig bij een hoosbui of op de snelweg.

optimum-opti-seal-8oz.jpg
 
mezzerin zei:
Dat klopt.

En ook wanneer je in 1x een dikke plens water op je voorruit krijgt door een vrachtwagen bijvoorbeeld dan slaat deze binnen no time weg, wel zo veilig ook. Ik heb het ook direct bij mijn vrouw op de auto gedaan om die reden, wel zo veilig, zeker met een kind aan boord.
in de avond geeft het alleen wel een ander effect waarvan ik zelf nog niet overtuigd ben of dit ook positief is. Om die reden gebruik ik dit niet bij auto's van klanten ed die niet hebben kunnen testen met een reeds behandelde auto.

Zelf ben ik over het algemeen positief over dit product, alleen op de autobahn moet je uitkijken dat je je snelheid met regen wel aanpast ondanks het zicht welke zeer goed blijft ;). Varen met 150 vond ik geen toffe ervaring:grinning: .
 
Even twee vraagje's:
- krijg je een waas over de voorruit als je toch genoodzaakt bent als je de ruitenwissers gebruikt? En zoja, is deze waas dan snel weg?
- moet je rekening houden met de ruiten als je je auto wast? Of heeft je regelmatig je auto wassen (en dus ook de voorruit) geen invloed op de rain-X?
 
DB9 zei:
Even twee vraagje's:
- krijg je een waas over de voorruit als je toch genoodzaakt bent als je de ruitenwissers gebruikt? En zoja, is deze waas dan snel weg?
- moet je rekening houden met de ruiten als je je auto wast? Of heeft je regelmatig je auto wassen (en dus ook de voorruit) geen invloed op de rain-X?

1. Ik heb geen waas gezien bij het gebruik van de ruitenwissers.
2. Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat elke fysieke aanslag op de ruit (of dat nou regen of een wasbeurt is) de standtijd zal verkorten. Vergelijkbaar met een wax of sealant denk ik.
 
DB9 zei:
Even twee vraagje's:
- krijg je een waas over de voorruit als je toch genoodzaakt bent als je de ruitenwissers gebruikt? En zoja, is deze waas dan snel weg?
- moet je rekening houden met de ruiten als je je auto wast? Of heeft je regelmatig je auto wassen (en dus ook de voorruit) geen invloed op de rain-X?

het wassen heeft nagenoeg geen invloed. Sterker nog , bij een schone ruit werkt de rain-x , bij een vieze niet ;).
Wanneer de rain-x weg is op de plek waar de ruitenwissers komen is het nog wel aanwezig op de rest van de ruit. Het is geen kloppende redenatie maar het geeft wel een indicatie waar de grootste slijtage vandaan komt.

Mijn ervaring is dat er voornamelijk een waas op de ruit blijft wanneer die nog niet op temperatuur is, in de winter dus. Met normaal wissen zie je de waas achter de wisser aan weg trekken, blijft dus niet lang zitten.
 
thks voor de snelle reactie's :cool:
Dus m'n voorruit verwarming heeft geen negatieve invloed op de werking van rain-x, alleen maar juist een positieve?
 
Ik heb het ook op mn voorruiten zitten en bij de BMW werkt het prima, geen last van waas enzo.
De ruit is gloednieuw en ik heb het idee dat het op oudere ruiten minder goed werkt.
Op de ruit van de vrachtwagen heb ik het ook gesmeerd en daar is het helemaal ruk.
Gigantische waas die bijna niet wegtrekt en doordat de ruit bijna rechtop staat vliegen de druppels er ook niet af.

Weet trouwens iemand hoe de rainx te verwijderen is?
 
Gokje (heb het flesje niet bij de hand): Ik dacht dat aceton de oplossing is waarin de werkende bestanddelen zijn opgelost. Je zou het daar eens mee kunnen proberen. (Wel buiten doen. Je duvelt zo'n eind naar beneden als het niet goed zou gaan...)
Andere optie: Als het slijt (en dat doet het) kun je er ook een polijstpad met Inizio of SSR2(.5) op zetten.
 
Bij mij op de vrachtwagen werkte het wel, alleen was het er met een week of 3 weer vanaf door de vele pekel en wissergebruik in die die tijd.
Met polijsten is het er toch wel vanaf te halen?
 
Was het toevallig een wat nieuwere vrachtwagen?
Dit om mijn vermoeden te staven dar het op 'oude' ruiten minder goed werkt?
 
ik heb de waas bij lagere snelheden(ruit van 9jaar oud)
boven de 70 geen wissers nodig en dus ook geen waas, gebruik ik wel de wissers heb ik heel even een waas maar die is zo weg.

bij lagere snelheden moet je je wisser gebruik aanpassen om niet continu met een waas te rijden.


na de ruit een keer goed te ontvetten alvorens rain-x aan te brengen verminderd de waas wel!!!!
dus IPA wipedown en dan pas rain-x. dit werkt al beter en de waas werd minder :party: