• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Autofinesse Desire Wax

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Gister de golf zomer klaar gemaakt, hierbij de hulp gekregen van Eelco.
Als LSP is de Desire wax van Autofinesse gebruikt, deze recentelijk gekocht via een mooie aanbieding van Carclean.:)^
IMG_0014.jpg


Wat ging er aan vooraf? Wassen, Clayen en een milde polijstsessie, de auto ontdaan van alle vettigheid met behulp van Carpro Eraser.
Als pre-wax middel Rejunuvate gebruikt!

Inmiddels heb al ik ervaring met een aantal waxen dus durf er ook wel wat over te zeggen, van te vinden.:cool:
Wat meteen opvalt na het openen van de Desire is de geur, sterker dan bijvoorbeeld een Fuzion en zo ontzettend zoet, de geur kan ik nog
niet goed thuis brengen..vruchtensap komt het dichtst in de buurt denk ik.:heart_eyes:

De wax is vrij zacht qua samenstelling waardoor het lastig is om hem spaarzaam aan te brengen. Breng je teveel aan, dan zul je merken dat
de doek, in dit geval Dj. Super Natural Buff towel, zich in de wax graaft. Ik heb twee laagjes Desire aangebracht met zeker 24 uur er tussen.
Volgens de instructies zou 3 uur voldoende moeten zijn, maar ik heb de gelegenheid om de auto binnen te laten slapen en zodoende gekozen
om de tussentijd wat op te rekken. Na 2 laagjes had ik toch al een klein kuiltje in mijn pot Desire.

Qua reflectie zit het zeker goed! Gladheid van de lak is ook oké. Wat ons beide opviel (eelco en ondergetekende) is dat een combinatie van
wolfgang dgps/fuzion een veel gladdere lak opleverd.

Al met al een prettige wax om mee te werken. Nu afwachten of de standtijd goed is en daarmee de (hoge) prijs rechtvaardigd.

+
- geur
- reflectie
- zorgt voor een diepere kleur tint.

-

(te) zacht
standtijd?
gladheid

Tijd voor wat plaatjes!
IMG_0021.jpg


IMG_0042.jpg


En omdat ik toch tanken moest even wat plaatjes buiten gemaakt!
IMG_00312.jpg


IMG_00372.jpg


IMG_00402-1.jpg


IMG_00222.jpg
 
Ziet er goed uit:)^

Maar wat ziet die deur er vreemd uit , of heb ik iets te veel genoten vandaag in het zonnetjex-]
 
Wat een ontzettend dikke Golf! Leuke review, duidelijk. Je hebt een hele speciale B stijl :D Nog aparter dan de DS3.
 
Netjes gedaan! Heb je toevallig Rejuvenate in je collectie? Ik kan je deze pre-wax cleaner aanraden als basis voor Desire. De lak zou dan gladder zijn en de ik vermoed dat je dan minder wax gaat gebruiken.
 
De wax is zichzelf wel aan het bewijzen de laatste tijd:-" en ik kan het niet genoeg zeggen, maar je hebt echt een pracht van een Golf:heart_eyes:
 
Prachtige glanzende golf! Kan niet wachten om mijn Desire te gebruiken.
Tot nu toe is het met ruiken eraan gebleven :heart_eyes:
 
Mooi, foto's:)^

Te zacht vond ik zelf de wax niet overigens, hou wel van wat zachtere waxen, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Verder in gebruik een prima wax die ook prima ruikt, en de geur blijft ook lekker lang hangen.

Rejuvinate ook heel prima in gebruik, maar ruikt gewoon niet lekker, had dat stiekem toch wel verwacht.

Gladheid viel opzich niet tegen, maar was gewoon net ff wat minder "slick" dan bijv. DGPS+Fuzion.
 
denk dat ik de volgende keer eens de rode monello apll. pad ga gebruiken ip van de concorso, heb het idee dat die die namelijk minder product opneemt!