• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Autogeek Cooling Bag

B.K.

Detailing rookie
26 mei 2008
3.822
0
De vriendin heeft een mooie handtas collectie, ik ga beginnen met detail bags :D

Even een korte review :

De Autogeek Cooling Bag is een multifunctionele, geïsoleerde tas voor het koel houden van je detailingproducten (bijv. wax), etenswaren en drank.

Ideaal voor tijdens evenementen op warme (zomer)dagen!

De tas is afsluitbaar met een rits en kan ingedeeld worden met klittenband scheidingselementen. Je kunt de tas makkelijk dragen aan de handgrepen aan de bovenzijde of aan de schouderdraagband (los te bevestigen). De Cooling Bag heeft vijf buitenvakken met elastiek en is zeer stevig en waterafstotend.

De Autogeek Cooling Bag

Het leek me wel een leuk idee om een iets kleinere bag te hebben die bedoeld is om permanent in de auto te hebben. Dus niet echt voor het koel effect maar gewoon als nette opberg tas om wat Quick detailer en wat microvezels in kwijt te kunnen. Altijd handig om die dingen bij de hand te hebben.

Over het koeleffect kan ik nog niet veel zeggen, wat ik wel kan vermelden is dat de binnenkant opmerkelijk frisser voelt als de tas even dicht is geweest. Moest hij nu al een x-aantal dagen in de zon hebben gestaan dan kon ik hier een eerlijk antwoord op geven.

Maar voorlopig dus even wat foto's & uitleg om eventuele twijfelaars te overtuigen tot een aankoop in je favoriete webshop.

Goed gisteren de tas ontvangen, 1ste indruk : kwalitatief zeker goed. De mensen die een Autogeek detailer bag hebben weten dat ook dit een zeer degelijke tas is. Wel deze is van exact hetzelfde materiaal gemaakt. Robuust en 'waterbestendig' stof.

Zo kwam de tas aan :

DSC_0025800x600.jpg


DSC_0027800x600.jpg


DSC_0028800x600.jpg


Afmetingen en bijzondere zaken :

De afmetingen : 25x20x25cm (b x d x h)

-2 Stevige draag grepen
-Jawel, hier zit een draagriem bij ! Zeker een positieve extra
-2 Aparte midden stukken die afzonderlijk met klitteband kunnen bevestigd worden
-Verharde bovenkant
-7 Mooie en BRUIKBARE zijvakken (kan je sffs zien)
-Klitteband aan de onderkant en achterkant, ideaal voor het 'hechten' aan de kofferbekleding. Zo staat de tas dus vast in je kofferbak, geweldig. (Je moet er maar aan denken als je zoiets ontwerpt)

De draagriem :

DSC_0026800x600.jpg


De binnenwanden (ook zonder deze te plaatsen is de tas stevig):

DSC_0029800x600.jpg


DSC_0030800x600.jpg


De klitteband-Kleefstrook :

DSC_0038800x600.jpg


DSC_0039800x600.jpg


De Autogeek Cooler Bag Geladen

Net zoals bij de Dodo bag review heb ik even wat foto's gemaakt van de vul-mogenlijkheden.

-Extra positief punt is dat de hoogte van de tas ook goed is, de gemiddelde sprayer fles past makkelijk. Iets zoals met een Chemical Guys sprayer gaat goed, met een Poorboys sprayer gaat net niet lukken, maar niet getreurd. Hier zitten 'goede' zijvakjes aan :) .

Gevuld:

DSC_0031800x600.jpg


DSC_0032800x600.jpg


DSC_0033800x600.jpg


DSC_0034800x600.jpg


DSC_0035800x600.jpg


Ja de deksel gaat mooi dicht,

DSC_0036800x600.jpg


DSC_0037800x600.jpg


Besluit

Voorlopig zeer tevreden met de aankoop, stevig en kwaliteits materiaal, ideale inhouds mogenlijkheden. En die klitteband vanonder en vanachter is geweldig. Leuke en bruikbare zakjes.
Koel-effect voelt voorlopig goed, maar het is wachten op echte hitte om zich echt te kunnen bewijzen.

Voorlopige eindscore: 9/10
 
nette review... thnx!
heb net de dodo bag, deze gaat denk ik toch ook op de verlanglijst.... :ja
 
Mooie review weer, misschien dat ik dan toch maar deze neem ipv van de dodo bag. Deze lijkt me iets makkelijker voor in de wagen.
 
Dank je voor je revieuw Bart, ik zat te twijfelen tussen deze of die van Dodo, het is dus deze geworden :ja :)^ om exact de gelijke redenen als jan
 
mooie review hoor, dank je.

ik heb ook deze bag vandaag besteld, ben benieuwd.

en eerlijk, ik vind hem mooier dan de dodo bag:-"
 
Mooie review :)^

Heb hem ook besteld. En als ik deze review zo zie, krijg ik daar geen spijt van. :)
 
Heel hartelijk dank voor de mooie, uitgebreide review! Sorry, ik wist niet eens dat er handig klittenband aan de buitenkant zit om het in de auto te bevestigen:-" ik ga het meteen toevoegen in de productomschrijving!

Ik zat, jouw review lezend, te bedenken dat het ook een mooie camera-tas is voor fotoliefhebbers:)_[]
 
Goed beschreven, en eigenlijk wel een mooi product....

Hmmz, volgende keer maar ook meenemen :-"
 
Heb hem zelf vanmorgen binnen gekregen. Je review verwoordt precies zoals de cooling bag is.:)^
 
en indien je de klitteband wilt verwijderen is dit geen probleem, ik heb het op de volgende manier gedaan:
een beetje aan getrokken dat 1 hoekje beetje loste en dan met een fijne naaischaar de draadjes doorgeknipt, nergerns geen beschadegingen, en de draagriemen zijn ook niet losgekomen erdoor.
nu kan ik de tas gerust op mijn lederen bekleding zetten.
 
Heb een nadeel ondervonden: de binnenkant is heel gevoelig voor scherpe delen zoals de trigger van spuitfles. Heb er twee kleine scheurtjes in.
 
Even een upje in deze review,

B.K, ik ben wel benieuwd naar hoe het koeleffect is geweest is tijdens de warme dagen?
 
Heb net even voor je gevoeld, tas staat in de wagen. Hij is 'wat' frisser als de binnenkant van de wagen. Maar zeker niet 'frigo-box' koel. Het isoleert dus wel, ik ga eens proberen er wat koude dingen in te bewaren.
 
Ik heb hem inmiddels ook al een tijdje. Het is een erg prettige "bag".

En merkbaar koeler, dus het doet zeker zijn werk. Alleen de binnenvoering was bij mij al na 2 weken gescheurd, door de randen van de doppen :|

Pas hier dus mee op!