• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Autoglym Bumper Care

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Ik was al een hele tijd van plan om van dit product een review te schrijven, maar het kwam er maar niet van. Tijdens een full-detail denk je niet altijd een review en vergeet je steeds weer om even plaatjes te maken…

Nu kwam een goede kennis langs met een Opel Vivaro die niet gepolijst hoefde te worden, maar de opdracht was wassen en waxen en het interieur schoonmaken. Nu heb je voor een review van een Bumper Care product redelijk wat bumper nodig en daar voldeed deze Vivaro ruimschoots aan.

De hoofdrolspeler

DSC_0052.jpg


En een goede bijrol was weggelegd voor deze Vivaro.
Op deze plaatjes was de Vivaro gewassen en gewaxed.

DSC_0053.jpg


DSC_0054.jpg


DSC_0055.jpg


DSC_0056.jpg


Het product is vrij dik en kan dus in wat koude omstandigheden wat moeilijk verwerkbaar zijn. Wanneer de temperatuur buiten lekker is, leg ik het flesje Bumper Care in de zon zodat hij lekker op temperatuur kan komen.

Vandaag was het iets minder warm en daarom heb ik het flesje even opgewarmd in een bakje lauwwarm water.

DSC_0058.jpg


Dit gaf mij meteen de gelegenheid om even een bakje koffie te nuttigen. De vivaro is toch een flinke jongen om van binnen en buiten te reinigen.

Ik gebruik voor het opbrengen van het produkt een bakje en een kwast van de plaatselijke bouwmarkt. Het bakje komt van de zweedse woning inrichter. Let wel, dit is de manier waarop ik het produkt gebruik, er zijn uiteraard meerdere wegen die naar Rome lijden.

Voor gebruik de fles goed schudden

DSC_0059.jpg


En…….schilderen maar….
Breng het produkt zuinig op met de kwast, dit vind ikzelf handig om de contouren te volgen van het kunststof. En wrijf daarna met een pluisvrije MF doek het produkt goed en gelijkmatig uit.

Hier een 50/50 van 2 delen kunststof.

DSC_0061.jpg


En een 50/50 van de indrukwekkende voorbumper

DSC_0062.jpg


DSC_0063.jpg


Het grote voordeel van het produkt vind ik dat het de kleur hersteld en geen hooglanzende fakelook achterlaat. Het kunstof krijgt een mooie diepe zijdeglanzende kleur.

Spiegel voor

DSC_0064.jpg


En de spiegel na

DSC_0065.jpg


Hier nog wat plaatjes van de complete Vivaro met het kunststof in de hoofdrol..

DSC_0066.jpg


DSC_0067.jpg


DSC_0068.jpg


Een bijkomstig voordeel van het product is dat na het uitwrijven het produkt natuurlijk aanvoelt en geen vettige substantie achterlaat. Het lijkt volledig opgenomen.
Daarnaast doorstaat het regenbuien en het aflopende water laat geen strepen achter.

Het produkt is voor de hoeveelheid (325ml) niet echt heel goedkoop maar is weer wel heel zuinig in gebruik en heeft een redelijke standtijd en goed waterafstotend.

Voor mij is dit produkt een blijvertje
 
Wat goed dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven van eens een wat minder veel voorkomend product !
Goed, helder, duidelijk in woord en beeld en dus prettig om te lezen.
Leuk ook om te zien dat er iemand is die eens een andere wijze van aanbrengen naar voren schuift, daar kunnen we met z'n allen wat mee.

Weet niet of je ook andere 'zwartmakers' hebt gebruikt in het verleden, wellicht dat je een vergelijking kan maken qua gebruikersgemak, duur etcetc
 
@Mk-us

in het verleden heb ik uiteraard de halfords produkten gebruikt...via details samen waxwizard heb ik ook met de Meg's produkten gewerkt.

van standtijd heb ik helaas geen vergelijk....
 
Ziet er goed uit. De standtijd is nu gissen, maar misschien dat je er over een paar weken iets over kunt vertellen. Van Autoglym heb ik zelf alleen de SRP (heel toevallig eens gekocht 4 jaar geleden).
 
Hmm ziet er goed uit ! vind het ok prima spul !


Heb laats ook een Vivaro gedaan :heart_eyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ha, die verpakking herken ik; mijn vader gebruikte dit produkt al toen ik thuis woonde en netjes naar ' t scholeke ging :D (inmiddels toch zo'n 20 jaar geleden)
Ik herinner me ook een glascleaner die enorm veel stof gaf bij het opblinken....
 
nais vivaro's heren,ja die fles heb ik ook weleens gehad,lekker spul en van da bakje lauw water nooit eigenlijk aangedacht:cool:
 
mooie revieuw!
ik vind het leuk dat je aandacht besteed aan een merk zoals autoglym. wat bij de detailers niet heel hoog staat!

even een kanttekening, welke bandengel heb je gebruikt? want die is naar mijn mening te hoogglansend:-"
 
De bandengel is een goedkoop goedje wat ik eens gekregen heb en enkel gebruik voor projecten wat geen details zijn. hij is idd:cool:

Autoglym heeft wel meer toppers in zijn lijn. net zoals Meguiars en poorboys en de andere merken. vaak is het wat je fijn vind werken wat de doorslag geeft.
ik vond de Meg's zwartmaker ook een heel fijn product om mee te werken.
 
Leuke review Cruiser. Je moet het flesje ook niet te lang in het zonnetje laten liggen kan ik mij herrinneren. Volgens mij was het bij de Getz dat hij toen te warm was geworden. Produkt was zo dun als water geworden. De ASD van Megs's is ook goed maar ben niet zo tevreden over de standtijd. Eigenlijk van geen enkele kunststof dressing. Na een paar weken zie je er niks meer van, zit er toch over te denken om de Gtechniq eens te gaan bestellen.

iig 2 dikke duimen voor een duidelijke review
 
haha dat is waar, maar toen was het 35 graden heet Pffffffffffff
toen liepen we zelf ook aardig leeg.:grinning:

het nadeel van dressing is, denk ik, zoals de naam het zegt...het "erop" ligt.
ik heb zojuist de review van Gtechniq gelezen. idd een bijzonder goedje.
 
kijk eens naar dj Trim Sealant Kit volgens mijn is nicknameless dr zeer over te spreken en wat hij laat zien in zijn test/review is het ook zeer NAIS spulleke
 
@ MK-us
ik ken de combo en gebruik hem al ruim een jaar. werkt echt top! en makkelijk.
maar autoglym word niet gezien als High-End. en je ziet er weinig revieuws van!
 
Ik ben al jaren een Autoglym gebruiker en moet zeggen dat er verdomd vele goede produkten tussen zitten.
Vooral de eerder sobere verpakkingen en gebrek aan flashy marketing zorgt ervoor dat deze niet "high-end" zijn...

Ik heb nog vele andere merken in mijn collectie ,maar prijs/kwaliteit blijf ik het een topmerk vinden!
 
Superspul voor kunststof deze Bumper Care; maar pas wel op want als je het morst op je lak laat het een viezige vettige aanslag na.
Maar voor alle kunststof oppervlakten onovertroffen en zeer zuinig in gebruik.
Ik heb dit product al jaren in mijn collectie en ben iedere keer weer verbaasd van het resultaat.
 
maar pas wel op want als je het morst op je lak laat het een viezige vettige aanslag na

Dat is de reden dat ik een kwast gebruik. Daarna nawrijven met een MF doek.

en idd de verpakking is erg sober...maar het gaat om de inhoud. en ook de top lijnen hebben er producten tussen zitten die niet high end zijn