Afgelopen bestelling heb ik ook de PERL (Plastic, Engine, Rubber, Leather) meebesteld voor mijn trims en de bandjes.
Met name een stootstrip (bijrijdersportier) heeft erge behoefte aan een behandeling van een dergelijk product.
Het is in mijn ogen, een nog niet heel erg bekend product, dus ik dacht laat ik mijn bevindingen hier maar eens plaatsen, misschien heeft iemand er iets aan
Allereerst de verpakking gelezen, daarop staat dat je het kan aanlengen met water in een verhouding van 1:1 tot 1:5, voor de trims word een verhouding aanbevolen van 1 deel PERL op 3 delen water.
Ik had nog een sprayflesje en daarin heb ik 25 ml PERL gedaan en vervolgens 75 ml water en daarna flink geschut. Ik heb bewust niet meer aangemaakt omdat ik eerst wou kijken hoe het product werkt, stel dat deze mengverhouding niet afdoende is, dan kan ik beter 100 ml wegdoen / apart houden dan wanneer ik een fles á 500 ml vul.
De trims waren eenmaal eerder behandeld met All Season Dressing van Meguiars, maar dat is ook alweer een aantal weken geleden en daar was trouwens niets meer van te zien.
Ze zijn niet ontvet met een Super degreaser of APC, ik heb de PERL dus aangebracht nadat de auto gewassen en gedroogd was, wellicht is dit nog van invloed op het uiteindelijk resultaat.
Het product voelt absoluut niet vettig, het is wit van kleur en het geurt niet echt ergens naar, althans ik kan het niet ergens onder plaatsen, maar het is ook zeker geen vervelende geur.
Voor het aanbrengen heb ik gebruik gemaakt van een Poorboys microfiber applicator en dit ging goed, aanbrengen was simpelweg eroverheen gaan en het liet een mooie donkere trim na
Enkele seconden later, leek dit toch niet zo goed te "dekken" als in eerste instantie het geval leek
Zie hier een close up van de stootstrip op de deur
Ik denk wel dat het uitmaakt op welk soort kunststof je het product gebruikt, op de grille van de wagen lijkt het resultaat beter te zijn
De roosters om de mistlampen zijn ook ver heen en behoeven ook de nodige TLC, dit was na het aanbrengen van de PERL
De stootstrips aan de voor en achterzijde lijken zich ook beter te houden, de stootstrip aan de voorzijde van de wagen kun je ook zien op bovestaande foto
Nadat ik de wagen rondom voorzien had van PERL, heb ik nog een foto gemaakt van de stootstrip welke ik als eerste behandeld heb
Conclusie:
Ik denk dat het een zeer makkelijk te verwerken product is, maar dat mijn trims simpelweg te ver heen zijn om ze met een simpele behandeling weer te krijgen zoals ik dat wens, dit ligt zeker niet aan het product !
Wel denk ik dat een andere verhouding of misschien zelfs puur het product voor nu beter uit de bus zal komen, het boetekleed trek ik zelf aan. Het zal een bijzonder makkelijk product zijn voor de trims die redelijk in orde zijn en wanneer je ze even een "touch up" wil geven
Met name een stootstrip (bijrijdersportier) heeft erge behoefte aan een behandeling van een dergelijk product.
Het is in mijn ogen, een nog niet heel erg bekend product, dus ik dacht laat ik mijn bevindingen hier maar eens plaatsen, misschien heeft iemand er iets aan
Allereerst de verpakking gelezen, daarop staat dat je het kan aanlengen met water in een verhouding van 1:1 tot 1:5, voor de trims word een verhouding aanbevolen van 1 deel PERL op 3 delen water.
Ik had nog een sprayflesje en daarin heb ik 25 ml PERL gedaan en vervolgens 75 ml water en daarna flink geschut. Ik heb bewust niet meer aangemaakt omdat ik eerst wou kijken hoe het product werkt, stel dat deze mengverhouding niet afdoende is, dan kan ik beter 100 ml wegdoen / apart houden dan wanneer ik een fles á 500 ml vul.
De trims waren eenmaal eerder behandeld met All Season Dressing van Meguiars, maar dat is ook alweer een aantal weken geleden en daar was trouwens niets meer van te zien.
Ze zijn niet ontvet met een Super degreaser of APC, ik heb de PERL dus aangebracht nadat de auto gewassen en gedroogd was, wellicht is dit nog van invloed op het uiteindelijk resultaat.
Het product voelt absoluut niet vettig, het is wit van kleur en het geurt niet echt ergens naar, althans ik kan het niet ergens onder plaatsen, maar het is ook zeker geen vervelende geur.
Voor het aanbrengen heb ik gebruik gemaakt van een Poorboys microfiber applicator en dit ging goed, aanbrengen was simpelweg eroverheen gaan en het liet een mooie donkere trim na
Enkele seconden later, leek dit toch niet zo goed te "dekken" als in eerste instantie het geval leek
Zie hier een close up van de stootstrip op de deur
Ik denk wel dat het uitmaakt op welk soort kunststof je het product gebruikt, op de grille van de wagen lijkt het resultaat beter te zijn
De roosters om de mistlampen zijn ook ver heen en behoeven ook de nodige TLC, dit was na het aanbrengen van de PERL
De stootstrips aan de voor en achterzijde lijken zich ook beter te houden, de stootstrip aan de voorzijde van de wagen kun je ook zien op bovestaande foto
Nadat ik de wagen rondom voorzien had van PERL, heb ik nog een foto gemaakt van de stootstrip welke ik als eerste behandeld heb
Conclusie:
Ik denk dat het een zeer makkelijk te verwerken product is, maar dat mijn trims simpelweg te ver heen zijn om ze met een simpele behandeling weer te krijgen zoals ik dat wens, dit ligt zeker niet aan het product !
Wel denk ik dat een andere verhouding of misschien zelfs puur het product voor nu beter uit de bus zal komen, het boetekleed trek ik zelf aan. Het zal een bijzonder makkelijk product zijn voor de trims die redelijk in orde zijn en wanneer je ze even een "touch up" wil geven