• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review CarPro PERL

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.546
173
44
Doetinchem
Afgelopen bestelling heb ik ook de PERL (Plastic, Engine, Rubber, Leather) meebesteld voor mijn trims en de bandjes.

Met name een stootstrip (bijrijdersportier) heeft erge behoefte aan een behandeling van een dergelijk product.

Het is in mijn ogen, een nog niet heel erg bekend product, dus ik dacht laat ik mijn bevindingen hier maar eens plaatsen, misschien heeft iemand er iets aan ;)

Allereerst de verpakking gelezen, daarop staat dat je het kan aanlengen met water in een verhouding van 1:1 tot 1:5, voor de trims word een verhouding aanbevolen van 1 deel PERL op 3 delen water.

Ik had nog een sprayflesje en daarin heb ik 25 ml PERL gedaan en vervolgens 75 ml water en daarna flink geschut. Ik heb bewust niet meer aangemaakt omdat ik eerst wou kijken hoe het product werkt, stel dat deze mengverhouding niet afdoende is, dan kan ik beter 100 ml wegdoen / apart houden dan wanneer ik een fles á 500 ml vul.

De trims waren eenmaal eerder behandeld met All Season Dressing van Meguiars, maar dat is ook alweer een aantal weken geleden en daar was trouwens niets meer van te zien.

Ze zijn niet ontvet met een Super degreaser of APC, ik heb de PERL dus aangebracht nadat de auto gewassen en gedroogd was, wellicht is dit nog van invloed op het uiteindelijk resultaat.

Het product voelt absoluut niet vettig, het is wit van kleur en het geurt niet echt ergens naar, althans ik kan het niet ergens onder plaatsen, maar het is ook zeker geen vervelende geur.

Voor het aanbrengen heb ik gebruik gemaakt van een Poorboys microfiber applicator en dit ging goed, aanbrengen was simpelweg eroverheen gaan en het liet een mooie donkere trim na

P1030326.jpg


Enkele seconden later, leek dit toch niet zo goed te "dekken" als in eerste instantie het geval leek

Zie hier een close up van de stootstrip op de deur
P1030327.jpg


Ik denk wel dat het uitmaakt op welk soort kunststof je het product gebruikt, op de grille van de wagen lijkt het resultaat beter te zijn

P1030330.jpg


De roosters om de mistlampen zijn ook ver heen en behoeven ook de nodige TLC, dit was na het aanbrengen van de PERL
P1030331.jpg


De stootstrips aan de voor en achterzijde lijken zich ook beter te houden, de stootstrip aan de voorzijde van de wagen kun je ook zien op bovestaande foto

Nadat ik de wagen rondom voorzien had van PERL, heb ik nog een foto gemaakt van de stootstrip welke ik als eerste behandeld heb

P1030332.jpg


Conclusie:

Ik denk dat het een zeer makkelijk te verwerken product is, maar dat mijn trims simpelweg te ver heen zijn om ze met een simpele behandeling weer te krijgen zoals ik dat wens, dit ligt zeker niet aan het product !
Wel denk ik dat een andere verhouding of misschien zelfs puur het product voor nu beter uit de bus zal komen, het boetekleed trek ik zelf aan. Het zal een bijzonder makkelijk product zijn voor de trims die redelijk in orde zijn en wanneer je ze even een "touch up" wil geven
 
Ik had de perl ook besteld en geprobeerd op de gt pakket van mijn swift. Dus die extra zwarte beplating bij de spatbord randen en onderskirts. Dat is een soort rubber wat na verloop van tijd wat grauw wordt.

Mijn ervaring was echt slecht. Dat spul is mij veel te waterig en smeert niet mooi egaal uit. Ook de volgende dag na een regenbui allemaal strepen, het ziet er niet uit. Ik had het eerst met apc en zelfs nog met ipa afgenomen. Omdat ik vrijwel altijd op vrij nieuwe banden rij is dit spul ook totaal geen verbetering voor de banden. Je ziet het gewoon totaal niet op mijn banden van 2 jaar oud. Ik pak de goedkope valma bandenzwart wel weer.

Op de impreza heb ik het parravan gedaan daar heb ik een lichte verbetering. Ik had het eerst 1:3 geprobeerd en daarna met 1:1 beide is dramatisch.


Ik snap dan ook werkelijk de goede reacties op het forum hierover niet en denk dat je misschioen een iets verbetering zal krijgen als je of een heel oud autotje hebt met vergeelde banden maar als dat al zo ver is zal ik je eerder een paar nieuwe bandjes aanraden.
 
Gisteren aangebracht op de banden, op het eerste zicht lijkt het nog beter dan de Wolfgang waar ik al zeer tevreden over was. Benieuwd hoe die zich de komende weken houd.
 
Toevallig heb ik het gister ook op de banden aangebracht.
Ik gebruikte voorheen bandenzwart vd halfords:-"

Dit zag er wel prima uit naar mijn idee, maar vormt een laagje en trekt vuil aan.
De PERL er gisteren dus 1:1 opgesprayd (volgende keer ga ik het aanbrengen met kwast en doek) maar trekt heel snel echt in, voel geen vettigheid meer.

En je hebt zelfs beading op de band:cool:

Tot nog toe erg tevreden over dus
 
Misschien een optie om de trims eerst te ontvetten, dan behandelen met een melaminesponsje, wederom ontvetten en dan behandelen met PERL?

De trims op de foto's, zowel behandeld als onbehandeld zien er in mijn ogen nogal witjes uit. :weetniet
 
Ik heb vorige week ook mijn trims van mijn 11 jaar oude Scenic behandeld. Ik moet ook zeggen dat het resultaat verschilt per onderdeel. Ik heb het eerst op een doekje geprayd en toen aan gebracht. Eerst alles ontvet met APC+. Ik moet wel zeggen dat het er nogal uitgedroogt bij stond die trims. Na de eerste keer dacht ik ook dit is niets. Ik heb er 3 laagjes op aangebracht en toen kwam het er al een stuk beter onderuit. De grovere kunstofdelen zoals de handgrepen zijn nog niet echt naar mijn zin, nog eens behandelen misschien. De gladdere delen kwamen er wel mooier onderuit. Ik wil het ook op mijn banden gebruiken, daar had ik het ook voor gekocht eigenlijk.
 
Het 'probleem' met alle middeltjes is dat deze maar tijdelijk zijn.

Ik heb destijds de Dodo Juice Trim Sealant gebruikt en ik heb er nog steeds geen spijt van. De trims zijn nog steeds mooi zwart.
 
Ik heb het vandaag ook op de 207 gebruikt 1:1 en daarna lichtjes opgewreven met een microdoek en moet zeggen ziet er toch goed uit (voorlopig) .
 
nicknameless zei:
Het 'probleem' met alle middeltjes is dat deze maar tijdelijk zijn.

Ik heb destijds de Dodo Juice Trim Sealant gebruikt en ik heb er nog steeds geen spijt van. De trims zijn nog steeds mooi zwart.


Geef ik je 100% gelijk in :)^
Sinds ik de Dodo op de trims heb gebruikt heb ik zelfs nog niet de kleinste neiging gehad om de andere trim dressings/gels/sprays uit mijn collectie nog eens uit de kast te halen.
Het blijft ellende om te verwerken, maar dat neem ik er graag bij aangezien het een mooi en langdurig resultaat geeft.

Ik hoor ook veel mensen zeggen en schrijven dat een trim product in je trims trekt en je plastic gaat "voeden", dat is een stelling waar ik telkens hard moet mee lachen.
Hoe kunnen producten op waterbasis en die geen agressieve bestanddelen bevatten nu in godsnaam in plastic trekken.
Het legt er enkel een laagje bovenop, niet meer en niet minder.

Perl kan ik nog niets over zeggen, heb de sample hier staan maar ben nog niet toegekomen aan het gebruiken ervan.
 
Ook ik heb PERL een paar weken geleden op mijn trims aangebracht. Zit er nog goed uit.

Alleen vraag ik mij af of je hier gewoon met PB spray & wipe overeen kan gaan, of vind de PERL dit niet leuk?
 
Ik heb van de week mijn interieur ermee gedaan. Ik had hier meer een tevreden gevoel. Op mijn auto werkt het totaal niet op de extrieur delen. Het blijkt dus wel dat het echt verschilt welk merk/type plastic je hebt. Het werkt zeker niet op elke kunstof.

Mijn vrij nieuwe banden hebben er ook geen baad bij maar ik heb een oude band want ik heb een wandklok van een autoband in de werkplaats hangen. Die band is inmiddels 20jaar oud. Die heb ik ingesmeerd en dat is wel een heel verschil. Gewoon van geel naar zwart.
 
jim zei:
... Hoe kunnen producten op waterbasis en die geen agressieve bestanddelen bevatten nu in godsnaam in plastic trekken. ...

Je zult nog gek opkijken hoeveel van die thermoplasten gevulcaniseerd zijn.
Die nemen echt wel wat van het product op.

Hans
 
vandaag op mn zwarte spiegelkap gestest, onverdund. ik ben benieuwd

andere spiegelkap zit carlack op. even wat vergelijken.
 
Ik vind Perl een matig product, op mijn zwarte spiegels getest en na een nacht regen zag je precies de sporen van de druppen. Op de banden werkt hij daarentegen wel perfect :)
 
@ Gerkee,

product aanbrengen, laten intrekken / inwerken en na een x aantal uren nawrijven / afnemen met een badstoffen doekje. Handdoek of washandje.

Geen mf doek gebruiken aangezien deze het product opneemt.
 
vandaag ook weggelopen druppels gesignaleerd en op de carlack spiegel niet.


morgen de perl nog us proberen,met nawrijven
 
Aangezien foto's meer zeggen dan woorden,
nog even foto's van banden die ik met PERL behandeld heb.

Het ziet er m.i. niet uit als, 'kijk ik heb wat op mn banden gesmeerd'
Maar eerder als: nieuwe banden$$)


Band rechts, gewoon goed schoon
Links: PERL

Foto-84EBNZIH.jpg




Foto-JKFD3XK4.jpg