• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Chemical Guys - Maxi Suds II

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Gisteren even de Maxi Suds II getest.

Het eerste wat opvalt als je het flesje opent is de geur. Niets meer aan doen, ruikt heerlijk... :heart_eyes:

De auto op de gebruikelijke manier gefoamd en afgespoten met de Kärcher. Daarna wat Maxi Suds II in een emmer heet water gedaan, en - zoals altijd - de lans van de Kärcher in de emmer gezet om op te schuimen en het water op handwarme temperatuur te brengen. Schuimen als een dolle hond (© Ladybug), er lag een dikke laag schuim op de emmer. Maar ja, het heet ook Maxi Suds...

Mitt aangetrokken, en wassen maar... Hmm. Het water lijkt wat schraal onder al dat schuim. De Meguiar's Gold Class voelt beslist rijker aan, terwijl ik daar telkens echt maar een heel klein beetje van gebruik. Enfin, een beetje meer Maxi Suds II in de emmer dan maar. Nu even geroerd met de hand (mitt) en wassen maar weer. Hmm. Iets meer schuim op de auto, maar 'Maxi Suds'... niet echt. Valt op dit punt een beetje tegen in vergelijk met de Gold Class.

De auto verder gewassen en ten slotte een nieuwe emmer gevuld voor de wielen. Resultaat was hetzelfde, beetje waterig en weinig schuim wat werkelijk OP de auto terechtkomt. Zo'n dolschuimende emmer is grappig hoor, daar niet van. Maar een beetje 'soapy water' op de auto is toch ook niet weg. Naja.

Om de een of andere reden had het wassen wat langer geduurd dan normaal, dus nog een testje bedacht: beetje Maxi Suds II in het tankje van de Kärcher, en spuiten maar... Nu kreeg ik dus wél schuimende shampoo op de auto. Kennelijk is dit een betere manier van aanbrengen... Leuk - dit was slechts ter lering ende vermaeck - maar met koud water wassen lijkt me ook niet alles.

Afspoelen gaat makkelijk genoeg, en het resultaat mag er zijn. De auto is schoon, en glanst mooi na het afdrogen met de MD. Géén last van kleverige 'vlekken', iets wat je wél kunt krijgen als je teveel GC gebruikt (maar waar ik nooit last van heb bij spaarzaam gebruik). Drogen gaat makkelijk, en (mede dankzij de finish) rolt het water zó van de auto.


Conclusie: een shampoo die wat minder 'rijk' is dan verwacht - zeker met de naam Maxi Suds II - en op dat punt minder dan de Gold Class. Hij doet z'n werk wel goed, en is makkelijk na te spoelen en te drogen, óók als je wat meer gebruikt. Laat een mooie glans achter. Wel weer wat duurder dan de GC, dus of deze de GC ooit gaat vervangen betwijfel ik, maar ik zal 'm op een later tijdstip nog eens vergelijken, om te zien of ik m'n oordeel dan moet wijzigen.

  1. - minder rijk

    - minder economisch

    + goed resultaat

    + makkelijk te spoelen

    + laat geen sporen na, zelfs niet bij overdadig gebruik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen, heb de Suds II ook net aangeschaft.

Ik hoop dit weekend eens te testen, zal hier wel even plaatsen wat mijn ervaring is.
 
Thanks Sven :)^
Alweer een mooie review..
Ik moet de extreme body wash & wax nog steeds testen ,het weer laat het me nog steeds niet toe..