• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Clearcote Car Wash

jim

Detailing rookie
14 sep 2009
523
0
Deze avond was het nog eens aangenaam op gebied van temperatuur, niet overdreven zoals voorgaande dagen dus ideaal om de wagen nog eens te poetsen.
Laatste waxbeurt was 03/06/2010, bij de review van de Pinnacle Signature Wax en sindsdien is de wagen slechts 2x gewassen. (weinig tijd door aankoop huis en al wat er bij komt kijken)
Die 2 wasbeurten werden gedaan met de shampoo waar ik nu een kleine review van gemaakt heb.
Ik heb voorgenomen om geen review van een product meer te maken tijdens het eerste gebruik van dat product.
Want na 1 keer proberen kan je niet echt juist oordelen vind ik persoonlijk!

Clearkote Car Wash shampoo:
2j0i7ah.jpg

Ik had die eens doen meekomen met een UK bestelling, en prijs van 8.25€ vond ik het testen waard.

Ik heb dus 20ml gebruikt in 15L(+-4gallon) water.
De shampoo heeft een erg vaste structuur, is de minst vloeibare shampoo die ik bezit en al getest heb.
Je ziet het product echt drijven in het water alsof wat olieachtig is.
2n84rr5.jpg


Schuimen doet de emmer na opschuimen met de tuinslang wel.
2yui05h.jpg

Maar ik vind het geen vast schuim en het is sneller weg dan ik gewoon ben.
Ik heb tijdens het wassen af en toe de emmer wat doen opschuimen met de slang.
Mss moet je meer product gebruiken om een vast schuim te krijgen, de fabrikant raad volgens de fles 1OZ aan bij 1 gallon water.
Maar 1 fl oz (US) = 29.57 ml x 4 = 118.28ml en zulke verhoudingen vind ik belachelijk hoog en totaal overbodig om een net wasresultaat te bekomen.
De waxlaag zou snel aangetast worden denk ik zo, en fles zo goed als leeg na 4x gebruiken.

Daar doe ik dus niet aan mee, en persoonlijk vind ik verhoudingen van 20 a 30ml op 15L al echt de limiet voor een wasbeurt.
Schuim is bijzaak voor mij en hecht er zo goed als geen belang aan.
Maar tijdens het wassen had ik wel schuim.
s25zk3.jpg

35mirmx.jpg

Wat me wel opviel is dat ik door gebruik van deze nieuwe schaapie wasmitt veel minder sop uit kan uitknijpen dan ik met mijn MF sponzen wel kan.
Dus voor mij nog een overtuiging waarom ik toch liever met MF sponzen werk dan met washmitts.

Tijdens het wassen is me na die paar wasbeurten wel opgevallen dat de shampoo de washmitt of spons goed laat glijden, en goed glijden vind belangrijk tijdens het wassen.
Vergelijkbaar met CG Glossworkz en Dodo BTBM.
De geur is bijna identiek aan CG maxi suds II, een echte amandelgeur dus.

Wassen ging vlot, voldoende reinigingskracht.
Ook geen probleem bij het afspoelen of drogen, alles ging vlotjes zoals het moet.
Wel merk ik op dat de lak minder glad aanvoelt na het wassen dan CG Glossworkz welke mijn favoriet blijft op dat gebied.
Wat pics na het wassen, wel pics van lage kwaliteit want was 21h30 toen ik ze nam.
zkqsrn.jpg

219djps.jpg

2ymak9y.jpg

20pam83.jpg

9u98xl.jpg

Je ziet ook dat de Pinnacle Signature Wax het na 1.5maand nog steeds netjes uit weet te houden bij deze hoge temperaturen en meermaals in hevig onweer de voorbije maand.
Nog steeds een natte glans.

Mijn conclusie:
Een goede shampoo voor onderhouds wasbeurten en voor die prijs zeker waard om te bekijken.
Heb andere shampoos in mijn collectie die me beter liggen maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.

+ Geur (amandel)
+ Glijdende werking van het product
+ Prijs/kwaliteit zeer aantrekkelijk

- Hoog verbruik als je de fabrikant zijn waardes zou hanteren.
 
Leuke review, maar het product zelf spreekt me nog niet genoeg aan om van de Dodo shampoo's over te stappen. Over- en Onderdosseren zijn beide niet geweldig voor je wax en lak, dus ik zou daar wel meer mee uitproberen ipv een factor 4 te weinig in het water doen.
 
Mooie review.

Veel shampoos hanteren een oz (30ml) per gallon (4 liter water).

Voor mijn Leon heb ik aan een emmer met 4-6 liter water meer dan genoeg.
Je hoeft de shampoo emmer echt niet helemaal vol te spuiten.

Verbruik valt dan wel mee.
 
@ Skybump:
Onderdoseren is relatief, als je iets of wat voeling hebt met de producten merk je zelf al snel welke verhouding goed genoeg is.
Bij shampoo voel ik dat altijd handmatig aan, product in de emmer mengen (zonder opschuimen) en als je dan het sop goed kan voelen op je huid en je handen goed glijden over elkaar is het goed genoeg om de wagen veilig mee te wassen.
Als je gewoon bent met Dodo shampoo te werken bv BTBM, dan zou ik die shampoo niet laten staan voor deze Clearkote.
Zelf heb ik een kleine verslaving op gebied van shampoo, want wil steeds nieuwe testen ook al heb ik er enkele die ik praktisch niet ga kunnen overtreffen.

@ Dibbuz:
Zelf verbruik ik +-6L sop op de wagen zelf, en de resterende sopmengeling gebruik ik op met de wielen en wielkassen te poetsen.
Zo blijft er meestal +- 1-2L over in mijn emmer.

@ Mcshine:
De CG Glossworkz blijft ook mijn favoriet, beste wat ik tot nu toe getest heb.
Daarna volgt Wolfgang autobathe en Dodo BTBM.

Vind deze Clearkote geen echte topper maar meer een middenklasse zoals er zoveel op de markt zijn de dag van vandaag.
Vergelijkbaar met CG maxi suds II en Meguiar's GC.
Zeker het proberen waard als je eens wat anders wil gebruiken, anders word detailing ook maar een sleur als je altijd hetzelfde product zou gebruiken :zzz: