• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Crystal Noir

sjoerdnijhuis

Detailing addict
21 mei 2008
788
65
Zo dan maar eens een review van deze wax.

AanwinstEngeland002.jpg

Ik heb deze wax aangeschaft om eens een andere te testen, vooral eentje waar ik het bestaan niet van wist.
Het is een wax die door de mannen van Dodo Juice en Crystal Clean samen is gecreëerd en speciaal voor de
donkere lakken als blauw en zwart.

De prijs van dit panel potje bedraagt £21.50

De wax heeft genoeg kleurstof erin zoals hier te zien
AanwinstEngeland004.jpg


Nou als eerst moest ik voor deze test mijn auto na 5!! weken weer eens een keer wassen (ivm schade een tijd
stil gestaan) Daarna moest ik de motorkap die ik uit Duitsland gehaald heb met een "beetje" steenslag en lakschade
eerst prepareren voor de wax.
Dit heb ik gedaan door eerst een testspot (A3 :ja ) te doen en daar kwam ik op 1 pass met de lichte wollen pad (So1o)
met Menzerna Super Intensive Polish en daarna met Meguiars M205 op een Zwarte Kompressor pad (Monello) om die ook
Even te testen.. en finishen op de Dap en Lime prime op een zwarte LC pad. Hier en daar heb ik ook moeten wet-sanden om de wat diepere krasjes weg te krijgen... en is aardig goed gelukt vind ikzelf.

Van:
CrystalNoirrev008.jpg


Naar:
CrystalNoirrev009.jpg


Nu de review zelf.
Heb de Crystal Noir vergeleken met de Blue Velvet vanwege ongeveer dezelfde hardheid en omdat deze ook veel kleurstoffen bevat :!

Het is dus een vrij harde wax een beetje vergelijkbaar met de Blue Velvet van Dodo Juice die vind ik helemaal geweldig werken en
bij de Crystal Noir ging het ook goed:)^ het opgrengen van de wax gaat een beetje stroever als de Blue Velvet maar nog steeds
vrij makkelijk.
Na eerst de Crystal Noir aangebracht te hebben waar ik in 1e instantie wel aan moest wennen. Ik had hem op een of andere manier makkelijk verwacht. toen ik het doorhad ging het ,^^
Wat me wel opvalt is dat ik toch wel vrij vaak moest "bijladen" maar dit kan ook zijn omdat dit mijn eerste testpotje is.
Daarna de Blue Velvet opgebracht, ongeveer 1 minuutje na de CN.
CrystalNoirrev013.jpg


CrystalNoirrev011.jpg


De beschrijving op de CN zegt dat de wax ongeveer 15 minuten moet curen.. nu heb ik vandaag met toch niet al te hoge temperaturen hem al kunnen afnemen na 10 minuten.. na ongeveer een half uurtje te hebben geademd moet hij opnieuw worden uitgepoetst om de echte glans naar voren te halen. Ik heb hier in mijn geval niks van gezien maar de locatie was dan ook slecht.
Het uitpoetsen ging echt super makkelijk! (Fuzion achtig bijna) Kon de BV gelijk na de CN afnemen.

CrystalNoirrev014.jpg

CrystalNoirrev015.jpg

Echte glans heb ik nog niet gezien, maar ik hoop dat morgen de zon wel schijnt dan zal ik nog even wat foto's maken in de volle zon.:!

Dan de beading ,^^
De CN geeft wat compactere druppels en da BV wat meer grote.
CrystalNoirrev017.jpg

CrystalNoirrev018.jpg


Nadeel van de CN:
CrystalNoirrev021.jpg


De kleurstof wil er moeilijk weer uit.. maar dat is ook wel weer prettig want gebruik ik hem niet ergens anders voor.

Voor en Nadelen voor mij
+ Verwerking (Easy on easy off)
+ Beading (ik vind het mooi om een hele boel kleine druppels te zien :heart_eyes: )
+ Geur (hou van waxen met een fijn luchtje eraan)
+ Sheating (lak was droger als bij de BV)

- Prijs is toch wel stevig
- De verpakking (ik haat kleine potjes....)

Al met al vind ik het een fijne wax om mee te werken en zal proberen om de duurzaamheid van 1 laagje vast te stellen.
Want verder is de review een beetje magertjes :schaam
 
Laatst bewerkt door een moderator: