• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Born Slippy

-Vanquish-

Detailing addict
1 jul 2008
698
65
Eén van de nieuwe producten van Dodo Juice is Born Slippy, een glijmiddel om te kleien. Ik heb ervoor gekozen om de Born Slippy te kopen die reeds verdund is en dit wordt geleverd met sprayer. Je kan ook een refill kopen (1:10 te verdunnen) maar deze wordt dan zonder sprayer geleverd.

IMG_0973-kopie.jpg


Ik ben aan de slag gegaan met een blokje Poorboy's World klei. In de voormiddag was ik nog aan het kleien geweest met Last Touch van Meguiar's, maar toevallig had ik maar een halve wagen gedaan, toen het pakketje van Carclean arriveerde. Nog een halve wagen over om te testen dus!

Vooraleer te beginnen kleien toch even het etiquette gelezen. Daarop staat dat het "very slippery" is en dat het "cleaning agents" bevat. Die cleaning agents (vind er zo dadelijk geen gepaste vertaling voor) lijken me heel interessant. Zo heb je de reinigende werking van de klei + van het glijmiddel tesamen. Dubbele en nog veiligere reiniging dus, althans zo begrijp ik het.
Een misschien niet onbelangrijk zinnetje op het etiquette is dat je wanneer je het oppervlak wil schoonwrijven na het kleien, eerst wat water moet spuiten om het residu te verdunnen alvorens af te drogen met een schone microvezeldoek.

Even met het flesje geschud en dan ben ik begonnen. Dadelijk viel me iets op... de sprayer levert de fijnste nevel die ik tot nu toe gezien heb. In tegenstelling tot de voormiddag toen ik met Last Touch aan het kleien was, bleef Born Slippy op het oppervlak hangen in plaats van er af te lopen. Dit komt o.a. door de fijne nevel denk ik. Of het een eigenschap is van Born Slippy, dat zou je kunnen testen door het eens met een andere sprayer te gebruiken.
Het leek wel alsof er bijna niets uit de sprayer kwam en daardoor had ik toch wat schrik om zo te kleien. Heb dan maar overvloedig zitten spuiten voor de zekerheid, maar schrik was helemaal niet nodig. Het is very slippery indead!

Tijdens het kleien ben ik blijven spuiten wanneer ik vond dat dat nodig was en dit werkte zeer goed. Het viel me ook op dat Born Slippy zeperig wordt tijdens het kleien, zoals je op de foto hieronder kan zien. Vandaar denk ik ook dat je wat water moet spuiten alvorens af te drogen. Afdrogen ging trouwens ook heel goed, al had ik beter niet de fantastic furs gebruikt, die waren nog nooit gebruikt en stoften wat.

IMG_0125.jpg


Nu, ik heb de motorkap, dak en hele achterkant van de wagen gekleid en dit is wat nog in het flesje zit...

IMG_0129.jpg


Ik vind het zelf behoorlijk indrukwekkend, wetende dat ik echt heb zitten spuiten dat het een lieve lust is en dat er maar zo weinig uit het flesje is. 8-())
Mijn wagen was nu wel niet zo vuil, maar al bij al lijkt me dit het beste glijmiddel om te kleien dat ik tot nu toe gebruikt heb. Zijn andere producten nu opeens slecht? Zeker en vast niet! Ben je echter op zoek naar een clay lube, specifiek ontwikkeld voor de taak met net dat ietsje meer, dan moet je Born Slippy zeker eens proberen!


Dit was mijn eerste review die ik hier geschreven heb, ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben. :)
 
Ik heb het vandaag ook binnen gekregen samen met de fine grade clay bar van Dodo, ik heb de refill verpakking dat is dus 1:10 te verdunnen (250 ml), dus voor een tientje kun je 2,5 liter clay lube kopen! En het ruikt ook nog eens lekker, bij mij is het overigens rood.
 
Leuke review Skybump. Ik krijg um zelf morgen ook binnen dus ben benieuwd!

De FF van Dodo is trouwens een doek voor wax af te nemen en volgens mij minder om polijstmiddelen / klei lubricant af te nemen.
 
Xizer zei:
Leuke review Skybump. Ik krijg um zelf morgen ook binnen dus ben benieuwd!

De FF van Dodo is trouwens een doek voor wax af te nemen en volgens mij minder om polijstmiddelen / klei lubricant af te nemen.

Eh .. dank voor de eer :)_[]

-Vanquish- is de reviewer, bedankt voor de review.. mijn order is ook de deur uit :)
 
Misschien kun je Tim een mailtje sturen en een percentage vragen van elk verkocht flesje Born Slippy dat verkocht wordt naar aanleiding van jouw review! :D
 
Xizer zei:
De FF van Dodo is trouwens een doek voor wax af te nemen en volgens mij minder om polijstmiddelen / klei lubricant af te nemen.

Klopt, maar ik had even niets anders meer van doeken in de buurt ;)

Xizer zei:
Misschien kun je Tim een mailtje sturen en een percentage vragen van elk verkocht flesje Born Slippy dat verkocht wordt naar aanleiding van jouw review! :D

Ah, komt dat dan niet standaard bij het schrijven van een review? :D
Nee, heb geprobeerd objectief te blijven. Zo vond ik die fijne nevel in het begin niet zo handig, naarmate ik verder werkte begon ik mijn draai te vinden. En als je dan ziet hoe weinig je ervan gebruikt. :)
 
Ik was ook heel benieuwd naar de ervaring met dit product!
De review heeft me wel overtuigd om het (voorlopig) op m'n wensenlijst te zetten :heart_eyes:
 
nette revieuw
is de dop van de sprayer ook te draaien? voo fijne of minder fijne straal?

die fotos zien er goed uit iig, en zeperig ,maar dat moet ook.
eerst mn gallon last touch eens opmaken en dan de dodo proberen
 
Leuke review! We stellen review altijd heel erg op prijs. Het is zeer leuk om te lezen en erg waardevol voor anderen om mee te nemen in een aankoopbeslissing!

Ik ga het zaterdag allemaal testen. Dan staat de R8 op het programma om een mini-detail te geven (voor zondag uitgenodigd voor AutoMaxx Street Power op Zandvoort)
 
Dennis Blomaard zei:
Moet je bij die "Cleaning Agents" denken aan iets als Pre-Wax cleaners?
Ik verwachts iets van oplosmiddelen om de lak zo glad mogelijk maar ook zo goed mogelijk te reinigen. Denk dat het helpt om vervuiling sneller in de klei te krijgen, waardoor je minder vaak over je laklaag heen hoeft te gaan!
 
Inderdaad. Cleaning agents = reinigende bestanddelen, dus beetje zoals een zeep werkt. Vervuiling zal dus effectiever losgemaakt worden, niet enkel door de wrijving van de klei. (Zo begrijp ik het toch)
Born Slippy is wat betreft algemene samenstelling een beetje te vergelijken met Born to be Mild heb ik eens gelezen.
 
Ik heb vandaag ook de Born Slippy gebruikt in combinatie met Bilt Hamber regular clay. Ideale combinatie vond ik het. Ik heb deel voor deel ingespoten, gekleid en vervolgens afgespoten met de tuinslang. Als andere nog niet behandelde delen ook nat werden maakte het voor de werking niets uit. Wel heb ik na alles gekleid te hebben de hele auto nogmaals nat gemaakt en met een PB Waffle Wave droogdoek gedroogd.
 
Vandaag voor het eerst gebruikt en moet zeggen is echt top spul, om te kleien het beste wat ik tot nu toe gebruikt heb. Kan echt niet op tegen de megs quick detailer of de last touch, top productje!
 
Goed idee, als je wil neem ik hem morgen wel voor je mee, kan je eens proberen. Zal wel ergens een auto zijn waar een stukje aan gekleid moet worden, niet?
 
Toevallig gister gebruikt bij de BMW die A3 en ik gedaan hebben. Hoewel de sprayer niet al te makkelijk is gebruik je zo wel zeer weinig zeg 8-())
Lekker zeperig en glijdt erg lekker. Lekkere ranja geur ook :heart_eyes:

Zeker een aanrader!