• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Dodo Juice Double Wax

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.988
193
47
Den Haag
Dodo Juice DoubleWax

Als eerste wil ik forumlid en goede vriend Bartr123 bedanken voor het ter beschikking stellen van de wax voor deze review :)^

De Double Wax, oftewel "DetailingWorld".

Typisch een product wat weinig bekend is op het forum of weinig mensen in bezit hebben, daarom deze review.

Voor de test leek het mij een goed idee om elke wax apart te testen en te testen als ze gelayerd zijn.

Motorkap in 3 delen verdeeld en in elk vlak een wax verwerkt. Uiterste gedeelte links heb ik gereserveerd voor de gelayerde wax.

Het opbrengen heb ik gedaan met een Dodo Juice fingermitt. Uiteraard voor elke wax een schone nieuwe gebruikt om kruisbesmetting te voorkomen.
Het afnemen is, zoals we van Dodo Juice gewend zijn, een appeltje eitje. Na de curetijd (swipetest) afnemen met een schone mf doek.

Na het afnemen van de harde wax, wordt er geadviseerd om 24 uur te wachten voordat een volgende laag wordt aangebracht.

Helaas heb ik hiervoor niet de mogelijkheid gehad aangezien ik deze review gemaakt heb op de Lelystadmeeting.
Ik heb de softwax na ongeveer een uur aangebracht nadat ik eerst de rest van de auto behandeld had met de Dodo Juice SN 2.0

Conclusie:

Double Wax blauw
+
- geur, ruikt heerlijk, een beetje kruidig, kruizemunt
- verwerkt makkelijk, easy on, easy off
- standtijd?
-
- prijs
- standtijd?

Double Wax groen
+
- geur, ruikt heerlijk naar pepermunt
- verwerkt makkelijk, easy on, easy off
- standtijd?
-
- prijs
- standtijd?

Voor de prijs van € 115,00 euro heb je gewoon 2 topwaxen in huis. Best aan de prijzige kant als je 2 'gewone' Dodo waxen neemt, die kosten bij elkaar gemiddeld € 88,00 euro (hard + zacht, om het even welke)

Is het die 27 euro méér waard?
Lastig te zeggen aangezien de Double Wax 2x 200ml potten zijn en de rest van de Dodo potten 250ml. Je krijgt minder voor meer geld :confused:

In ieder geval een wax die hoog op m'n 'hebbûh hebbûh' lijstje staat :-b
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tkx voor de review !

Ben behalve de standtijd van elk behandeld vlak ook benieuwd naar beading en sheeting...let het tzt weten/zien met foto's svp..
 
nicknameless zei:
. Uiteraard voor elke wax een schone nieuwe gebruikt om kruisbesmetting te voorkomen.

Weer een nette review Patrick:)^ . Het is natuurlijk logisch dat je een schone pad pakt voor ieder nieuw product. Ik zelf heb ook voor iedere wax een andere pad , maar wat ik me afvraag of een kruisbesmetting echt te merken is. Ik heb het zelf eerlijk gezegd nog nooit zoiets getest. Het nadeel is natuurlijk dat als je het ene product op je pad heb zitten, dat je het als het ware mengt in het andere potje.(al het halve antwoord;) )
Maar is zoiets nou te merken tijdens het op brengen en kun je het verschil zien na het uitbuffen ?:weetniet

groetjes John
 
Puike test Nicknameless :cool:

Enigzins afwijken van de "regeltjes" kan geen kwaad, eens kijken of het verschil geeft.
Die kruisbestuiving speelt hier natuurlijk meer door het layeren.
Inderdaad top van Bart, met zo'n collectie zou ik 'm te vriend houden.

De Double staat ook nog in mijn planning, alleen nu ff niet. :-& Ik voorzie een testje op twee auto's.
Een kale leasebak die dagelijks rijdt en een krasloze glimmende die vooral stil staat.

De aanschafprijs is welliswaar niet mals, maar het verbruik bepaalt de kosten :ja

Hans
 
Patrick,
Bedankt voor het schrijven van de revieuw van de Dodo Double Wax,
Ben benieuwd naar de resultaten wat betreft beading en sheeting.
Zoals gewoonlijk zal dit dmv foto's en tekst wel in dit topic aangevuld worden.

Ik kan allleen maar zeggen:
Goodjob-1.jpg
 
Volgens Dodi zouden deze waxen qua kwaliteit dichter naar de Supernatural toe gaan dan naar de gewone dodo's
Als dat zo is, is de prijs al beter uit te leggen :)
 
Ik verwacht deze wax ook komende week. In deze nieuwe versie van de Double Wax zitten ook bestandsdelen van de S.N. 2.0 volgens dodo.
 
Vandaag even de auto afgespoten in de wasbox aangezien de auto een beetje onder de modder zat na Lelystad.

De beading is oke.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan iemand uitleggen wat een gelayerde wax is?? Vast iets met laagjes denk ik maar snappen doe ik het nog niet :(
 
Even een qoute van de Dodo site:

Question:
What is layering? And what is the best technique?

Answer:
Waxes like to go on thinly, because they cure better. This means that to improve durability and depth of shine, it is better to layer a wax, rather than trowelling it on an inch deep. After all, the wax in contact with the paint is all that can bond. the rest gets buffed off. With layering, the law of diminishing returns applies. So 2-3 is all you need; remember that the solvent in the new layer of wax can remove a little of the old layer. The main points are: 1) although you can layer immediately after buffing, it is advisable to leave at least 30 mins, to allow the wax to fully cure - or as long as 24 hours if the car is in a clean garage; 2) don't layer over old wax or wax that has been on a car for weeks as it will have degraded and you'll risk trapping dirt between the coats; 3) only use a compatible quick detailer between layers as they contain ingredients that could interfere with the wax - or use a water mist if you need to dust the bodywork.
 
Gelukkig hier nog geen regen of ander vocht.
De Jaguar staat wel te glimmen als een spiegel
Wachtend op het tweede laagje.

Hans