• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Red Mist Tropical Protection Detailer

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Nadat ik vorige week een mooie bestelling Dodo Juice spullen ontvangen heb, vandaag maar eens aan het testen gegaan.
Na het wassen van de wagen ook eens de Dodo Juice Red mist uitgeprobeerd, dit zou een soort van qd moeten zijn die nog wat extra bescherming aan de lak geeft.
Volgens de beschrijving in de webshop:
Deze super quick detailer spray werkt als een normale detailer, maar geeft toegevoegde bescherming aan het oppervlak. Het is dus eerder een spray sealant.
Het maakt het oppervlak sterk waterafstotend en lekker glad.

De verpakking:
DodoRM250.JPG


Zoals we gewoon zijn van Dodo een leuke flashy verpakking met op de achterkant de korte maar duidelijke product omschrijving.
De Red Mist wordt steeds geleverd in deze verpakking met sprayer, deze sprayer geeft een heel dunne, fijne mist van product. Dit zorgt ervoor dat je maar weinig product gebruikt.
Een kleine kant tekening is wel dat de sprayer misschien niet van de makkelijkste is om te hanteren. Nu heb ik zelf door enkele botbreuken redelijk kromme vingers en werkten ze voor mij beter dan welke sprayer ook, maar ik zou het goed begrijpen dat het voor een 'normaal' iemand misschien iets minder gemakkelijk werkt.


Het product:
Zoals je hierboven kan lezen en zien wordt het product geleverd in een spraybottle, eerst de sprayer er maar eens afgedraaid om te kunnen ruiken aan het product. En zo rechtstreeks van de fles is dat geen aanrader, je krijgt een echte chemisch geurtje in je neus.
Nu tijdens het verwerken van het product heb je hier geen last van, dan zit er eerder een fruitig geurtje aan, ik denk dat de chemische stoffen snel vervliegen of zo.

Het aanbrengen gaat zeer gemakkelijk door de dunne spray uit de fles, zoals aangegeven is het gewoon opspuiten en daarna onmiddellijk afvegen met een microfiber doek waarvan je regelmatig een ander deel gebruikt. Zolang u zich hieraan houdt, opspuiten en daarna afvegen dan zal je geen problemen ondervinden. Ik zelf heb ook eens getracht het product wat langer te laten curen maar dan laat het zich iets moeilijker verwijderen, dit werd wel makkelijk op gelost door gewoon enkele sprays Red Mist erover te doen en klaar.

Het product geeft de wagen een zeer gladde finish en maakt het oppervlak lekker glad. Ook krijg je een mooie diepe warme glans die achterblijft op de lak!
Ook heeft het een mooie beading als resultaat.


Eindconclusie:
Ook met de Red Mist is Dodo Juice er weer in geslaagd een topproduct op de markt te zetten.
Het is in mijn ogen niet zo zeer geschikt als een quick detailer (als bv een spray & wipe) maar eerder als een spray sealent of een qd+ (zoals de megs ultimate detailer, ...)
Het is gemakkelijk aan te brengen en geeft een mooi resultaat. Het is een goed product om tussen de wax beurten door je wagen toch nog wat extra bescherming te geven.

Kortom weer een topproduct van Dodo!


Bedankt voor het lezen, en hopelijk heb je wat gehad aan deze review.
Voor verdere vragen of opmerkingen, aarzel niet om iets te posten!


Groeten Rodders,


PS:Ik heb spijtig genoeg nog geen foto's kunnen maken, ik tracht dit zo snel mogelijk aan het topic toe te voegen!