• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Sour Power Shampoo

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Nadat ik vorige week een mooie bestelling Dodo Juice spullen ontvangen heb, vandaag maar eens aan het test gegaan.
Ten eerste heb ik de Dodo Juice Sour Power shampoo getest, dit zou volgens Dodo de 'budget' variant van de Born To Be Mild shampoo zijn.
Maar zou daar en tegen iets meer glans versterkers bezitten.

Zoals we gewoon zijn van Dodo een leuke flashy verpakking met op de achterkant de korte maar duidelijke product omschrijving.


Het product:
Je zou voor een volledige emmer 2 à 4 capfulls nodig hebben per emmer. Ik begin steeds met de emmer half vol te doen met water, shampoo erbij, en dan verder afvullen.
Ik heb nu gemerkt dat 2 capfulls meer als genoeg is voor een gewone emmer, je krijgt daarvan een mooie en vaste schuimkraag op je emmer.
Vanaf het moment dat je de shampoo opent krijg je een geur van granni smit appels in je neus en deze geur blijft tijdens het wassen ook aanwezig.
Het schuim blijft ook tijdens het gehele was proces mooi stevig.

Het wassen met de Sour power gaat goed en is te vergelijken met die van de BTBM, maar toch vind ik die laatste een gladder effect geven tijdens het wassen.
Hiermee bedoel ik dat de BTBM de washmitt nog iets zachter over de lak laat glijden. Maar de Sour Power is nog steeds een zeer goede shampoo, in mijn ogen beter dan een NXT carwash of een gold class.

Nu was mijn wagen niet zo heel vuil, maar al het vuil dat aanwezig was ging vlot van de wagen af en ik denk dat daarin de prestaties van de Sour Power te vergelijken valt met die van de BTBM, ook tijdens het afdrogen van de wagen was het verwerken hetzelfde als het afdrogen van de wagen met BTBM. Of de glansversterkers in de Sour Power echt veel doen durf ik niet te zeggen, na het wassen blonk de wagen mooi, maar dat is normaal als ie in twee lagen blue velvet staat. Ik denk dat dan een shampoo weinig verschil kan opleveren. Dus over die eigenschap heb ik toch mijn lichte twijfels.

Of je er mee kan foamen weet ik niet want ik heb geen foamgun, die test zal voor iemand anders zijn.


Eindconclusie:
Het is nog maar eens een topproduct van Dodo Juice en zoals ze zelf al vermelden een 'budget' variant van de BTBM. Deze laatste blijft toch nog steeds mijn favoriet!
De Sour Power ga ik vanaf nu gebruiken voor de wagens van vrienden/kennissen/familie die ik nog du, en de BTBM wordt exclusief voor mijn wagen gebruikt.

Al bij al dus een heel goed product dat pakken beter is als de meeste auto shampoo's op de markt!


Bedankt voor het lezen, en hopelijk heb je wat gehad aan deze review

Groeten Rodders,


PS: heb er geen foto's van aangezien ik niet denk dat dit echt nut heeft, mocht hier toch animo voor zijn dan hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks voor de review..! :)^

Mooi ,overzichtelijk en duidelijk ,ik ga me ook een flesje bestellen..!
 
Leuke review.;)

Dus 2 dopjes, dat is dus even zuinig als de Born to be Mild? De BtbM is net een tikje te duur voor de wekelijkse of snelle was vind ik, Sour Power zal bij mij waarschijnlijk ook de regelmatig te gebruiken shampoo worden.
 
Idd, gewoon 2 dopjes in de emmer, dit was meer als voldoende om een normaal vervuilde wagen mee proper te krijgen. Ik denk zelfs dat als het voor je eigen wagen is die wekelijks gewassen wordt je met 1 dopje kan toekomen.
 
Leuke review! Ik ben benieuwd of de Sour nog een bescherming kan geven aan onbeschermde auto's, als iemand dat een keer zou willen testen! :ja
 
Ik kan eventueel in het weekend men vader zijn ongewaxte wagen wel eens doen. 't Is te zeggen, ik was hem sowieso maar hij staat momenteel in de garage voor herstelling en weet niet of die dan al terug gaat zijn...
 
Ik denk niet dat de sour power veel extra bescherming gaat leveren, maar ben er eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar.
Op men eigen wagen is dit moeilijk te testen aangezien die lekker in de wax staat :-"
 
Mijn grote vraag is de dosering van deze shampoo en van de Born to be Mild.

2-4 capsfull... Ik kan me niet voorstellen dat daarmee het dopje (met een kliksluiting om te spuiten) mee word bedoeld. Daar gaan namelijk hooguit 2 ML in.

Waarom geven fabrikanten niet gewoon aan hoeveel ML er moet worden gebruikt!!!!
 
dosering is toch zoals aangegeven de de dopjes van de fles die er standaard bij zitten. Daar kan wel meer in dan 2ml.
Ik gok dat 4 dopjes uitkomt op een 30ml, maar dosering is ook een beetje op gevoel werken.
Gewoon aanvoelen vanaf wanneer een shampoo voor jou lekker zit en goed genoeg het vuil verwijderd.
 
Van de BTBM gebruik ik ongeveer 20-25ml voor ongeveer 13l water ,hiermee heb je genoeg product.
 
Ik geloof dat 1 dopje 6-7 ml is.

En ik gebruik BtbM 1:1000. 15ml in 15l water, werkte perfect. Ietsje meer zou misschien gemogen hebben, maar hoefde niet echt.
 
Tim zei:
*gloek* dat vind ik nog veel! Ik gebruik amper 10ml (maar hier wel compleet onthard water).
Damn ,dat is echt weinig ,heb ooit in een bericht van Dodo gelezen dat 15-20ml genoeg zou moeten zijn ,maar ik dacht dat het voor 10 liter water was. Ik pak die Megs emmers (15liter) en doe dus iets meer.
Maar het kan inderdaad wel aan het water liggen. Vul je de emmers met water van de onthardings filter..?

Vanquish ,dat klopt inderdaad ook nog ,ik doe er teveel in dan ,zal wel dat die fles snel leeg gaat.
 
Tim heeft in de shop staan dat er een mengverhouding van 500:1 nodig is.
Dat is dus 2 ML per liter water.

Lijkt me dus duidelijk genoeg, ipv het aantal dopjes......

Groet, Peter
 
B.K. zei:
Damn ,dat is echt weinig ,heb ooit in een bericht van Dodo gelezen dat 15-20ml genoeg zou moeten zijn ,maar ik dacht dat het voor 10 liter water was. Ik pak die Megs emmers (15liter) en doe dus iets meer.
Maar het kan inderdaad wel aan het water liggen. Vul je de emmers met water van de onthardings filter..?

Vanquish ,dat klopt inderdaad ook nog ,ik doe er teveel in dan ,zal wel dat die fles snel leeg gaat.

Komt voornamelijk door het zachte water he, inderdaad via een ontharder. Dat werkt heerlijk. Water is zachter, shampoo is gladder etc!
 
Peter Jansen zei:
Tim heeft in de shop staan dat er een mengverhouding van 500:1 nodig is.
Dat is dus 2 ML per liter water.

Lijkt me dus duidelijk genoeg, ipv het aantal dopjes......

Groet, Peter

Het klopt dat de mengvehouding volgens het etiquette 1:500 is, maar je kan het ook tot 1:800 verdunnen. Iets wat rodders duidelijk ondervonden heeft, anders had hij wel meer gebruikt.

Normaal gebruik ik een aparte maatbeker, maar de dopjes van BtbM en SP zijn meer dan handig genoeg om als maatbeker(tje) te dienen, als je weet hoeveel erin kan. Mijn maatbeker was goed om 100 ml af te lezen, maar 15 ml, daar is hij al te groot voor :grinning:
Binnenkort gebruik ik een spuitje om alles te meten. :ja
 
Tim zei:
Komt voornamelijk door het zachte water he, inderdaad via een ontharder. Dat werkt heerlijk. Water is zachter, shampoo is gladder etc!

Mss een bestelling voor in de zomer ,bespaart veel moeite zweten om de auto tegen de tijd in te drogen. Gewoon afspuiten en laat de zon hem maar drogen..
 
Rodders zei:
Ten eerste heb ik de Dodo Juice Sour Power shampoo getest, dit zou volgens Dodo de 'budget' variant van de Born To Be Mild shampoo zijn.

Het verschil in prijs:
Born to be Mild, Sour Power, PB Slicks Suds
250 mL €12.50 €9.98
500 mL €23.49 €17.99
946 mL €16.99

In vergelijking met Poorboys blijf ik het veel geld vinden. Persoonlijk ben ik erg tevreden met de slicks and suds en vind de Dodo bedragen voor een shamphoo te hoog. Ieder zijn eigen keuze maar ik hou het denk ik toch gewoon bij een goedkopere shampoo.