• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Super Natural Hybrid. Take two.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.987
193
47
Den Haag
Dodo Juice Super Natural Hybrid Paste Sealant

Deze pot heb ik in een pre-order besteld een tijdje geleden via Dodo Juice. Helaas is de pot nog niet te koop in je favoriete webshop. Hopen dat ie dus gauw komt :ja

Aangezien ik op het moment van schrijven eigenlijk geen zin en tijd had om het op de 206 te testen, heb ik de scooter gebruikt voor de review.

Ik heb eerst de scooter volledig ontvet met IPA aangezien ik vorig weekend de scooter had voorzien van een laag Wolfgang DGPS en Fuzion. Ik wilde een zo'n schoon mogelijke lak hebben voor de DJ wax.

De achterzijde. Deze vermeld dat de wax ook geschikt is voor velgen. Dit heb ik niet meegenomen in de test.

Het betreft een 100ml pot. Om te laten zien hoe groot of klein deze is, naast wat andere potten gezet ter vergelijk.
30ml panelpot SN, 100ml Hybrid SN, 200ml DJ Austintacious en de 250ml Rubbishboys Original Edition.

De wax dunnetjes aangebracht met een Monello Concorso handpad.

Op het potje staat geen curetijd. Maar de welbekende swiptest geeft aan of het product lang genoeg gecured heeft.


Conclusie:

+
-
- prijs. Omgerekend 37 euro (pre-order + verzendkosten)
- standtijd. Volgens Dodo Juice zou dit, mits voorbereiding goed gedaan, een standtijd van +6 maanden is haalbaar.
- vettig, dus heerlijk smeerbaar.

-

- geur, stinkt naar diesel of wasbenzine :-& , Dodo Juice onwaardig dus
- afnemen kan lastig zijn, mits te dik aangebracht
- prijs? Wat gaat het hier in NL kosten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
thx patrick.......moet me eens dr in gaan verdiepen dat reviewen!!!is een slechte eigenschap van mijn
 
Thanks Patrick, misschien nog wat beading shots? Ik verwacht veel van de langere standtijd! Hoe voelt de lak aan na het aanbrengen van de SNHY?

Zie je nog dat deze wax werkelijk wat toevoegd aan je lak? Dat is namelijk wat er in diverse reviews beschreven wordt...
 
@ SkyBuMp,

de lak voelt giga glad aan, echt niet normaal 8o Ik heb niet echt gezien of het wat toevoegde aan de lak, of ik zal er niet specifiek op gelet hebben. :weetniet

@ Tim,

:)^
 
Bedankt voor je review!

je bent er vlot bij. de potjes ging vorige week op de post volgens mij :D

jammer van de lucht. niet zo erg als 915?
 
Update,

ik werd vanavond gebeld door forumlid SkuBuMp die zeer benieuwd is naar de wax en vertelde mij wat tips & tricks.

Volgens sommige mensen op diverse fora schijnt het dus zo te zijn dat de glans nog sterker en dieper wordt als er koud water overheen wordt gesprayd en het een mooie beading zou geven.

Dus zo geschiedde. Ik heb een klein flesje met water in de vriezer voor een uurtje en daarna in de koelkast gezet. Toen deze genoeg koud was, ben ik naar beneden gegaan om het eens te testen.

Nou, de beading is er :heart_eyes:

Wat me opviel na het opsprayen en nadien het water een beetje was weggelopen, dat er 'opgedroogde' vlekken te zien waren :weetniet

Ik begon aan mezelf te twijfelen en heb het nog een keer gedaan, maar dan aan de andere kant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Resultaat is super. Ben nog steeds op mijn hybrid aan het wachten. Hopelijk maandag of dinsdag in de bus...
 
Ik denk dat Ibrido wel een lekker geurtje zal hebben.

Jammer dat het toch nog lastig af te wrijven is bij te dik opbrengen, ik had toch echt iets anders verwacht. Maar zeker bedankt voor de review en de voor mij erg nuttige informatie.
 
Wellicht voor de volgende update:

een 50/50 hybride vs sn2 en dan ook de koudwaterflesjetest uitvoeren, ben wel benieuwd naar deze resultaten.
Heb zo een vaag vermoeden dat de beading dan ook wel wat beter is dan met ongekoeld(ijs)-water
( en dit kan dan ook weer meteen worden meegenomen worden in de update

Uiteraard mag een willekeurig ander bezitten van deze 2 waxen de test ook uitvoeren, maar dan missen we wel de originele superdeluxe nicknamelessje ;)
 
zuidwest10 zei:
mis er nog eentje in je lijstje patrick.........:-" pinnacle souvran!!!
Dan weet ik vast welke de duurzaamheidstest niet gaat winnen waarschijnlijk ;)

Mij spreekt de SNH helemaal niet aan trouwens, misschien moet ik eerst meer van zien om overtuigd te worden.