• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Dodo Juice Supernatural Fine Cut Metal Polish

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.987
193
47
Den Haag
Dodo Juice Supernatural Fine Cut Metal Polish

Bovenstaand product had ik al weer een tijdje in bezit, maar nog niet eerder kunnen/willen gebruiken vanwege tijd tekort of geen zin.

Zoals sommige van jullie weten of eerder gezien hebben, heb ik een scooter met aluminium velgen waarvan het velgbed bestaat uit "grof" afgewerkt aluminium en een aluminium gepolijste rand.

Deze rand wil nog wel eens dof uitslaan door oxidatie.
Ik heb al meerdere producten gebruikt hiervoor, helaas is het een onomkeerbaar proces, aluminium heeft de nare eigenschap te oxideren.

Uiteraard heb ik de velgen én banden eerst grondig schoongemaakt. Hiervoor heb ik Meguiars SD en Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner gebruikt.

Zo zag de velgrand er vóór uit, doffe boel. :confused:
djmetal001.jpg


djmetal004.jpg


Enkele druppels DJ FCMP op een MF doek en flink poetsen
djmetal003.jpg


Resultaat na het afnemen met een schone (goedkope) MF doek. Helaas heeft het oxidatiemonster afgelopen winter flink toegeslagen, de onregelmatigheden zitten diep in het aluminium. :confused:
djmetal006.jpg


djmetal007.jpg


djmetal008.jpg


De achtervelg is nog niet behandeld. De velgrand is nog dof.
djmetal009.jpg


De rest van de scooter behandeld met een laagje SN 2.0 en Wolfgang Black Diamond.



+
- vloeibaar
- laat geen residu achter op rubber zoals Meguiars AMP of Mothers MP

-
- prijzig
- geur
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik hem inmiddels ook al bijna een jaar... (vorig jaar cadeau gekregen op mijn verjaardag..) :party:

Vind hem erg lijken kwa geur op de ouderwetse POL van vroeger, waar je je fietsvelgen mee schoon poetste :grinning: Maar dan een stuk vloeibaarder.

Ik vind het een prettige "onderhouds" polish, om je nette uitlaten, velgen chromen/verchroomde strips netjes bij te houden.

Voor het echte opknappen op enorm verweerde producten, zoals de velg van patrick hierboven vind ik het minder geschikt.
 
Jeroen zei:
Ik vind het een prettige "onderhouds" polish, om je nette uitlaten, velgen chromen/verchroomde strips netjes bij te houden.

Thanks voor de review, je kunt ook best Lime Prime gebruiken voor het lichte onderhoudswerk. Onlangs LP gebruikt op mijn uitlaattips... zat wat zwarte aanslag op, dat als sneeuw voor de zon weer verdween.
 
nicknameless zei:
:no Ik doe er voorlopig niets aan.

Het oxidatie proces is inderdaad onomkeerbaar. Toch is het redelijk goed te doen, de velgrand weer goed te krijgen.
Het finishproduct heb je al gevonden. Je moet alleen, net als bij lak, van grof naar finish. In het geval van alu velgen:

- Handmatig, van 1000 naar 2000 tot eventueel 6000. Nat, nat en nog natter houden.
- Hierna finishen met je beschreven product

- machinaal - lamellenschijf of viltkop voor op de boormachine
- polijstpasta - 1 stap grover ( op 'stick' )

Helaas bij Carclean (nog) niet te koop. De velgrand die je post, krijg je echt prima glad.