• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Gtechniq c4 permanent trim restorer

DennisD

Detailing rookie
23 aug 2008
272
0
43
Bij deze de review die ik had beloofd te doen over de Gtechniq c4. Let wel dit is mijn eerste review, mocht je dingen missen, ergens aan ergeren, laat het me even weten a.u.b

Het flesje wat ik heb aangeschaft is slechts 15ml, en ik heb hier ongeveer (schrik niet) 25 euro voor betaald, je kan dus zeggen dat het bijna vloeibaar goud is qua prijs.Maar door de positieve reacties op andere detailing forums toch maar besloten om dit te proberen.

Eerst even de product informatie zoals gtechniq deze geeft:

Restores trim to “as new” condition without altering gloss level. Strong UV absorption filter and chemical bond ensures maximum durability with a single application typically maintaining a flawless finish for up to two years.

What's special about Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer?
C4 utilises a covalent or chemical bond to actually become an extension of the plastic molecule it's protecting. Not to be confused with much weaker electrostatic bonds used by, amongst others, ptfe based polymers C4 actually swaps part of its molecular structure with the surface molecules of your car's trim.

What this means is that you now have a protective coating of unparalleled durability. Unlike many trim products on the market C4 is an exceptionally thin (circa 30nm) optically clear film which means that it does not add an unattractive gloss film to the surface instead it restores all but the most faded trim to an as new condition. You can expect approximately 2 years from a single application.



Goed allemaal leuk en aardig natuurlijk maar hoe nu in de praktijk.

Zorg eerst dat je trims goed schoon zijn, dan pakt het product het beste, ik heb al mijn trims schoongemaakt met pure APC, en dit leek goed te werken.

Je krijgt er behalve het product ook nog 4 makeup padjes (watten) om het product aan te brengen. Het werkt heel makelijk, je brengt het product aan op de pad en wrijft deze op een trim naar keuze. Het product laat zich makelijk aanbrengen en lijkt zich niet in het kunstof/rubber te trekken , maar lijkt een laagje te vormen op de trim. Nadat je 1 stuk hebt gedaan moet je het product weer afnemen met een MF doek, let wel neem een oude/goedkope doek hiervoor, leg ik zo uit.Je neemt nu het teveel aan product af en er blijft nu een dun laagje over. Dit laagje is niet vettig of wat dan ook en doen de orginele kleur goed tot zijn recht komen.

Hier wat foto's

Daklijst:
032.jpg


Product aangebracht nog zonder het uit te wrijven:
033.jpg


Product uitgewreven:
034.jpg


Als er wat product op je lak komt, is dit zo weg te krijgen zonder gevolgen.

Goed nu dus de reden waarom een oude/goedkope MF doek te gebruiken. Het produkt wordt na verloop van tijd hard, tenminste het lijken wel een soort van kristallen die zich vast hebben gezet, dit gaat in je vezels zitten van je MF doek en je hebt geen MF doek meer maar een KRAS doek. Dus gelijk als je klaar bent de doek in het water en schoonmaken.

Hier de foto's van de makeuppads, het produkt was hier al "hard":
038.jpg


Dit had ik nog over na het doen van 1 auto:
040.jpg


Al met al ben ik zeer te spreken over dit product, het enige nadeel vind ik de prijs, maar als hun claim van 2 jaar waar is is dit de moeite zeker waard.

Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen, maar ik zal proberen regelmatig een update te geven.
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Op zich wel interessant, op hun site staat ook de C5 Wheel Armour en die moet tot een jaar bescherming geven(maar ook 20 pond voor 15ml:( ), dus we wachten af wat de standtijd is voor de trims.
 
interessant product! Maar die prijs inderdaad.. :auw

Als het op je lak komt, en je vergeet het weg te wrijven, wordt het dan ook kristallerig en hard op de lak? Is het dan wel makkelijk weg te halen?
 
Make-up padjes :cool:

Aan de vervuiling te zien lijkt APC niet de oplossing als voorbehandeling.
Zat er nog een geur aan waaruit je kan concluderen of het oplosmiddel bevat ?

Ik ben, net als de anderen, zeer benieuwd naar de nabije toekomst.

Hans
 
Lijkt qua verwerking een beetje op Nanolex producten, met het verschil dat dit product kristalvorming heeft bij het curen?

Ben benieuwd naar de duurzaamheid, dit zijn wel handige producten als het zo lang blijft zitten!
 
Bedankt voor de review!
Biijzonder product en ook tamelijk kostbaar, tenzij de standtijd kan worden waargemaakt. Hou ons op de hoogte!
 
@gmtoyota, zodra ik met het aanbrengen op de lak kwam, heb ik het er vrij snel vanaf gehaald, en dit kreeg ik er erg gemakkelijk van af. Let wel de auto stond net in de DJ Blue Velvet en heb ik hem na de behandeling nog even nagelopen met DJ Red Mist.

@RedCat, die vervuiling die je op de padjes ziet komt eigenlijk alleen maar van de rubbers van mijn portieren af, deze heb ik ook met c4 behandeld (deels) alleen had ik deze niet schoon gemaakt met pure apc.
Waarschijnlijk misschien is afnemen met isopropanol veel doeltreffender.
Ik vond er niet echt hele sterke lucht aanzitten, hetgeen dat je ruikt is echt een chemische luch, maar dat zal denk ik te maken hebben met de "verharder" die er in zit.

@SkyBuMP, heeft inderdaad wat weg van Nanolex (gebruik hun premium glass sealant)

Hier tevens nog een Youtube filmje, over het aanbrengen van C4:

 
Indrukwekkend...... ik krijg er wel een beetje het secondelijm gevoel bij... niet morsen anders heb je een probleem :p
 
Ziet er goed uit! Het filmpje laat ook zien dat je trims echt weer als nieuw worden. Ik ben benieuwd hoe lang het blijft zitten. 2 Jaar zal het wel niet helemaal halen, maar mocht het wel zo zijn dan is het een laag bedrag voor dat product.
 
Nou is het slechts afwachten hoe het houdt he:-"

Als het over 6 maanden nog netjes is bij de TS, koop ik het ook.
 
Ik hoop niet over 6 maanden de auto nog te hebben ;)
Maar tot op heden ben ik zeer tevreden en merk ik echt duidelijk dat de trims (zowel qua beading as dressing) nog helemaal goed zijn. Top op heden nog steeds geen spijt van de aankoop.
 
Zoals beloof een foto van hoe het er nu uitziet na een aantal weken/ maandjes

De foto is genomen met mijn telefoon, maar is nog redelijk te doen. Zal van de week eens kijken of ik de DSLR even te voorschijn kan toveren.

IMAG0003.jpg
 
Dat ziet er goed uit. Is het volgens jou nog steeds zoals 2 maanden geleden? Ben benieuwd. Ik zit te twijfelen tussen Gtechniq en de supernatural.
 
Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik geen verschil zie. De beading van dat spul is ook geweldig.
 
Ja idd, alleen de supernatural is wat eenvoudiger te verkrijgen:-b, maar zou het niet gewoon hetzelfde product zijn.