• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Gtechniq P1, P2 en C2

DennisD

Detailing rookie
23 aug 2008
272
0
43
Na wat vertraging eindelijk de spulletjes binnen van Gtechniq, en leek het mij wel aardig om over deze producten een reviewt te schrijven dus bij deze.

Ten eerst even wat product informatie(sorry copy/paste van de website).

P1 Nanocomposite Polish:
P1 is a very different kind of polish. Breakthroughs in nano-structured composite materials allowed us to develop an incredibly uniform abrasive particle on the nanoscopic scale. This allows us to manufacture a polish that requires almost no lubrication, which offers three important advantages.

The first is speed / effort. With many more active particles working the surface, the polish works faster with less effort than traditional compound abrasives.

Secondly with virtually no lubricant, a P1 finish doesn't suffer "drop back". This is where the lubricants in a traditional polish hide minor imperfections, typically micro scratches in the polished surface, only for them to be revealed after the lubricants have washed off. With P1 what you see is what you get.

Finally, temperature. Or to be more precise, the lack of it. Smaller active particle size means the surface doesn't heat up nearly as much as with conventional abrasives. This means much less likelihood of burning through paint and it also means you can make several passes over the same area to remove stubborn scratches, without fear of over polishing.


P2 Hologram Removing Polish:
Initially developed for marine paints that are notoriously difficult to perfect, P2 brings effortless hologram-free finishing within everyone's grasp on the widest range of paint surfaces. Brilliant on tricky dark solid colours such as black.

C2 Liquid Crystal Concentrate:
Based on pure monomolecular silicium (SI14), C2 is a non-yellowing, high gloss, dirt repelling coating that cross-links with all surfaces of your car including bodywork, glass and trim providing long lasting (as much as 8 months from a single application) and exceptionally easy non smearing application.

Voor degene die dit allemaal overgeslagen hebben en het graag wat beknopter willen, de P1 is een licht polish die kleine defecten en swirs weg kan halen, de p2 is de wat zwaardere compound voor de wat zwaardere defecten en hologrammen.
De C2 is een sealant die een "coating" achterlaat op je lak, glas en kunstof en zou vuilafstotend moeten zijn.

Ik heb voor Gtechniq gekozen omdat ik op DW eigenlijk alleen maar positieve dingen heb gelezen over hun producten, alsmede ik ook erg onder de indruk ben van een product waar ik al eerder een review voor geschreven heb n.l de Gtechniq c4 permanent trim restorer.

Ik heb mijn 2 van mijn zomervelgen behandeld met de Monello produkten en in de A/C.quartz gezet en 2 van mijn zomervelgen behandeld met het trio van hierboven.

Bij deze de foto's die ik vanmiddag genomen heb:

Beschadiging op velg nr1:
003.JPG


Na de bewerking met P1:
007.JPG


De P1 heb ik aangebracht met een witte 4" LC pad, de P1 is redelijk vloeibaar maar erg goed te verwerken. Wel raden ze aan om de P1 en de P2 "vloeibaar" te houden, dit zou de beste werking hebben.

Toen dezelfde velg behandeld met de C2, deze heb ik zeer dun aangebracht met behulp van een watten schijfje (make up) en daarna gelijk uitgepoetst met het volgende resultaat:
012.JPG


Toen de volgende velg aangepakt, deze had wat meer beschadigingen dus kon ik de P2 uitproberen:
014.JPG


015.JPG


De P2 is roze van kleur en niet zo vloeibaar als de P1:
017.JPG


De beschadiging aan de rand van de velg na de P2 hebben afgenomen:
020.JPG


Daarna de velg gedaan met P1 op een zwarte 4" LC pad:
019.JPG


En de beschadigingen op de zijkant van de velg:
044.jpg


Dit gaf het volgende resultaat op de "kleinere" beschadiging op de zijkant van 1 van de spaken:
022.JPG


Reflectie :)
025.JPG


Daarna ook de binnenkant van de velg (bijde op dezelfde manier gedaan) met de P1 en C2 gedaan wat het volgende achter liet:
028.jpg


De velg toen helemaal behandeld met de C2:
043.JPG


046.jpg


Conclusie:
Ikzelf ben erg tevreden over de produkten, helaas moet ik toegeven dat ik denk dat de werking van alle 3 de produkten waarschijnlijk beter tot hun recht komt als deze op de "normale" autolak word toegepast en dat op die manier ook een betere review geschreven kan worden. De P1 en P2 verwerken erg makkelijk alleen moet je wel goed in de gaten houden bij de P2 dat deze goed vloeibaar blijft (volgens de instructies), de C2 is een on/off produkt en werkt dus erg simpel. Het leuke van de C2 is dat je 25ml kan verdunnen op 500ml water en dan een quick detailer krijgt (volgens omschrijving). De reflectie van de C2 vind ik verbluffend (amazing mike) en tot op heden beter als de A/C.Quartz
Sommige van jullie zouden zich misschien afvragen waarom ik de C5 Wheel Armour niet heb geprobeerd i.p.v de C2, het antwoord hierop is eigenlijk best simpel de 2 andere velgen zijn n.l in de A/C.quartz gezet en wilde dus kijken hoe deze 2 met elkaar te vergelijken zijn, ooit komt de C5 Wheel Armour nog wel denk ik :) Ook dit topic probeer ik regelmatig te updaten met mijn bevindingen tussen de A/C.quartz en de C2.


Ik zit er ook aan te denken om 1 klein test sample pakketje te maken met deze producten en deze te doneren aan de wat meer ervaren detailer, welke als tegen prestatie zijn/haar bevindingen hier moet plaatsten, gewoon om een zo eerlijk mogelijke review te krijgen. Dus eventueel gegadige hoor ik graag.


Dit was het weer en graag hoor ik wat ik beter had kunnnen/moeten doen.

P.S De banden zijn bewust niet afgekplakt aangezien deze vervangen dienen te worden.
 
Bedankt voor je review.. ik ben ook met C2 aan het experimenteren. Over C2 "onverdund" ben ik (nog) niet zo overtuigd, goede looks en waterafstotendheid, maar nogal onbevredigend om mee te werken... Je hebt gewoon niet het gevoel dat je bescherming aanbrengt.. :weetniet

Maar de verdunde C2 "QD" (het is geen echte QD, je moet er absoluut geen vuil mee gaan weghalen!) voor het afzemen opspuiten geeft voor 0 inspanning een duidelijke en relatief langdurige boost in glans (ook als er een andere LSP opzit), da's echt een aanrader! :)^
 
Dank je, ik heb het bewust onverdund om de coating werking te krijgen, het is inderdaad lastig om te zien met aanbrengen maar echt wipe on wipe off en ik vind het behandelde gedeelte een stuk gladder.
Onverdund wil ik het ook nog eens proberen alleen word er aangeraden om niet teveel ervan aan te maken omdat het een of ander verbinding met water aangaat welke de werking sterk zou verminderen.
 
Mooie review, uiteraard sterk benieuwd naar de levensduur. Uitgaande van andere reviews moet het wel goed komen !
 
DennisD zei:
Onverdund wil ik het ook nog eens proberen alleen word er aangeraden om niet teveel ervan aan te maken omdat het een of ander verbinding met water aangaat welke de werking sterk zou verminderen.

Verdund dan, neem ik aan :) Ik heb het ook gelezen, maar uiteindelijk is toch niet echt duidelijk hoelang het mee zou moeten gaan, ik heb 100 ml maanden verdund gebruikt zonder problemen en (daaraan zou je kunnen zien of het met het water gereageerd heeft) heb ook geen kristallen aan het slangetje van de sprayer :weetniet ..vreemd hoor.

In ieder geval zeker eens proberen! Vind het ook handig om velgen snel/makkelijk/lui vuilafstotend te maken nadat je bijv. een wheelcleaner hebt gebruikt.
 
Sorry, bedoelde inderdaad verdund :), handig om te weten dat jij er in ieder geval lang mee doet verdund.