• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review: HD car care bandengel

PT Cruiser

Detailing addict
21 mei 2008
461
65
Bij deze een review van de bandengel van HD car care.

Ik heb dit product bij m'n vorige bestelling cadeau gekregen, waarvoor dank aan de carclean-crew.

Dit was een welkome aanvulling op m'n collectie omdat ik buiten de Shining Monkey spray geen bandenproduct heb.

ShowProdImgLarge.ashx?id=101731&f=d.jpg


De verpakking voelt solide en degelijk aan. Een handige spuitmondje met flipdopje is bijgeleverd. Hiermee is dosering makkelijk.

Ik heb de gel met een carclean tire dressing pad opgebracht. Verbruik is niet echt hoog, maar ik heb de indruk dat de pad nogal wat product meteen opneemt zonder dat het op de band kan gebracht worden. Mss dat ik de pad eerst had moeten bevochtigen met een quick detailer?

Het makkelijkste vond ik het om de profilering van de bandenflank te volgen. Dit zorgt er wel voor dat je trager werkt, maar je hebt minder product nodig en je kan de groefjes van de eerste keer helemaal vullen.

HD car care zegt zelf dat het een zeer dikke gel is. Dat klopt niet echt. Het heeft meer de consistentie van een bvb Poorboy's EXP.

Na het aanbrengen moet je de band de gel een tiental minuten de kans geven om in het rubber te trekken, nadien neem je het overtollige product af met een (keuken)handoek oid. Doordat het product in de band trekt denk ik op dit moment dat de duurzaamheid wel goed zal zijn. Het ligt immers niet op de band.

PICT1070.jpg


+
- banden glanzen niet te hard (persoonlijk)
- trekt in de band
- zuinig in gebruik (al zou dit beter kunnen met een minder absorberende pad)
- geschikt om ook op trim te gebruiken (niet geprobeerd)

-
Eigenlijk is dit voor mij geen minpunt daar het een cadeau is, maar naar mijn mening is het product duur (toch als je de prijs voor promotie bekijkt). Doordat het nu een uitloop betreft kan men zich nu echter voordeel doen.

Om af te sluiten nog een reflectiefotootje.

PICT1065.jpg
 
Ik heb hem aangescjhaft uit nieuwschierig heid en omdat ik over de HD Car Care producten goeie verhalen had gelezen en gehoort maar nog niet over de gel,op trims doet hij het wel een stuk minder dan Black Wow maar dat terzijde,voor de banden echt een topper.
Thx voor de Review/write-up
 
:)^
mooie review,
duidelijk uitgelegt en met foto's :heart_eyes:

vraagje, wat is de geur? en is hij op waterbasis of oplosmiddelhoudend?
 
Op de geur ga ik later terug komen. M'n schoonbroer heeft het product mee om te gebruiken.

De vraag betreffende waterbasis:

Volgens mij is het op waterbasis. Als ik het flesje opnieuw in m'n handen heb, dan check ik dat even.
 
geen geur kunnen waarnemen ik!!en wat de samenstelling is zal mijn aan mn reet roesten:-b .Ik werk(heb verlof)hele dagen met chemicalieen!!
 
zuidwest10 zei:
en wat de samenstelling is zal mijn aan mn reet roesten
Voor roest hebben ze ook een middel: klik w^^w

En ik vindt het wel belangrijk op welke basis het product is vanwege de duurzaamheid.

De PB Bold N Bright is bijvoorbeeld op waterbasis, hiervan is de duurzaamheid zeer kort vergeleken met de Wolfgang Black Diamond (chemische samenstelling).
 
Bartezzz zei:
:)^
Is hij op waterbasis of oplosmiddelhoudend?

nicknameless zei:
En ik vindt het wel belangrijk op welke basis het product is vanwege de duurzaamheid.

De PB Bold N Bright is bijvoorbeeld op waterbasis, hiervan is de duurzaamheid zeer kort vergeleken met de Wolfgang Black Diamond (chemische samenstelling).

Exact +1
 
ivm de geur,


er is een lichte geur. Maar ik kan echt niet zeggen naar wat het ruikt. Het is zeker niet onaangenaam, eerder neutraal.