• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Hexlogics pads.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.983
193
47
Den Haag
Een tijd geleden heb ik een setje Hexlogics pads gekocht.

even eerst een quote van mezelf uit de oude doos halen:

nicknameless zei:
Wat betreft de Hex Logic pads, die worden niet mijn favoriete pads om te gebruiken. Vooral bij roterend gebruik (wat we 99% gedaan hebben), stuitert en hopt de pad over de lak heen.

Dit werkt niet prettig omdat je steeds in 'gevecht' bent om de machine onder controle te houden.
Dit geldt eigenlijk (persoonlijke ervaring) alleen bij de wat hardere pads zoals geel, oranje, en wit.

Bij de zachter pads (blauw, rood en zwart) had ik hier geen last van

Ik heb bij de Blingo veelvoudig gebruikt gemaakt van een witte en gele Hexlogic, maar deze stuiterde en hoptte niet over de lak heen.
Het zou dus een combinatie van lak/pad/produkt kunnen zijn. :weetniet

Ik wilde de pad na een paneel schoonmaken in de padwasher. Het viel mij op na de pad een paar keer ingedrukt te hebben in de emmer, dat de pad + rotary onwijs begon te trillen. In eerste instantie dacht ik dat de pad niet goed gecentreerd zat op de pad, dus heb ik deze opnieuw geplaatst.

Weer de pad een paar keer gedompeld in de emmer, huh, weer trillingen en onbalans. Nu blijkt dus de pad, dat als ie verzadigd is met water, dit veroorzaakt.

Ik heb voor de zekerheid het nog eens getest met een gele pad, die gaf hetzelfde resultaat. Ik heb er dus totaal geen last van bij een LC Kompressor of CCS pad.

Ook viel het op dat de stukjes pad me om de oren vlogen. Hieruit blijkt dus dat er een mindere kwaliteit schuim wordt gebruikt.

Nieuwe pad, nu al stukjes eraf na 1 keer kennis te hebben gemaakt met de padwasher.

De pas netjes gecentreerd op de backingplate, dus onbalans is er nagenoeg niet, behalve na een duik in de padwasher :confused:

De Hex Logic pad (6,5 inch) past precies op een 150mm backingplate. Het centreren is geen probleem hierdoor. Wel opletten met opstaande randjes en dergelijke omdat je tussen rand pad en rand backingplate zeer weinig ruimte hebt.

Alles zit onder het product terwijl er wordt gezegd dat het produkt in de kanaaltjes voor 'reserve' zorgt en beetje bij beetje het produkt afgeeft.
Nou, het produkt zit overal, behalve daar waar het moet zitten ]-0

De Kompressor pads (zwart en witte) die ik heb, vertonen minder slijtage en die worden toch echt regelmatig schoongemaakt in de padwasher. :ja

In eerste instantie zien de Kompressorpads er wat gevoeliger uit, maar dit valt in praktijk ontzettend mee.

Verschil in structuur. Links een Lake Country en rechts de Hexlogic

+
- relatief goedkoop
- ?


-
- dunner dan een Lake Country CCS of Kompressor pad
- slijtage gevoelig
- kwalitatief minder schuim
- zorgt voor een hoop "sling" van het product
- afhankelijk van de hardheid van de pad, glijdt deze soepel over de lak (eigen ervaring)


Ik blijf lekker bij de Lake Country pads. De andere zullen alleen gebruikt worden in uiterste noodzaak.

Sommige foto's komen ook uit dit topic ;)

Gr. Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
- het ligt nooit aan de spullen, altijd aan de gebruiker!
:D
Gekkigheid, dank je voor je review en ervaring Patrick.
Zelf geen ervaring met de Hexlogics, maar wat ik wel vind en heb ervaren is dat de kompressors rustiger werken en de glooiingen van het te polijsten vlak beter volgen ( maar dat is weer een beetje off-topic )
 
Hmmz, ik zat er aan te denken om de Hex Logic spot buff pads aan te schaffen voor op de DAP.
Gewoon eens wat anders dan CCS padjes.
Eens kijken of er nog leuke alternatieven zijn.