• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Meguiars Mirror Glaze All Metal Polish. Veel foto's!

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.983
193
47
Den Haag
Aangezien ik een potje Meguiars Mirror Glaze All Metal Polish heb gekregen, wilde ik het eens testen op de velgen van de scooter. Deze zijn voorzien van een gepolijste rand. De binnenkant is van dat ruwe 'onbehandelde' aluminium.

Volgens mij staat deze niet in de CC webshop, wel de consumenten versie.


Het verschil tussen de 2 is dat de Mirror Glaze versie iets luchtiger is van structuur en lekkerder ruikt (in de verte naar kokosnoot). De gewone versie ruikt zoals we gewend zijn van Meguiars, erg chemisch ...
:-&

Allebei de versies hebben dezelfde inhoud, namelijk 142 gram.
De prijs van de Mirror Glaze versie is € 13,95 (stond op de sticker. Op de webshop van Meguiars staat ie voor € 20,26 ... :weetniet )
De prijs van de consumentenversie is € 12,00

Ik irriteerde me aan de wit uitgeslagen vlekken op de gepolijstte rand.

Werkwijze:
- Schoonmaken met Meguiars WB
- Behandelen met AMP
- In 2 laagjes wax Collinite #845
- Bandjes met PB B&B

Helaas zitten er op de achtervelg wat beschadigingen door een bandenlichter (eigen schuld overigens :|~* )
Deze krijg je er niet mee uit. Weg is immers weg...

Paps vond het tijd voor de voorjaars schoonmaak in de (Japanse) tuin.
Daar hebben we 3 rvs waterzuilen staan. Deze zijn vorig jaar vóór de herfst uitgezet.

1 paal reeds behandeld met AMP, verschil is duidelijk te zien.
De waterzuilen zijn in de wax gezet met Collinite #845


Conclusie:

AMP is erg handig als je (onbehandelde) delen aluminium, rvs, koper en allerlei soorten metalen wilt behandelen. Wel is het noodzakelijk meerdere passes te doen om een egaal schoon en blinkend geheel te krijgen.
Persoonlijk denk ik dat het resultaat nóg meer bling bling zou zijn als je de Mothers Powerball Mini of de Mothers Wax PowerCone Polishing Tool zou gebruiken.

Voor mij is het een blijvertje :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig spul zo te zien !

Hele goede review trouwens :)^

Zou dit spul ook op RVS sidebars werken ?:weetniet

Gr. Arjan
 
Mooie review man! Dit spul werkt ook zeker op de sidebars. Mother's heeft ook een goeie metal polish (niet voor chroom daar is weer wat aparts voor):
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mag_Aluminum_Polish_140gr_5100_100201
 
Als het op de waterzuilen werkt (half jaar, 24 uur per dag in gebruik en een half jaar buiten werking), waarom niet op de sidebars.

Ik zou zeggen, bestel het en probeer het uit ;)
 
Dibbuz zei:
Mooie review man! Dit spul werkt ook zeker op de sidebars. Mother's heeft ook een goeie metal polish (niet voor chroom daar is weer wat aparts voor):
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mag_Aluminum_Polish_140gr_5100_100201

Kan je de mothers echt niet op chroom gebruiken? Hoe komt dat? Kan de meg's dan wel op chroom?
 
Meg's werkt ook niet op chroom. Chroom is veel harder dan RVS.
 
ik meen ergens gelezen te hebben dat nxt metalpolish niet goed is voor verchroomde oppervlaktes. dit omdat dit juist kwetsbarder is dan rvs of niet verchromde metale oppervlaktes
 
Chroom is volgens mij toch echt een van de hardste metalen. Denk maar aan chroom-coating voor cilinders. Dat aluminium polish te licht is lijkt me dan een aanvaardbare uitleg.
 
PT Cruiser zei:
Chroom is volgens mij toch echt een van de hardste metalen. Denk maar aan chroom-coating voor cilinders. Dat aluminium polish te licht is lijkt me dan een aanvaardbare uitleg.

Dat zei Tim ook!
 
Mooie review Patrick

Off-topic,
Bosch radio de hele dag op standje "levens gevaarlijk" gehad?? Echt super geluid geeft dat ding