• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Meguiars Ultimate Compound

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.983
193
47
Den Haag
Meguiars Ultimate Compound

Deze fles :kado gekregen. In eerste instantie dacht ik: "Wat moet ik ermee?" :weetniet
Toch maar eens getest, immers, het is zonde om het ongebruikt ergens in een hoekje te laten staan...

ik moest naar binnen omdat het begon te regenen ... }:)w

Conclusie
Normaal zou ik geen consumentenprodukten meer gebruiken op een paar dingen na. Dit goedje is me niet tegengevallen, integendeel, het bevalt me wel!

Het aanbrengen kan met de hand of met een D/A machine.
Het uitwrijven van UC is echt een fluitje van een cent. Iedereen kent de reputaie van bijvoorbeeld M83 als je deze te lang doorverwerkt, dat is bij het gebruik van UC niet het geval.

Wat me wel opvalt, is dat het produkt nadat het is uitgewerkt, een vettige, olieachtige laag achterlaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik toch ook een goede koop gedaan! ;) Mooie review weer Patrick!
 
Heb de UC hier ook liggen, maar nog niet gebruikt. Ik wacht op de levering van de tweedehandse Clio van de zoon om die wagen ermee te behandelen.
 
Strak resultaat Patrick!!!

Was dit nou je eigen scooter?.. die had je n tijd terug toch al op en top gemaakt?

T display kapje was wel erg beswirled hé :D
 
Mooi resultaat, ziet er goed spul uit. Heb hier zelf ook nog zo'n bus staan, maar nog niet de tijd gehad het te testen.
 
Resultaat ziet er zeer goed uit.

Zelf heb ik hier de SwirlX staan maar nog niet geprobeerd.
Deze week ga ik de DAP eens loslaten op mijn auto en ga ik de SwirlX eens testen.

Op het Belgische Meguiar's forum heb ik al wat kunnen lezen over de Ultimate Compound en de SwirlX.

Het zou om een nieuwe technologie gaan. Micro technologie staat er te lezen.
Het zou defecten verwijderen ondanks dat de korrel veel fijner is dan de hedendaags bekende grove compounds en geeft ineens een heldere mooie reflectie (glans).

Voor lichte krasjes en swirls = SwirlX,
voor diepere defecten = Ultimate compound staat er.

Volgens Meguiar's zouden ze in de lakvoorbereiding met hun nieuwe compoundtechnologie, niet 1 stap maar 5 stappen vooruitgegaan zijn staat er ergens te lezen.

Zelf ga ik dus deze week ook eens die SwirlX testen met mijn DAP. Ben benieuwd naar het resultaat.
 
@ SkyBuMP:

Is inderdaad m'n eigen scooter. Zat weer vol met swirls }:)w , geen idee hoe het erin komt. Wordt er doodziek van...
Ik hou em alleen bij met PB S&W en de Carrand microfiber doek.

Misschien maar eens een keertje volledig wetsanden en dan polijsten. Dan voorzien van een dubbele 2 componenten blanke laklaag.

Dat het display aardig beswirld is, komt omdat ik afgelopen winter het display iedere keer schoon veegde met mn handschoenen...

:schaam
 
Nee, UC kun je niet vergelijken met SSR1.

Dit omdat de SSR een zogenaamd diminishing abrasives produkt is. De 'schuurkorrel' breekt zichtzelf af naarmate hij verder verwerkt wordt, tot hij uitgewerkt is.

UC moet je doorverwerken tot de swirls en/of krassen weg zijn. Het breekt niet af.
 
Vandaag de UC ook getest, Patrick was erbij, en ik moet zeggen: goed spul! Ik had een paar krasjes op mijn velgen maar dat ging echt heel goed met UC.
Ik had hem gebruikt i.c.m. een White polishing pad met de hand. Werkt zeer mooi af voor zo'n grof product!
 
Zou je dit product gaan gebruiken als vervanging van één van je oude producten? Bijvoorbeeld iets uit de Poorboys reeks? Of kan je in principe met de Poorboys producten een vergelijkbaar resultaat behalen?

Groeten,
Peter
 
nicknameless zei:
UC moet je doorverwerken tot de swirls en/of krassen weg zijn. Het breekt niet af.

Vraagje hierover. Als je het product verwerkt en je moet doorwerken tot de swirls weg zijn, moet je dan niet regelmatig (zoals bij de SSR) uitgewerkt product wegvegen en nieuw product nemen? Of kan je echt langdurig polijsten? Dit begrijp ik namelijk niet zo goed.

En nog een vraagje. Ik ben op zoek naar een product dat wat meer cut heeft dan SSR 2,5. Heeft UC naar jou mening merkbaar meer correctiekracht? Het staat trouwens al een tijdje klaar in mijn winkelmandje :)
 
Het wordt een beetje doorzichtig dus je kan er goed doorheen kijken of de kras weg is, maar je kan het gewoon opnieuw aanbrengen maar dat hoeft dus niet. Je kan ook een klein stukje wegvegen en dan met het overige gewoon verder gaan als het nodig is.

Deze heeft zeker meer cut dan 2.5 omdat deze door blijft werken. Al met al laat het voor zo'n grof product een hele mooie finish achter. Zeer handig voor enkele krasjes en deurgrepen. Voor je hele auto (machinaal) zou ik SSR nemen gewoon of M105
 
Ik heb het geprobeerd op Seat's (Leon I en II) De Leon II is redelijk hard en dat ging aardig. Stuk beter dan met ScratchX 1.0
 
Vandaag de UC gebruikt op de Clio van de zoon, keigoed spul!!! Gele Meg's pad op de G220, verwerkt makkelijk, stoft niet (zoals de M105) en verwijdert efficiënt swirls en krassen en nabewerken hoeft niet! Da's een product die hier nog zeer veel zal gebruikt worden!
 
Heb het vandaag ook eens geprobeerd op een gele megs pad icm met de g220 en daarop werkt het zeer goed. Wat ik me afvraag kan je het ook gebruiken icm een cutting pad, bijvoorbeeld de oranje Lc pad? En zou het dan ook een goed resultaat geven.
Met de megs pad had echt geen nabewerking meer nodig, mooi strakke finish.