• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Menzerna Power Lock Sealant

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.983
193
47
Den Haag
Dit product staat al een tijdje hoog op m'n "hebbûh hebbûh" lijstje. :grinning:
Na wat omwegen heb ik de fles in bezit.

De fles heeft een inhoud van 473ml en kost omgerekend € 28,00 (afgerond en ex verzendkosten).

Als voorbereiding heb ik als eerste de auto goed gewassen met DJ Born to be Mild, de DJ short hair wash mitt en uiteraard de 2 emmer methode.
Drogen d.m.v. de Metropolitan Air Force Blaster Sidekick.

De fles en een nieuw schoon mf applicatorpadje

Lekker groen kleurtje. De geur is vergelijkbaar met het ouderwetse koper/zilverpoets van Brasso, lekker chemisch dus :-&

Er is niet echt een duidelijke gebruiksaanwijzing aanwezig op de fles qua curetijd. Ik heb het product rondom aangebracht. Tegen de tijd dat ik weer bij het 'startpunt' was, bleek de sealant voldoende te hebben gecured middels de swipetest
Let wel, de auto stond binnen waar het niet te koud was en droog.

Het afnemen met een mf doek is een appeltje eitje. Het residu neemt makkelijk af en laat geen sporen (stof) na.

In de tussentijd heb ik de Mercedes benz SLK opgehaald en hiermee aan de slag gegaan.
Aangezien het stortregende buiten, mooe kans om de beading maar meteen vast te leggen van de Menzerna.

Conslusie:

De sealant is redelijk geprijsd, vergeleken met de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Sommige producten van Wolfgang komen ook bij Menzena vandaan. Grote kans dus dat de PLS ook dáár vandaan komt. Als het dezelfde eigenschappen heeft als de DGPS, dan zit het met de standtijd wel goed.


+
- verwerking, easy on, easy off
- prijs
- standtijd?

-
- geur :-&
- standtijd?
- erg vloeibaar
- (nog) niet verkrijgbaar in Nederland
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer m zo lang mogelijk te laten zitten pat, kijken wat ie doet qua standtijd :ja
klinkt veelbelovend in elk geval :cool:
 
Dankje voor deze revieuw patrick. Ik laat hem de volgende keer ook meekomen uit de UK. Keep us posted !
 
Nais review patrick,maar van die mf pads ben ik niet wild,is het product ook op te brengen met d/a???ado hahaha die doen het goed dit jaar hee:ja
 
Aanbrengen met DA heb ik meermaals gelezen/gezien in andere write-ups.

Mooi review Pat :cool:
 
In één woord geweldig!!:cool:

En wat een mooie wetlook.
Dat moest ik nog nodig even toevoegen.

Nu de standtijd nog even afwachten.
 
En weer een goede review, well done Pat !
Standtijd zullen we met deze auto niet te weten komen, was met de scoot ook al onmogelijk ]d~^
 
nicknameless zei:
De fles en een nieuw schoon mf applicatorpadje
Het is een badstof applicator...

nicknameless zei:
De sealant is redelijk geprijsd, vergeleken met de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Sommige producten van Wolfgang komen ook bij Menzena vandaan. Grote kans dus dat de PLS ook dáár vandaan komt. Als het dezelfde eigenschappen heeft als de DGPS, dan zit het met de standtijd wel goed.
Dit baseer je op het feit dat er 2 producten (Swirl Remover en Finishing glaze (grotendeels)) bij Menzerna vandaan komen?
Dat de FG en SR3.0 daar vandaan komen komt omdat Wolfgang dat zelf toe geeft en omdat de producten er echt op lijken, ruiken en verwerken.

DGPS ruikt zeker niet zoals de Power Lock en ziet er ook echt anders uit. Ik zou wat voorzichtiger zijn met zomaar conclusies te trekken van iets wat je niet zeker weet.

Verder mooie review hoor :)^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
imagesCAFXDVGG.jpg
 
Lijkt me een fijne sealant. Ben wel een beetje fan van de Menzerna produkten.
Bedankt voor de heldere review Patrick.
 
Weer eens wat anders, dikke prima.

Mooie beading voor een sealant btw.