• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Migliore Bella Lustra Tire Glaze

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Migliore Bella Lustra Tire Glaze

tire%20(1).JPG
Daar is de lente, daar is de zon, daar is de tijd om weer te gaan detailen. En bij het detailen hoort voor mij het testen en uitproberen van nieuwe producten, ik had al een tijdje de Migliore producten thuis staan. Nu met het mooie weer was het voor mij de perfecte tijd om eens een review te gaan schrijven zoals ik al eerder op het forum beloofd had.

Enkele kenmerken van Migliore Tire Glaze zijn:
- Op water gebaseerde dressing voor banden.
- Bevat geen solventen of petroleum derivaten, hierdoor tast het de banden zeker en vast niet aan.
- Laat geen vettige ondergrond achter die vuil of stof kan gaan aantrekken.
- 1 laag zou een bescherming van twee weken moeten geven.


Goed dan zullen we maar eens aan de volgende stap van de review beginnen, mijn persoonlijke ervaringen met het product!

Het product komt in een flesje met pomp verstuiver, hierdoor is het zeer zuinig in gebruik, hierdoor wordt de kostprijs grotendeels goed gemaakt. Ja het is niet van de goedkoopste!
Aanbrengen van dit product gaat zeer gemakkelijk en kan je op twee manieren doen, de eerste manier is gewoon enkele keren op een foam padje wat product spuiten en dit op de band spuiten. Een drie a vier sprays is genoeg om een hele band te dressen:
tire%20(2).JPG
Een tweede manier van aanbrengen is door middel van het product rechtstreeks op de band te spuiten en daarna uit te wrijven met een foam padje(of een andere pad als je dat prefereert), dit is de methode die ik prefereer aangezien dit een mooi egaal resultaat als gevolg heeft. Tevens is het de snelste manier:
tire%20(5).JPG
Een ander voordeel van dit product is dat het niet vettig is, dit doordat het op water is gebaseerd. Hierdoor krijg je zelf dus geen vettige vingers of handen tijdens het aanbrengen en vermijd je sling op de wagen bij het te dik aanbrengen van het product. Vooral dit laatste vind ik een tegenvaller bij vele gel achtige banden producten.
De tire glaze laat een mooie matte donkere finish achter op de band, vlak na het aanbrengen kan het nog wat glanzen, laat je het product echter volledig opdrogen of veeg je het na met een mf-doek dan krijg je een egaal mat zwarte look. Hoe meer lagen je aanbrengt hoe donkerder deze look wordt, Tevens zal met twee lagen de duurzaamheid van het product verhogen.
Daarmee komen we bij het volgende punt, de duurzaamheid. Deze is in mijn ogen zeer goed. één laag geeft een tweetal weken een goede egale look, twee lagen kan tot 4 weken blijven zitten dit getest in ons Belgische rot weertje. Niet slecht dus!

Goed net weer wat tekst achter de kiezen gehad dus weer tijd van een foto. Volgende foto geeft het verschil weer tussen een band waar een gedeelte van gedaan is en een gedeelte niet. Let wel op dat dit dus het effect is van het product als het net aangebracht is, zoals eerder verteld droogt het dus op naar een matte finish:
tire%20(3).JPG
En dan als laatste een foto van het resultaat, ook nog niet helemaal gedroogd. Als ik eraan denk neem ik een foto van het gedroogde resultaat:
tire%20(4).JPG
+
- Makkelijk aan te brengen
- Geeft een mooie matte glans
- Goede Duurzaamheid (1 laag: twee weken; 2 lagen: drie a vier weken)
- Zuinig
- Aangename geur
- Zelfs de mensen van polishbliss gebruiken het regelmatig!

-
- Prijzig, rond de 17pond
- Nog niet verkrijgbaar bij je favoriete detailingshop. Maar ze komen er aan dacht ik?


Dank je voor je aandacht, opmerkingen zijn altijd welkom.
Jan
 
Vergelijkbaar met de wolfgang, alleen is de wolfgang redelijk vettig tijdens het aanbrengen. Wat bij mij steeds resulteert in vettige handen en daar houd ik niet zo van.
 
Mooie review Rodders! Helder en duidelijk, goede foto's.

En ja banden dressing, ik vind het nog steeds niet het je van het. Maar deze geeft een mooie matte finish.
 
Ziet er zeer goed uit:ja

Ik ben absoluut fan van een natuurlijke look, en dit product wil ik wel is vergelijken met de wolfgang die tot nu toe mijn favoriet is.

Als ik reviews bekijk van dergelijke producten, of als ik mensen hun detail werken bekijk en ik zie echt glanzende/vettige banden dan begint mijn maag zwaar te keren :-&
 
he, bedankt man voor deze review! :ja

De niet-vettige eigenschappen staan mij zeker aan, want met b.v Meg Endurancetiregel zit alles onder de vettige vingers als je niet uitkijkt en alles kleeft zo.

Hup, in het mandje :grinning:
 
Die velgenwax heeft Jan ook :ja
Is het migliore product waar ik het meest benieuwd naar ben.
 
@tinus: inderdaad het niet vettig zijn vind ik heerlijk om mee te werken.
@ niels: heeft ook een velgenwax, deze staat hier ook. Maak ik binnenkort ook nog wel een review van, je kan hem als je wil straks proberen.
 
Jan, dank voor de revieuw. Ik vind de look wel over een komen met die van de PB Tire dressing...
 
Snitser zei:
Jan, dank voor de revieuw. Ik vind de look wel over een komen met die van de PB Tire dressing...

Ik has dezelfde gedachte toen ik de foto's zag. Ook de Poorboys is op waterbasis. Voorlopig blijf ik nog even bij de Wolfgang. Met de nieuwe dressing applicator zouden vieze vingers ook tot het verleden moeten behoren.

Keurige review wederom Jan! En zo min mogelijk met de auto rijden, want ik zag op het nieuws dat de vele wegen in België nog slechter door de winter gekomen zijn dan in Nederland
 
Ja de wegen zijn hier een ramp, mijn voorbumper is twee maanden geleden volledig herspoten, door de staat van het wegdek hier staat hij nu al terug vol met steenslag, heb vorige week tijdens het wassen 11 steenslag putjes geteld, en ze vallen op door de witte grondlak ]-0 }:)w
 
Tim, je hebt de producten, doe de test maar:D
Heb zelf de pb niet dus kan spijtig genoeg niet vergelijken.
 
rodders, mooie review! Maar heb een vraagje/opmerking. Toevallig had ik net dit product bekeken in de carclean webshop toen ik deze review las. Je zegt enkele keren dat het product op waterbasis is, maar volgens de beschrijving bij het product is het dat niet.

"Migliore Bella Lustra Tire Glaze is a natural based tire shine that contains neither water nor silicon."

Noch water, noch siliconen dus. Maakt voor de rest niet uit, wou het maar eventjes zeggen.
(Alhoewel het me redelijk moeilijk lijkt om een vloeibaar product zonder water oid te maken :p)

In ieder geval, ik heb nog geen bandendressing, deze is zeker een kanshebber als ik er eentje aanschaf!