• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Migliore Competizione UPDATE 2

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Net even de migliore competizione
Uitgetest op m'n testpaneel. 
Paneel eerst voorbehandeld met de wolfgang polish enhancer
Daaarna is het tijd voor de wax. 
Potje is erg klein en de wax die erin zit is vrij hard. 
Het ruikt een beetje naar sinaasappel. 
Door met m'n vinger een beetje over de wax te wrijven de wax een beetje opgewarmd en daarna met een microfiberpadje de wax opgebracht. 
Het is eigenlijk vrij makkelijk om het heel dun te doen omdat ie zo hard is. 
7f01e45b.jpg

Swipetest heeft bij deze wax geen zin omdat ie vet blijft. 
Dit staat ook in de instructies op de site dus heb ik 'm 20 minuten laten zitten en daarna afgenomen. 
"Migliore: Competizione & Primo Directions
Preferred application of Migliore is by hand with a foam or microfiber applicator pad but, the wax can also be applied by 
machine. It is best to avoid chunks of the wax on your pad, similar to using other paste waxes. Instead, rub the foam pad 
in a circular motion in the open jar of wax with a small amount of pressure. This will heat the wax and generate saturation 
into the foam pad.

1.) Apply Migliore in thin, circular motions. You will notice a milky haze on waxed body panels.

2.) Migliore waxes will not haze. Let Migliore stand twenty minutes before removal with a plush microfiber cloth. Use the 
entire microfiber cloth during removal. Do not use the same side of a microfiber on more than one panel. Wax will enter 
the microfiber and cause smearking. If you believe you have applied to much wax, lightly mist a quick detailer over the 
surface to ease the removal.  Migliore wax is designed to provide maximum results with minimum product application."
het uitpoetsen ging vrij moeizaam en een fantastic fur is volgens mij ook niet echt geschikt voor deze wax. 
Met zo'n dikke cobra 530 doek ging het beter. 
Na een foto met flits (het begon al donker te worden) zag ik ineens hologrammen zitten dus nog maar een keer met een schone kant van de doek erover en toen was het al veel beter. 
b046e0b0.jpg

3ecf768f.jpg

Er zit nu een mooie diepe glans op het gewaxte rechter gedeelte
673d876d.jpg

Is waarschijnlijk niet goed te zien op deze foto dus ik zal morgen nog een foto maken als het licht is. 
Ook zal ik dan een beading foto posten.
De standtijd ga ik uiteraard ook nog in de gaten houden.
 
:D
Een wax met italiaans aandoende naam diend natuurlijk op italiaanse schoenen aangebracht te worden.
Ik was trouwens wel erg blij met die aanbieding van dit potje voor €99,- was het de laatste Tim?
 
Eerst nog even de foto van de beading op het testpaneel
3ef186f4.jpg


Vanmorgen was ik vroeg wakker en besloot ik m'n schatje maar even te wassen.
Na het wassen kon ik het toch niet laten om de achterklep even in de competizione te zetten.
Hier bleef het niet bij want toen werd het alle liggende delen en omdat ik toch bezig was heb ik de hele auto maar gedaan :D
b6537fdf.jpg

De glans die nu op de auto zit is echt ongelofelijk en overtreft de waxen die ik tot nu toe gebruikt heb zoals de fuzion en de SN.
M'n vrouw viel het zelfs op en die ziet normaal het verschil niet eens tussen wel en niet gewaxed.
Het is even werk om 'm aan te brengen en af te nemen maar dat is de extra moeite zeker waard.

Eindresultaat:

fa4e56d8.jpg

b2ea6222.jpg

90b8ac33.jpg


Foto van de ( weinig spectaculaire)beading op de auto 30 uur na aanbrengen
c665ae06.jpg

d4867b94.jpg

nog maar een beading foto omdat ie bij de voorgaande foto's wat last had van stuifmeeldeeltjes
na 1 week op een schone auto, nog steeds niet je van het
06bb3077.jpg


Conclusie
-
Lastig aanbrengen en afnemen
Te klein potje om lekker met een padje erin te kunnen
Idioot duur
Niet echt mooie beading
+
Ongelofelijke glans 8-o
Eenvoudig zeer dun aan te brengen


Hoop nadelen dus, maar de glans maakt alles goed.
 
8-o zekers diekomt goed terecht op de donkergroene kleur...fantastisch man...en ik heb ook serieus lopen twijfelen om dr eentje te kopen
 
Netjes man! Probeer eens een keer een 50/50 te maken met een andere wax. kijken of je het verschil op de gevoelige plaat kunt vastleggen.
 
50/50 zal ik binnenkort wel even doen op het testpaneel.
Maar eerst moeten die taperesten eraf, iemand een tip hiervoor? APC en bugsquash hielp niet. :(
 
Beetje alcohol / spiritus geprobeerd ??
Edit; kan mij herinneren dat dat werkt bij de Blauwe 3M
... vertel anders ff wat voor tape het was

Hans
 
Netjes Rogier! En bedankt voor het testen en het maken van de review :)^
wat glimt dat ding van je weer man!

mooi testpaneeltje ook!
 
Mooie review! Het was idd het laatste potje. Ik heb echt diep respect voor je met in- en uitparkeren daar. Zelfs met PDC!
Wel raar dat de beading eerst zo goed was en na 30 uur ineens niet meer?