• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Monello Il Mini & Monello Borsa Duo

Gerwin

Detailing addict
10 okt 2013
54
65
35
Om ook maar eens een steentje bij te dragen aan het forum een review van de twee detail bags die ik vandaag ontvangen heb. Het gaat om de Monello Il Mini & de Monello Borsa Duo. Omdat ik met mijn auto's regelmatig events bezoek leek het me handig om een kleine bag mee te nemen met benodigdheden als een Quick Detailer en een doek. Om dit voortaan in stijl te doen heb ik de Il Mini besteld. Daarnaast ga ik soms op locatie om een auto te detailen, daarvoor ligt mijn auto vaak vol met spullen of gaan de bakken uit de schuur mee. Helemaal niet handig, dus om voortaan netjes voor de dag te komen is ook de Monello Borsa Duo mee gekomen.

Monello Il Mini

De eerste indruk, een mooi compact tasje waar zeker twee flessen of sprayers in passen. Dan is er nog ruimte genoeg voor zeker 2 doeken en dan wellicht nog wel iets. De tas gemaakt van een stof wat te vergelijken is met een hoge kwaliteit weekend tas. Daarop is het Monello logo geborduurd en de ritsen zijn voorzien van een Monello logo uit een stukje kunststof.

Il_Mini_1.jpg


Verder is de tas voorzien van een schouderband, zodat de tas ook op locatie simpel mee te nemen is. Deze band is niet te verwijderen van de tas, maar dat zou ook niet praktisch zijn omdat er geen verdere handvaten aanwezig zijn. De afwerking van de tas wordt afgemaakt door een groene rand die rond de opening is gestikt.

Il_Mini_2.jpg


Aan de achterzijde vinden we een stukje velcro, wat netjes afgeschermd is met een stukje materiaal (wat overigens hetzelfde is als het materiaal van de tas). Als dit stukje verwijderd is kan de tas tegen de bekleding in de kofferruimte worden gekleefd zodat je detailspullen niet te hele auto doorvliegen tijdens de rit.

Il_Mini_3.jpg


Als we de tas openen vinden we dezelfde afwerking als aan de buitenzijde, de groene rand wordt netjes doorgevoerd. Er bevinden zich in de Il Mini verder geen vakken, maar dat is ook onnodig omdat hij bedoeld is voor slechts 1 of 2 flessen/sprayers en de daarbij behorende doeken.

Il_Mini_4.jpg


Tijd om de tas te vullen wat mij betreft. Voor de review heb ik een fles Monello Perfetto, een fles Dodo Juice Basics of Bling Detailer Spray, een Monello Picollo Nero en een microfiber doek van Mothers die bij de Paint Shaving Clay kit zit. Voor de laatste foto heb ik de doek van Mothers weggehaald om een iets betere view in de tas te geven.

Il_Mini_5.jpg

Il_Mini_6.jpg


Conclusie: een mooie kleine detail bag die precies aan de verwachting voldoet. Kwaliteit van de tas is zeer goed, details op en aan de tas zijn erg mooi zoals ik van andere Monello producten gewend ben. Zeker een mooie aanvulling als je wat spullen mee wilt nemen naar de volgende meeting!

Monello Borsa Duo

De grootste uit het rijtje en wat mij betreft dan ook bedoeld om alle basics mee te nemen zodra op locatie een auto klaar moet maken. Qua afmetingen moet je denken aan een grote weekend tas, maar dan met een speciaal tintje. Wederom is de tas vervaardigd zoals bij de Il Mini uitgelegd, met alle bijkomende details als een geborduurd logo en de logo's aan de ritsen.

Borsa_Duo_1.jpg


Buiten dit vinden we bij de Borsa Duo aan de buitenzijde de rode rand, om wederom een stukje kwaliteit af te leveren. Ook vinden we aan de onderzijde een viertal rubber voetjes zodat de tas niet door de auto zeilt tijdens een rit. Aan de achterzijde van de tas zitten overigens ook twee grote open vakken, welke niet af te sluiten zijn maar zeker genoeg ruimte bevatten om bijvoorbeeld pads of doeken mee te nemen.

Borsa_Duo_2.jpg


Verder vinden we aan de voorzijde wederom twee vakken, deze zijn wel af te sluiten door middel van een rits (die ook zijn voorzien van een hanger met logo!). Dan tijd om de tas open te gooien, ook zijn hier de rode details van de buitenzijde terug te vinden. Binnen is de tas voorzien van diverse fleshouders, een bevestiging voor een machine, houders voor pads, een afgesloten vak voor je exclusieve wax en in de klep van de tas vinden we "netjes" om je doeken achter te stoppen.

Borsa_Duo_3.jpg


Als met al een bomvolle tas, dus tijd om er wat spullen in de gaan stoppen. Beginnende met wat flessen, de Monello Perfetto, Monello Non-Ferro, een lege sprayer van Monello, de Monello Raffini Veloce, de Monello Raffini Mezzo en de Monello Raffini Finale, 2 panel pots Dodo Juice (Rainforest Rub & Purple Haze), 5 Monello Raffini pads 5,5", een Polishing Power DAP900, 3 rollen 3M tape, een handje vol doeken en nog steeds lijkt de tas niet vol.

Borsa_Duo_4.jpg

Borsa_Duo_5.jpg


Conclusie: een dijk van een detailing bag voorzien van alle gemakken. Uitstekende kwaliteit en voorzien van alle details zoals we van Monello gewend zijn. Als je hem even de tijd geeft om in model te komen (hij wordt gevouwen voor verpakken), dan staat er een stevige tas voorzien van heerlijke vakken en volop ruimte. Als je deze tas vult met kwaliteit spullen kan je zeker voor de dag komen bij wie dan ook!

Ofwel, ik ben er blij met mijn bestelling, de tassen voldoen ruimschoots aan mijn verwachtingen en ik hoop goed gebruik te kunnen maken van mijn tassen. Nu maar hopen op goed weer en een bomvol seizoen!

Detailing_bags_1.jpg

Detailing_bags_2.jpg


Mochten er vragen, opmerkingen of verzoeken zijn hoor ik dat graag. Mocht er iemand anders een Cubo of Borsa hebben, feel free to add you're 2 cents.
 
Wouww wat een mooie tassen staan beide op mijn verlang lijstje. Heb net de Dodo Juice detail bag aangeschaft. Vooral de il mini past eigenlijk net iets meer in dan ik had verwacht.
Verders leuke review met goede uitleg en heel belangrijk goede duidelijke foto's:cool:
 
Ik heb de tassen vandaag ook ontvangen en kan alleen maar bevestigen wat in de review reeds geschreven is. De materialen voelen kwalitatief goed aan en de uitstraling is helemaal top. Natuurlijk is het altijd even zoeken hoe je hem zelf vult, en waarschijnlijk gaat er nog heel wat schuiven de komende weken, maar ze zijn zeer ruim en over de indeling is goed nagedacht. Ze passen in ieder geval perfect in de kast in de garage :)^

FC28935A-9665-4E96-8609-242AD7300356_zps6wucwytr.jpg


2 zaken waar ik aan dacht bij het vullen:
- de zakjes voor de pads zouden iets hoger mogen bevestigd zijn tegen de wand (als dit praktisch haalbaar is), zodat de machines eronder liggen
- een inleg-zak voor doeken om in het midden op de machines te leggen, zodat je bij aankomst niet je doeken eruit moet halen en ergens moet neerleggen, zou de mini hier eventueel voor gebruikt kunnen worden? Of is die daar te klein voor?

Maar al bij al zeer tevreden met de late kerstcadeau, en wat mij betreft een zeer mooie aanvulling in het Monello-gamma.
 
Ik heb de Cubo en de Borsa duo ook ontvangen en ben ook aangenaam verrast door de tassen. Mooie stevige kwaliteit :)^ Heb nog niet de tijd gehad voor foto's en zo'n uitgebreide review als Gerwin. Heb er eigenlijk ook weinig aan toe te voegen.

Als ik dan toch een kritische noot mag plaatsen: uiteraard is het begrijpelijk dat de tassen niet in ontvouwen toestand opgestuurd worden ivm het formaat. Doordat ze nu echter gevouwen worden opgestuurd blijft er bij mij bij beide tassen een lelijke knik in de zijkant zitten. Geen idee wat voor een materiaal erin zit (plastic/karton?), maar ik hoop dat het tzt wel weer netjes recht trekt. Je ziet die knik ook in de Borsa duo op de foto's van Gerwin.
 
Gister kreeg ik een grote carclean doos thuisbezorgd. Daarin zat o.a. ook de Borsa Duo en een aanvulling van basic detail spullen.
Alle spullen die in de doos zaten (doos van ca 80x40x40cm) heb ik in de Borsa Duo gezet en een nachtje laten staan. De knik is er nu voor 95% uit en er past dus echt veel in voordat de tas 100% gevuld is.

V.w.b. de tas zelf: zeer stevige kwaliteit stof en ook de toegepaste ritsen zijn van degelijke zware kwaliteit. Vooral wanneer een tas net iets te vol zit, of je toch een iets te groot product in de buitenvak wil stoppen krijgt een rits het zwaar te verduren. Maar daar maak ik me met deze tas geen zorgen om!

Kleine kritische noot: De binnenvakken hadden van mij iets dikker uitgevoerd mogen worden. Dan blijven ze ook zonder product mooier van vorm en blijven de hogere producten ook mooier rechtop staan.

Toen mijn vriendin de woonkamer in kwam lopen was haar eerste reactie natuurlijk: "Wat is dit allemaal, heb je nog niet genoeg?" (Een van onze 2 Somali katten vond het ook interessant)
12318327214_513bcb0063_c.jpg

Carclean levering 002 by swordfish103, on Flickr

Toen ze vervolgens onderstaande zag, merkte zij op: "Zo valt het inderdaad wel mee, past mooi in de berging".
12318328104_9dec217be5_c.jpg

Carclean levering 003 by swordfish103, on Flickr

Sorry voor de slechte telefoonfoto's, maar het idee is duidelijk.... er past nog genoeg bij. Een DAP zou er nog makkelijk onder passen.
 
Ben wel benieuwd naar de levensduur van de ritsen aan de voorzijde, waar Gerwin de rolletjes tape in heeft. Hier lijkt toch behoorlijk wat spanning op te staan. Zijn dit wel "echte" bergvakken of meer voor de vormgeving?