• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review PB Polish with Carnauba Blue

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.988
193
47
Den Haag
Poorboys World Polish With Carnauba Blue.

Omdat ik deze fles bij een bestelling had gekregen, leek het me een goede test om deze te proberen op de blauwe Peugeot 206 van m'n pa.

Uiteraard eerst de wagen gewassen. Het leek wel of er ralley mee gereden was...8o

Het aanbrengen is echt een makkie, gewoon met een applicatorpadje of machinaal.
Ik heb het handmatig gedaan.

Het nadeel van dit produkt is hetzelfde als bijvoorbeeld PB Black Hole, PB EX-P. Als je weer over hetzelfde behandelde stukje gaat, lijkt het wel of je het direct weer wegwrijft...

De geur is echt lekker, ieder keer zat ik onder het aanbrengen van het produkt aan de fles te snuiven. :-b

Het produkt afnemen heb ik na 45 minuten gedaan, dit vanwege toch wel het frisse weertje. Maar eerst de bekende swipe test.

Conclusie:
Het produkt is easy on- easy off, maskeert/haalt fijne krasjes weg, opgedroogde watervlekken enz.
Zelfs opgedroogde/vettige benzinevlekken haalt ie weg. Dit in tegenstelling tot andere produkten dat ik geprobeerd heb.

Oh ja...

Als klap op de vuurpijl dacht de buurman mij te imponeren door met een theedoek zijn ongewassen auto 'even' al bellend te poetsen :D
Ik ben vanaf vanmorgen 9 uur bezig geweest. De buurman was binnen 10 minuten klaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nicknameless zei:
Oh ja...

Als klap op de vuurpijl dacht de buurman mij te imponeren door met een theedoek zijn ongewassen auto 'even' al bellend te poetsen :D
Ik ben vanaf vanmorgen 9 uur bezig geweest. De buurman was binnen 10 minuten klaar...

Op zijn pantoffels....:D

Zou hij telefonische instructies hebben gekregen hoe te vegen?

Links
Rechts
Links
Rechts
Links
Rechts
Links
Rechts
Links
Rechts
....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog een flesje met 95% vulling staan. Mocht iemand geinteresseerd zijn, pm me dan maar.
Leuke review ;)
 
Even een oud topic bekeken ivm interesse in dit product. Lijkt me erg handig om bij weinig tijd te gaan gebruiken voor tussendoor !! En zoals hier omschreven moet dat gaan lukken.
Vraag me eigenlijk ook af of je deze als finish zou kunnen gebruiken ? Dus eventueel na Monello Mezzo of SSR 1 of 2,5.
 
Is het zelfde als de " Polish with 100% Carnauba wax" maar dan speciaal ontworpen voor de donkere lakken ?

braamr zei:
Vraag me eigenlijk ook af of je deze als finish zou kunnen gebruiken ? Dus eventueel na Monello Mezzo of SSR 1 of 2,5.
Daarop aansluitend, net als Professional Polish, maarrrr dan met nog een toegevoegde waarde ?
 
zo heb ik een vriend bij ons in de autoclub waar we allemaal dik getunde autos in ons bezit hebben die poetst de wax uit met een oud t-shirt, of als we op een meeting aankomen ff de shirt over de auto, zandkorrels en stof over je lak trekken je kent dat wel:D , kort samengevat, we geven honderden zoniet duizenden euros uit om een dikke auto te hebben maar hij is juist diegene die op de doeken en de poetsmiddelen bezuinigd, ik zei er wat van en kreeg als (dom) antwoord en ik citeer: dat jij nou in je garage honderden euros aan poetsspullen en doeken heb liggen wil niet zeggen dat ik het ook moet kopen.x-]

heb hem een paar keer op gewezen om maar eens op dit forum te gaan kijken maar hij vind dat niet nodig, ik hou mijn mond wel, geen energie meer in steken.

we waren laatst op de seat meeting in bergschenhoek(de rooy) en de carclean crew gaf, wat ik later hoorde wat adviezen, hij liep met een dap500 onder z`n arm met wat monello flessen, z`n ogen zijn nu een heeeel klein beetje geopend:D
 
Ik hoop niet dat ik de indruk heb gewekt dat ik met low budget spullen mijn auto wil onderhouden. Heb alleen niet altijd genoeg tijd om alle stappen te gaan doen. Zo wil ik ook iets van een Wash & Wax voor de winterperiode hebben bijvoorbeeld. Had ook het idee dat dit een soort professional polish is maar dan met een iets extra's. Dan zou het wel handig zijn om mee te finishen voor je de wax gaat opbrengen. Of zie ik het nu helemaal verkeerd ?
 
Kan iemand mij nog op weg helpen hoe deze met de DAP te gebruiken ? Neem aan deze gewoon op te brengen met witte of de zwarte pad.....

Maar op welke stand kan je deze het beste gaan gebruiken ?
 
Hallo Roy,
Weet het niet zeker, want heb het nog nooit gebruikt, maar het product polijst waarschijnlijk heel fijn (zoals met PB Profesional Polish) dus zou ik op iets van 4 werken denk ik.
Maar je kunt even testen natuurlijk. Verder staat volgens mij in de handleiding van de DAP een kleine uiteenzetting van de snelheden en bij welke producten je dat gebruikt.
Ik denk dat ik op 3 of 4 zou beginnen en het resultaat zou bekijken. Daarna kun je altijd nog sneller, wanneer het resultaat tegen zou vallen.
En inderdaad met wit en daarna zwart om het helemaal super te maken.
Oh, ik moet nog steeds die flessen af komen halen.
Nu weer snel met jongste dochter op stap. Tot snel,
Aficior
 
Voor correctie gebruik een witte(stand 4-5), voor bescherming de zwarte(stand 2-3) gebruiken.