• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review:poorboys spray&rinse wheelcleaner

nick22

Detailing rookie
16 mei 2008
561
0
Afgelopen week heb ik de Poorboys wheelcleaner van Tim binnen gehad.
tijd om het eens te testen op de velgen van mn pa.

945ml verpakking
gebruikt met een chemical resistant sprayer van meguairs.

Verpakking gelezen en daaruit blijkt dat je je velg eerst nat moet maken met water,dus ik heb een flesje gevuld met warm water en dit op de velg gesprayd.

vervolgens heb ik de Poorboys spray &rinse gepakt en de velg lekker ingespoten en dit 30seconde laten inwerken.

Als laatste de spraybottle met arm water genomen en alles afgesprayd, en dit is het resultaat:

de spray&rinse is een erg fijn product en zeer makkelijk in gebruik. Een aanrader dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vind hem fijn werken ,maar is niet voor wekelijks gebruik ,daar is hij net wat te aggressief voor.
Was deze onverdund..?
 
ja deze was onverdund ,omdet deze velgen niet eerder waren onderhouden.

je kan hem idd verdunnen op velgen die al goed schoon zijn en die je netjes wilt bijhouden
 
Is een 1:1 verdunning goed voor het bijhouden van je velgen of moet er nog meer water bij?

En hoelang moet de S&R inwerken voordat het eraf gespoeld wordt? Ik lees hier 30 seconden en elders 2 minuten. Of maakt dat niet zo veel uit?

Ik ga voor het eerst mijn velgen ermee behandelen en er is aardig wat remstof aangekoekt dus zal ik het de eerste keer onverdund gebruiken en denk ik wat langer laten inwerken voordat ik het met veel water en een borstel afneem. Vervolgens WheelWax erover. In de toekomst zal ik het dan verdund gebruiken.
 
Ik zou zeker wel een borstel of washmitt gebruiken, dan krijg je ze een een stuk beter schoon dan alleen spray & rinse, maar zeker een mooi resultaat!

Als je je velgen goed bij houdt is gewone shampoo ook vaak voldoende.
 
@ Dibbuz: je zegt: 'als je je velgen goed bijhoudt.." Hoe vaak zou je velgen in de wheel wax moeten zetten om tussendoor met alleen shampoo toe te kunnen? Ik dacht zelf aan 3 tot 4 keer per jaar...?
 
nick22 zei:
Afgelopen week heb ik de Poorboys wheelcleaner van Tim binnen gehad.
tijd om het eens te testen op de velgen van mn pa.

945ml verpakking
gebruikt met een chemical resistant sprayer van meguairs.


de spray&rinse is een erg fijn product en zeer makkelijk in gebruik. Een aanrader dus.

Ik heb 'm ook binnen maar inmiddels heeft de sprayer het al begeven. Ook met andere sprayer nu problemen. Het lijkt er op aslof ze niet bestand zijn tegen dit produkt. Heb jij na enige tijd hier geen problemen mee gehad ?
 
Lijkt me hetzelfde probleem te zijn als met de Wheel Brightner ,de restanten in de sprayer "vreten" aan. Niet veel aan te doen behalve de sprayer proper maken na gebruik. Daarom doe ik het verdund in goedkope flesjes.
 
Ik heb ook regelmatig last van een niet werkende chemical resistant sprayer van Meguiar's in combinatie met Wheel Brightener. Even schoonmaken en hij werkt weer.
 
het probleem met de spayer heb ik ook, heb m laatst vervangen door een andere,die gaf na verloop van tijd ook de geest.
zegt wel iets over hoe agressief het product is.
meg's heeft volgens mij een chemical resistant sprayer,deze eens bestellen en proberen
 
Een kennis van me gebruikt de lege flessen van Dasty voor het sprayen van zuren (niet op auto's hoor!) en zegt geen problemen te hebben met de sprayer. Misschien is deze wel sterk genoeg. Ik gebruik nu alle lege Dasty flessen voor mijn mengseltjes.
 
Het gaat niet zozeer om het zuur maar meer dat opgedroogd product zorgt voor opstoppingen, daar heeft een dastysprayer ook last van.
 
Vanmiddag mijn velgen (origineel Volvo V70 1997) ook eindelijk gedaan met S&R. Royaal ingespoten (wel uitkijken met de wind want het waait anders zo langs/over je auto!), een minuutje gewacht en met stromend water en een EZ-brush gereinigd. Resultaat mag er zijn. Helaas niet al het remstof kunnen verwijderen maar dat had ik ook niet verwacht met 12 jaar oude velgen. Na 4 velgen zo'n 1/6 van mijn fles (946ml) gebruikt. Originele dop er weer op en de meegeleverde sprayer grondig uitgespoeld.

Wat ik trouwens vreemd vind is dat de slang van de meegeleverde (grijze) sprayer te lang is en dus al tegen de bodem van de fles komt terwijl de kop nog niet op de fles zit. Doordrukken dus zodat de slang in de fles krom gaat staan. Geen probleem uiteraard maar het viel me op.

Na reiniging van de velgen WheelWax gebruikt. Een mooie combinatie!
 
Inmiddels een 3 weken verder na mijn velgen met S&R behandeld te hebben. Wat ik vergat te melden is dat mijn remschijven direct na behandeling compleet oranje uitsloegen! Kennelijk geeft dit goedje een oxiderende reactie op de schijven, wat goed aantoont dat dit (net als de meeste zo niet alle velgenreinigers) een aggressief goedje is.

Helaas zijn mijn remschijven nog altijd compleet oranje, terwijl ik toch echt wel eens vol in de ankers moet. Jammer dit neveneffect!
 
Tja, mij ook. Echt zo'n oranje-roestkleur. Volgens mij heb ik er remtechnisch geen last van (mijn remmen piepen net zo hard als voor de behandeling :-" ) maar ik vond het toch het vermelden waard.

Verder ben ik nog steeds een (hele) grote PB's-fan. :heart_eyes:
 
ik spray ook alijd lekker royaal de velgenreiniger in de rondte :heart_eyes:
komt ook op de remschijf, en die oxideert dan ook... ff remmen en het is weg.

:grinning: :grinning: :grinning: